Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Mini har aldri värt glad i gröt. Han er strax 7 mndr.. Klarer å få i han EN hel porsjon i löpet av dagen men that`s it! NOen ganger er det ikke en hel porsjon heller. Bruker nesten 1 time på å spise opp. Har prövd forskjellige typer gröt men samme sak. Jeg ammer ellers men vil gjerne at han skal spise mer fast föde enn det han gjör. Han får litt fruktpurè og banan i tillegg. Middagsglass liker han derimot ganske godt. Igår kveld holdt vi på med gröten leeenge og han bare spyttet ut alt hele tiden så jeg tok varmet opp et lite middagsglass kylling med pasta og det gikk ned på höykant. Hva mener dere? BLir det feil å gjöre det slik? Jeg ser egentlig ingen vits i å tvinge i han gröt som han ikke vil ha! Kan jeg gi han middagsglass i 17 tiden? Hvis jeg får i han litt gröt på morgenen, fruktpurè og banan i löpet av dagen og middagsglass på kvelden? Vil höre deres meninger????
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Dytter litt jeg Ingen som har meninger?
Sally&Tiny Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 jeg synes du skal gi han den maten han liker. Min er heller ikke glad i grøt, men elsker derimot middag og brødskive med makrell i tomat eller leverpostei. Så da blir det til at han får det:-)
r r r Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Gi han middag. Eller forsøk med brød. Unger som ikke liker grøt kan være veldig glade i brød. Han er stor nok til å få brød!
Sally&Tiny Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 hehe, min er helt vill etter brød, spiser gjerne 2 skiver. Men fukter brødet i litt vann jeg da ellers så blir det vanskelig å svelge, klister seg til ganen og han brekker seg
fanta Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Hvorfor i all verden skulle det være feil??? Det er ingen lov som sier at babyer MÅ ha grøt til kvelds, eller at de må ha grøt i det hele tatt, for den del! Det er mange land i verden der barna ikke får en eneste klatt med grøt, uten at det går ut over verken nattesøvn eller uvtikling ;-). Gi ham det han liker! Er jo godt med sen middag, og hvis han spiser seg god og mett før leggetid er jo det helt supert. Og så kan du selvsagt prøve med brød, som andre har foreslått. Forstår godt at mange babyer ikke liker grøt, jeg. De babygrøtene er jo ikke spesielt gode ;-). Bare synd at mange blir fortvilet når ungene ikke vil ha grøten, for det er de de "skal" spise, liksom...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Ikke noe å bekymre seg for. Jenta mi har spist en porsjon grøt både til frokost- og kvelds. Den siste uken har hun blitt "lei" av grøten, har prøvd forskjellige typer. Hun gaper når jeg fører skjeen mot munnen hennes, men nekter å svelge det. Det ender til slutt med at jeg gir henne ett helt måltid med melk istedenfor. Skjønner godt at de blir "lei" grøten, smaker jo ikke sånn kjempe godt akkurat Iløpet av dagen får hun brød til lunsj samt frukt-purè, middagsglass til middag. Så ikke tenk for mye på grøten, gi det han liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå