Gå til innhold

Hvordan er det å bo i stavanger/ sandnes da jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen anbefalinger på fine, gode barneskoler ? Vet jo ikke helt hvor vi skal bo da men regner med det blir enten ullandshaug eller bryne( siden mannen min skal jobbe der, jeg skal gå skole stavanger)

Mannen min har gått på adventistskolen i sandnes da han var liten og sier der er godt miljø og ikke så mange elever. Men jeg er litt skeptisk til det og vil helst ha henne på den offentlige skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spør hvor dere( Mimmi) bur no? Du virker kjendt..

Skrevet

De er 55-58 kvm, to soverom i hver leilighet. Veldig god standard, de er 2 år gamle tror jeg. Jeg er kjempe fornøyd hvertfall :) Det ligger en barneskole ikke så langt herifra, de fleste barna rundt her sykler dit.

Anbefaler deg å søke så fort som mulig om det er interessant for det er stor pågang på disse leilighetene. Jeg søkte i midten av februar i fjor!

Skrevet

sendte deg en pm marianne3108:)

Skrevet

Jeg anbefaler deg Stavanger eller Jæren!

Bil tur fra Bryne til Stavanger tar 30 min. Ikke 45 som skrevet over her.

Sandes opplever jeg som en rølpe plass og jeg liker ikke å gå på ruten der. Der er det mye pakk!!! Da er Stavanger mye bedre!

Men selv anbefaler jeg Jæren. Gjerne Bryne. Her har man alt. Flere handlesenter, tog, buss, gå-gate, peppes og dolly pizza, åpen barnehage, mange gode barnehager, fin ny oppuset skole. Grei kjøre avstand til Sandnes, Stavanger, tananger og forus.

Klepp er og bra men det er kjøre avstand til toget.

Skrevet

På jæren har man og de flotte jær-strendene! Norges fineste strender. Sola-stranden som er Stavanger folkets strand er dessverre veldig oppskryt! Da anbefaler jeg heller Bore, Brusand eller Ogna stranden:-)

Skrevet

Hei

Jeg kommer i fra Kverneland og syntest selvfølgelig at dette er en veldig pen plass. Her finner du det meste du trenger. Helt nyoppusset ungdomsskole og nå står barneskolen for tur. Her er det fin natur, som nevnt tidligere med tursti rundt frøylandsvannet. Helt klart vil jeg anbefale denne plassen til småbarnsforeldre. Foruten dette så ville jeg også vurdert Bryne. Kommer sannsynligvis til å bosette meg der, når jeg en gang flytter hjem til Rogaland igjen. Er ikke noe bymenneske, men skulle jeg velge så måtte det blitt Stavanger. Bryne er vel strengt tatt også en by, men er mye mer intimt en Stavanger og Sandnes.

Sandnes er forresten en fæl plass. Hang mye her på lørdagskveldene for en stund tilbake, men denne plassen har virkelig tapt seg. Her er det mye rølp og som nevnt ovenfor her, så er jeg enig i at ruten ikke er noen hyggelig plass å oppholde seg på kveldstid. Jeg var litt smånervøsen selv om jeg gikk sammen med min samboer.

Ellers kunne vel kanskje Ganddal vært et bra alternativ. Ligger sån ca midt mellom Bryne og Stavanger, å på den måten blir det like langt å reise for begge to:)

Lykke til med flytting....dere kommer ihverfall ikke til å angre!! Vil helt klart anbefale dere en tur til Ølbergstranden, for å kjøpe softis når sommeren kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...