Gå til innhold

Hvordan er det å bo i stavanger/ sandnes da jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter kanskje dit til høsten, mannen min har fått jobb der.

Men hjeeelp, jeg kjenner ingen der, er redd for å bli ensom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig flott hvis du ser bort ifra klimaet. Man blir lett kjent med folk og det er mange innflyttere å treffe både i jobbsammenheng og utenom. Veldig veldig hyggelige folk disse rogalendingene. Vi bodde der en periode før vi flyttet tilbake til familie på østlandet. Bare å glede seg!

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Bor i Stavanger og det er den beste byen på jord!!!!!!:-)

Skrevet

Ikke flytt til Sandnes, Stavanger er mye bedre...:-)

Alt er veldig sentralt her, masse cafeer,butikker,du for fødeplass uten å søke(hehe)....dessuten er vi rogalendinger hyggelige mennesker, vi kan virker litt "sjenerte" i begynnelsen..men når du kommer innpå oss så er vi veldig sosiale vesner:-)

Skrevet

Er ikke klimaet ganske bra der da? Kan ikke bli verre en Bergen!

Mannen min har fått jobb på bryne men tror ikke vi skal bo der da, vet ikke helt hvor det er jeg. Jeg skal begynne på sykepleien på universitetet, noen som vet hvor den ligger?

Skrevet

Universitetet ligge på Ullandhaug! Har gått det selv på førskole studie. Jeg kjente heller ingen når jeg flyttet der til, men det gjekk kjempe fint. Du blir lett kjent med nye folk i Stavanger, dei er så kjekke i den byen atte :)

Skrevet

Bor dere midt i byen med barn da jenta mi +lille spire? Og er det ikke veldig dyrt å leie? vi tenker på å gjøre det i begynnelsen.

Hvor er det fint å bo med barn da? Vi bor jo på en familiestudentby nå så her er det jo veldig sosialt, mange barn og lekeplasser utenfor døren. Så er litt redd for å savne det da

Skrevet

Hvor er ullandhaug?:) i forhold til stavanger by liksom?

Skrevet

Jeg kan sende den en PM mimmi:-)

Skrevet

okey jeg er ikke helt inni det greiene her, hva er en pm? hehehe

Skrevet

Har bodd i sandnes i mange år (er egentlig fra nord rogaland), stor koser meg i sandnes, liker sandnes bedre en stavanger:-) Bryne er vel heller ikke så værst sted å bo, bolig prisene er ihvertfall mer overkommelige der!! Vi vurderer å flytte utover jæren når vi skal tilbake til rogaland:-)

Lykke til med flytting:-)

Skrevet

Da sender jeg deg en privat post hehe:-)

Men jeg klikket på profilen din...tror ikke jeg fant ut hvordan jeg skulle sende deg mail, men kan skrive det her da:-)

Bryne ligger på Jæren, det er ett godt stykke fra Sandnes...det er langt fra Stavanger, tar 45 min og kjøre....

Ullandhaug ligger ca 10-15 min fra sentrum, så det er veldig sentralt, og en barnevennlig og fredelig plass med gode turområder:-)

Universitetet ligger også der....og det går busser hele tiden hvis du er avhengig av det.

Vi bor også veldig sentralt, ca 10min fra byen...her går det også busser hvert kvarter inn til byen, ellers er det veldig fredelig og rolig her også, samtidig som du har alt i nærheten...skole,barnehage,butikker osv..

De fleste plasser i stavanger er rolige og barnevennlige...utenom storhaug kansje...det er en bydel som ligger så og si i sentrum..kan være endel bråk der.

Ville ikke bodd der med små barn jeg hverftfall....

Klimaet her ligner vel mye på Bergen..er jo vestlandet hehe...men det regner nok mer i Bergen ja hehe:-)

Skrevet

Vi eier hus da, det er dyrt og leie/kjøpe her ja...

Nå er det faktisk blitt slik at det er dyrt overalt...ikke bare i byen.

Men dere kan jo være heldig og finne en fin leilighet å leie på Ullandhaug foreks..det er veldig kort vei til Stavanger sentrum da:-)

Vil ikke anbefale Bryne hvis du skal jobbe/gå på skole i Stavanger...det er langt og pendle!

Skrevet

nei da kan mannen pendle til bryne hihi. Synest det er så vanskelig når jeg ikke er kjent der, vet ikke hvor jeg skal søke på barnehage f.eks eller hvor jenta mi skal gå på skole, der er jo så mange.

Men tusen takk for svar:)

Skrevet

Jeg flytta til Stavanger i høst for å begynne på Universitetet. Bor i en familieleilighet som studentsamskipnaden eier rett nedenfor universitetet. Barnehagen ligger nesten rett utenfor døra! Vil anbefale deg å sjekke ut www.sis.uis.no

Søknadsfrist for bolig er 1 juni, barnehage 1 august.

Skrevet

(Søknadsfristen på barnehager er vel nå den? Men nytt barnehageår er fra august ja.)

Vi bor på Kvernaland. Det ligger 10 min fra Bryne, i retning Stavanger. Her er det kjempebra! Og nå bygges det mye nytt for småbarnsfamilier. Er en fin bygd vil jeg si, med Frøylandsvannet som nærmeste nabo. Og vi bor "oppi bakken" og har KNALL utsikt over vannet. Nydelig utsikt og fantastiske solnedganger.

Du kan jo søke det opp på gulesider.no i kartet der. Der kan du også legge inn forskjellige steder og få opp kjørerute og antall km mellom disse :o)

Skrevet

Jeg har bodd 4 år i Stavanger når jeg studerte og flytta tilbake til fødebyen for snart 2 år siden. Men jeg leker litt på tanken med å flytte tilbake, for jeg savner virkelig byen. Det er en veldig, veldig fin by å bo i :) :)

Jeg bodde på Ullanhaug, redd ved siden av UiS, og det er en kjempeplass. Jeg hadde ikke barn på den tiden, men jeg innbiller meg det er fint å bo der med barn.

Skrevet

Mente Studentbarnehagen :) For nye studenter er den 1 august

Skrevet

Stavanger er ein heilt fantastiske by!

Den kan tilby alt du vil ha! Kjekke menneskår, bra udeliv, bra shopping, gode turområder, kafèer, kultur, osv osv... Stavanger har alt.

Anbefale virkeligt adle å flytta te Stavanger. Eg flytte (desverre) til østlandet te sommeren pga studier.. men eg ska garantert komma tebage å ble gammale her:)

Stavanger på sommeren = IDYLL!

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Stavanger og Sandnes med far og mor i hver sin by. Det er fine byer begge, men jeg kunne aldri tenkt meg å bo i en by i utgangspunktet og derfor har vi flyttet der i fra.

Boligprisene er veldig galne i de byene som i resten av storbyene i landet nå. Det er litt mer overkommelig i utkanten men da må du pendle.

Og når det gjelder det så må jeg bare få si at jeg aldri har klart å bruke 45 min fra Bryne til Stavanger med mindre du treffer midt i rusjen. Jeg kom jo langt forbi Bryne, mot Varhaug på 45 min.

Det er ikke noe problem å pendle verken fra Bryne til UiS eller fra Stavanger til Bryne. Det går tog og buss og etter den nye veien ble klar går jo det som en lek å kjøre også.

Husk bare at det er kamp om bhg plassene der også.

Skrevet

Vi er fra østlandet og har flyttet til Stavanger. Vi virkelig eeeeelsker denne byen!!! Den har virkelig ALT! Og mye mer enn Oslo!!! Jeg er hjemme med to barn og vi kjeder oss ALDRI! Folkene her er kjempehyggelige og åpne!

Stavanger er en rik kommune og det merker man veldig godt etter å ha bodd i Oslo ihvertfall!

Men vi må dessverre flytte herfra neste år fordi det er så langt unna min familie oppe i nord. Må reise om Oslo og det blir fort tungvint!

Gruer meg til å flytte herfra..

Har hørt at de som bor i Stavanger 3-4 år bli boende for alltid.. Jeg ser den for og si det sånn!!

Skrevet

Nei,Sandnes e myyye bedre enn Stavanger! ;-)

Er like mye cafeèr og butikker der vel?

Må ikke søke for å få fødeplass ved SUS!!!Det skjer automatisk det!

Sandnesfolk er som regel mer åpne enn Stavangerfolk,og har en annen holdning.

Utover Jæren er det kjempefint,og mye rimeligere,og bedre for småbarnsfamilier å bo!Og bedre for barn å vokse opp synes jeg da=)

Anbefaler Sandnes og Jæren =)

Skrevet

Må bare få legge til litt...hehe..

Bryne er IKKE 45 min kjøring fra Stavanger! Vi bor 4 km SØR for Bryne og bruker ca 30 min på å kjøre nordover til Stavanger. Veldig fint å ta tog også. Mange flytter fra Sandnes/Stavanger og til Klepp/Bryne pga huspriser og lettere å få barnehageplass. (Sandnes har vært dårligst i klassen der...) Og til opplysning ligger Stavanger på Nord-Jæren...

Bryne er en liten by, men her finnes alt du trenger, og det er litt billigere å bo. Du får litt mer for pengene, men det er absolutt dyrt nok her også dessverre. Ta dere en tur og kikk litt rundt. Du kan bo litt friere, nær flotte strender/turområder og jærbuen er ganske så planta på jorda og lett å bli kjent med. :o)

Litt reklame fra fornøyd jærbu... :o)

Skrevet

Marianne : Hvor store er de familieleil.mange soverom og hvordan er standard? Vet du om det er en barneskole i nærheten der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...