Gå til innhold

Gutten min på 15 mnd hylskriker om natta,sovner som en stein i senga vår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp,de siste nettene har han våknet midt på natta i sin egen seng. Hylskriker,har prøvd å la han holde på,men etter opptil en time er nervene mine ganske tynnslitte..Prøvde en natt å få han til å sovne i senga vår,og overraskende nok gikk det.Krølla seg sammen inntil meg:)

Forsåvidt koselig det da,men hva gjør jeg nå?Utrolig hvor fort man kommer inn i dårlige vaner.. Må legge til at jeg er høygravid med 3 uker til termin,tenker med skrekk og gru på hvordan det blir når tulla kommer..Noen som strever med det samme,eller har gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg har det på samme måte som deg - unntatt ny graviditet.

Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst på en unge som sover natten igjennom... (i egen seng...)

Vi bor for tiden hos svigers da vi bygger hus, så det er ikke greit å ta en skrikekur heller! Har klart å avvenne han samsoving på kvelden, men skal det gjøres på natten også?

Skrevet

Ja dette var kjent tema.. hehhe. Har ei datter på 16mnd som har holdt på sånn i nesten 1 mnd. Sovner fint i senga si på kvelden å sover godt, men en gang på natten våkner hun å hyyyyler, for ikke roet henne. Etter 2,5 time er jeg utslitt å da orker jeg ikke mere. Hun kommer inn til oss på natten å sover der som en stein. Har vært i kontakt med mange som f.eks helsesøster, lege osv.. Alle sier det samme til meg. Gir hun seg ikke og ikke vil sovne igjen å man prøver lenge er det bedre å ha de i sengen vår. Så lenge de legger seg for kvelden i egen seng å sover en del der vil det gå over. Kjenner flere som har det på samme måte. så min erfaring er at man må se det som jeg leste i en bok, det er ikke et problem føre foreldrene ser det som et problem. Dvs at jeg ser ikke problemte med å ta de inn i sengen. De jeg har snakket med hadde det en sånn periode ved 15mnd og oppover men når barnet nærmet seg to var det slutt på det. Så trøst dere med at det går over. Det kan ha med at barnet trenger mere nærhet i denne perioden. synes det har gått greit å ta henne inn til oss etter eks antall forsøk på å få henne til å sovne i sin seng. i natt sov hun helt til 4 før vi måtte hente henne så trur dette er bare en vase. Gjør det dere selv føler passer dere i stede for å høre på det alle sier med at man skal la de skrike og alt sånt. synes ikke de skal skrike til enhver pris. Ikke tenk på normer å slikt, gjør det dere føler er rett er mine råd. Skjønner det er tungt for deg Milla86 ettersom du er gravid men prøv å legg i reiseseng hos dere eller på en madrass. Kanskje han bare vil være hos dere.

Håper dette var til noe hjelp. Har prøvd å få hjelp å finne svar selv og dette er vel det jeg kan hjelpe med. Lillemor har som jeg skrev hodlt på i 1mnd men blir bedre og bedre for hver natt, Kanskje det ikke er så morro etetrhvert å ligge hos mamma og pappa og at hun skjønner hun sover bedre hos seg selv. Gi det tid! Vil gjerne snakke med deg videre hvis du vil. min msn er [email protected]

Skrevet

Ja, jeg sliter med det samme, men er ikke gravid da..

Hun sover med meg etter å ha sovet noen timer i senga alene. Akkurat nå plages hun veldig med det første settet med jeksler og det er et rent helvete (unnskyld språket). I natt hjalp det ikke å ligge ved siden av oss heller. Hun hadde allerede fått dosen av paracet og dentinox virket ikke. GLEDER meg til alle tennene har kommet!!

MEN, i de korte periodene mellom hver tann blir det bedre og bedre. Av og til har hun sovet i egen seng til 0430! Det går seg sakte men sikkert til.

Lykke til med soving og ny baby!

Klem

Skrevet

Ikke unnskyld språket pga.jekslene.......det har vi også vært gjennom nå........

Skrevet

Godt å høre at vi er flere:) Vi har lagt en madrass ved siden av senga hans. Når han våkner om natta så legger en av oss seg inn til han, fungerer overraskende bra. Hvis han ikke roer seg da, tar jeg han over på madrassen til meg. Hadde jeg fått sove med han i senga, hadde jeg ikke sett på det som noe problem. Men han er ligger så urolig, og jeg sliter med søvnproblemer, så da er det bedre med annenhver natt på madrass:) Regner med at det går over av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...