*Jente06*gutt08* Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Ville ikke ødelegge tråden din med masse spørsmål, men jeg er forresten helt enig med deg....har solgt mye der jeg også, og har bare slått av litt....langt ifra halv pris! Det jeg lurer på er at jeg ser du har hatt forskjellige Teutonia vogner.... Teutonia Mistral og Teutonia Prestige.... Hva er forskjellen på de? Jeg vet Mistralen er mye lettere, og jeg liker nok best den..... Men Mistral, helt ærlig.....var du fornøyd med den? Er den god å trille? Lett å legge sammen? Og hvordan var baggen? Vart den liten når barnet var 6 mnd? Kan du anbefale denne vognen? Og var det gode dempere på den? Hadde igrunn sett på Emmaljuna city cross, men så på vogndilla at de ikke var gode fjæringer på den.....og det er et must!!! Beklager alle spørsmålene....men så du hadde hatt flere vogner, så da tenkte jeg at du har god erfaring med hva som er en god vogn
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Bare hyggelig om jeg kan hjelpe;-) Jeg likte prestigen best, det som er forskjellen på mistral og prestigen er jo at prestigen er litt større, høyere, og mulighet for fashionbag, det er ikke stor forskjell ellers, ville valgt prestigen fremfor mistralen, mye pga fashionbagen, begge vognene er lette å legge sammen. Velg lufthjul fremfor punkeringsfrie, da de gir litt dårlig fjæring på ujevnt underlag. Jeg er 170høy/mannen 186 så prestigen var litt høyere, og jeg liker å ha barnet litt høyere opp og ikke så lavt mot bakken da.. men for å være helt ærlig så har jeg gått over til OTH da, jeg elsker den vogna og har kjøpt med babybag hvis jeg skulle få en til i fremtiden.. SÅ min konklusjon er Prestigen om det er 4 hjuling man liker, og OTH om det er 3 hjul. Kikket forøvrig og på emmaljunga duo edge, men den er altfor tung ifht til trapper, og fashionbagen er bare 2 cm kortere enn duo edgen sin bag.. Hvis det er fjæring du ser etter så nevner jeg (igjen) OTH, bedre kjørecomfort skal man lete lenge etter! (Men tfk er og et godt alternativ, men designet er litt grovere) De eldre vognene som Simo/brio har jo god fjæring , men det lille jeg har erfart er at de har stor slitasje på stoff og deler, og jeg syns de er så kjedelige i designet og da.. (forfengelig jeg ;-) Har forøvrig aldri hatt reklamasjon på noen av mine vogner, men jeg er og forsiktig i håndteringen da.. de står inne om nettene for å ikke falme i trekket... Hmm, dette ble kanskje rotete, håper du ble litt klokere=)
*Jente06*gutt08* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2008 Hmmmm nå ble jeg litt usikker.... tror jeg må lest litt mer om teutonia vognene jeg.... fashionbag vil jeg ikke ha, jeg vil ha en sportsvogn med bag i.....tror jeg For da kan storesøster bruke vognen hvis baby ikke bruker den..... Ligger barnet så langt ned i mistralen? Mener du at barnet kommer langt ned til bakken? Jeg er ikke så veldig høy av meg....162cm Og 3 hjul vil jeg ikke ha, det har jeg nettopp solgt Men er enig med deg at Simo og Brio har kjedlige design, så er vel litt forfengelig jeg og da På vogndilla står det om Mistral: Vekt: 14,6 kg Pluss: Lett vogn med god fjæring. Lun kalesje og god handlekurv. Minus: Kan oppleves som at babyen ligger for lavt for enkelte Om Prestige: Vekt: 15,7 kg Pluss: Blir liten sammenlagt. Minus: Litt kronglete å legge sammen Huff....valget er ikke enkelt..... Kommer vognen lenger ned på mistral enn på prestige da? Takker for svar....Veldig hyggelig at du vil hjelpe meg på vei
Mamman til Astronauten Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Vil bare ta med min erfaring med Teutonia Mistral, som jeg er så fornøyd med at jeg kommer til å kjøpe det til barn nummer to også: Jeg er lita, 155 og det er den eneste vogna jeg har prøvd som passer meg i høyde! Barnet ligger jo lenger ned enn på flere andre vogner, men jeg har aldri tenkt over at det er negativt? Det er langt ned til bakken fremdeles for å si det sånn. Vogna er lett å manøvrere både i skog og i by, og er lett synes jeg. Har hatt softbag før og vil nok ha det igjen. Vi brukte denne bagen til jenta var 1,5 og hun er IKKE liten! Lykke til med valget.
Tammi Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Vi er kjempefornøyde med Mistralen, har hatt den siden i sommer da minsten var ca 6.måneder, og kommer til å bruke den lenge. Vi vurderte å kjøpe bag til den, men droppa det. Vi bor i innlandet, og han har ligget ute i ganske mange minus i vinter, men holder seg god og varm i voksi`n. Jeg synes ikke barnet kommer for langt ned mot bakken. Vi har punkteringsfrie hjul og triller ofte på ulendt terreng. Har aldri opplevd noe negativt i forhold til det. Det eneste må kanskje vært at den kanskje vil føles litt lettere med luft i hjulene istedet for punkteringsfrie, men vi har aldri vurdert å bytte hjul. God fjæring likevel, synes jeg. Superfornøyd! )
*Jente06*gutt08* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2008 Åhhhh tusen takk for svar fra dere to også.... Det var akkurat det jeg trengte å høre for å gå å kjøpe Mistralen! Jeg lurte veldig på om softbaggen var stor nok til å holde fra juni/july til ca april/mai....kan jo og bruke voksipose siden vognen er god å tett Takker for svar, nå er jeg ganske sikker på at jeg kjøper den, syns den er så liten, nett og fin. Tror den vil være praktisk for oss....
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Fikk ikke svart før nå, ser du har endel svar her så det er jo egentlig å bare prøve deg frem, får nok solgt den uansett.. Du er jo endel lavere enn meg, så det kan jo og være løsningen på hvorfor jeg føler at mistralen er lav og at babyen ligger for nære bakken.. Kan egentlig ikke forstå at det skal være noe forskjell på å slå ned mistral og prestige? Mine var helt like, 05 og 07 modell.. Uansett, teutonia har flotte vogner med mye bra tilbehør, så det er jo bare å prøve seg litt frem ;-) Lykke til da=)
*Jente06*gutt08* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Tusen takk for svar Regnbuens barn™, det er alltid best å høre fra andre som har erfaring med å bruke vognene, enn de som jobber i butikken syns jeg
allegodetingertre Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har hatt tre mistral og vært veldig fornøyd! Gode å trille, lette, gode på snø hvis du kjøper lufthjul, lett å legge sammen og slå opp. Minus er at den er litt lav som bagvogn, men noe problem var det ikke. Jeg fikk vinterbarn og brukte softbag i 5 mnd. Hun var stor! Da begynte det å bli trangt i softbagen og det var sommer. La henne da rett i sportsvogn med teppe eller skinn under, flatt selvsagt. Da høsten kom kjøpte vi liggeforlenger og med den, skinn i bunnen, dunpose og vindtrekk ble det som en bagvogn og lunt og godt! Anbefaler den jeg også! Nå venter vi nr 2 og har solgt vognen (har hatt 11 totalt). Da jeg spurte mannen hva slags vogn neste mann skal få svarte han: En sånn vi hadde til X, teutonia mistral.
*Jente06*gutt08* Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2008 Tusen takk for godt svar:) Har nok bestemt meg for Mistral. Men det jeg lurer på nå er hvilken hjul jeg bør kjøpe.....? Lufthjul er litt tyngre enn de andre men betre? Liggeforlenger....? Hva er det skulle jeg til å si, men jeg skjønner jo det Hvor mye koster noe slikt da? Og hvor mye lenger blir den....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå