Gå til innhold

Leser om fødsler og stoor gleder meg til min!

Anbefalte innlegg

Det er så spennnede og rørende å lese om fødsler. Gleder meg masse til min. Vet det gjør vondt, men det er jo så spennende. Lurer fælt på om vannet går denne gangen og om jeg får se noen slimpropp..hehe

Sist gang startet det med rier somtok seg opp iløpet av degn. Rolig og fint. fikk tid til alt før vi dro på sykehuset:)

Satt å sydde sammen babyteppet, mens riene ble sterkere..hehe

Fortsetter under...

jeg gruer meg noe sinsykt...har hat lit falske rier å synnes det er ubehagelig lixom.men gler meg til og bli ferdig.har du noe tips om og roe meg ned?så send de til meg.plages med anspenthet pga.al gruingen...ubehagelige greier,kainsje normalt når detter er første gangen jjeg jør dette:0)uff

Jeg tror man finner ut at man tåler mer enn man tror. Ikke undervurder din egen evne til å takle en fødsel. La kroppen styre og du henge på.

Man kan vel aldri garantere for at en fødsel blir komplikasjons fri, men man kan jo trøste seg med at man kan få smertestillende:)

Er du redd så tenk på det...og det kan være lurt å ta en ordentlig prat med jordmor om redselen din.

Vi var på omvisning på føden. Det var også veldig fint. Fikk sett avdelingen før man skulle dit. Da vet man ihvertfall veien sånn at man slipper å lete seg fram med rier..hehe

Mitt beste tips er å fokusere på å puste..

Høres kanskje enkelt ut, men det hjalp meg masse sist.

I åpningsfasen pustet jeg inn gjennom nesen ut gjennom munnen, under pressriene pustet jeg inn og ut bare av munnen. Tenkte hele tiden pust ut, pust inn. Det hjalp meg å holde fokus borte fra smerten, i den grad det går da...

Hadde en kjempefin fødselsopplevelse..

Lykke til!!

Noen som vet om nettsider som beskriver Lamaze? Lurer på å kjøpe bok, men er jo litt enklere å "surfe rundt" og suge til seg info ;)

Har lest både om "alternativ" og "naturlig" fødsel + ei bok fra jordmor da ho fant ut at jeg ikke hadde tenkt å "ligge på rygg" når den tid kommer. Greit å være forberedt, men er det virkelig så enkelt som å bare "tenke pust" og "slappe av"??

Synes uansett det høres veldig fornuftig ut å tenke gjennom stillinger som gjør det lettere for bebisen å passere i fødselskanalen, så får man bare se om man orker å gjennomføre det i praksis.

Annonse

Jeg venter min førstemann og lurer på om jeg er helt spinnvill for gleder meg hemningsløst:D Er så godt å høre at folk som har født før nå gleder seg til en ny fødsel.- Er såklart mye fokus på at folk gruer seg her inne siden det er ukjent og skummelt for mange.. Men tenk så fantastisk heldige vi er som for oppleve dette! Smerter går over, men babyen kommer for å bli:) Er så stolt av kroppen min som har klart dette!

Hett tips til alle i Østlandsomerådet som er ute etter kurs er å titte på siden til www.osloyoga.no. Der er det et fødselsforberedende kurs med Lamazemetoden i fokus(er visst ikke mange av disse i norge jeg har lett og lett).Selv vil jeg gjerne ha mest mulig fakta og muligheter under fødsel så dette virker perfekt for oss:D

Hun vurderer å sette opp flere kurs i privat regi så hadde vært supert med flere maijenter der:) Kurset koster jo litt men er ikke hver dag jeg skal føde så ser det som vel anvendte penger. Og at pappa'n/eller en annen nær selvsagt får være et sentralt fokus som medhjelper er kjempeviktig for oss!

Jeg gledet meg sist også...syntes det var veldig spennende:)

Ble en fin fødsel så da svarte det til alle mine forventninger om åssen en fødsel skal være...smertefullt, men fantastisk!

Man får jo ikke gjort så mye fra eller til uansett...må bare følge kroppen sin. Stolte mest mulig på den og det funka for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...