Gå til innhold

Noen andre med termin 21?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har termin 21. mars. Var til sjekk på sykehuset i går, ble henvist fra jordmor i forhold til sjekk vedr. mulig fare for svangerskapsforgiftning. Fikk beskjed om at ting var bra og at det ikke gav noen grunn til bekymring for svangerskapsforgiftning ut fra de verdiene som var nå. Så det var jo veldig godt å høre! Men det viste seg at den lille, som tidligere har ligget i hodeleie, nå har snudd seg tilbake til seteleie (den lå i seteleie fram til slutten av januar). Merket det romsterte noe voldsomt i magen i helgen som var, så det skjedde nok da. Babyen har ikke begynt å feste seg, så det er nok god mulighet for at den snur seg igjen før fødselen setter i gang.

De tok røntgen av bekkenet og konkluderte med at det er stort nok for en evt. vaginal setefødsel. Så dette blir spennende:-) Men ut i fra dette har jeg ikke akkurat inntrykk av av babyen er så veldig klar for å komme ut ennå... Alt tyder på at den har det veldig bra, og ut i fra målingene som ble tatt, vil den være rundt 3.600 g når den blir født. Skal til ny sjekk om 14 dager for å se om den har snudd seg.

Vi fikk et hint om at det blir en gutt på UL i oktober, og jeg har lenge følt sterkt at det er en gutt. På UL i går ble siste rest av tvil som jeg evt. hadde fjernet, det var veldig tydelig å se at det blir/er en gutt:-) Moro! (",)

Jeg har vært fullt sykemeldt de siste 14 dagene, så jeg tenker ikke så mye på at det egentlig er siste arbeidsdag i dag.

Jeg syns det er så tøft gjort å velge vaginal fødsel ved sete.. Du får ha masse, masse lykke til når den tid kommer Anette_75 =)

Jeg har gått på svangerskapspenger siden slutten av oktober, og her sklir egentlig dagene mer eller mindre over i hverandre.. Den ene dagen lik den andre. Har fryktelig vondt i bekkenet, og klarer knapt å gå.. Krykker er tingen =) Men merkelig nok blir det ikke kjedelig heller, har nok å pusle med frem mot fødselen.. Og i mitt tempo tar det sin tid..

Har den siste uka hatt kraftige "tak" nederst i magen.. Vonde kynnere tipper jeg. Har bestilt et varmebelte fra sverige (sånn du varmer i micro eller ovn) med borrelås. Genialt! Så slipper man å gå å holde på det.. Kan festes både på korsrygg og mage (og andre steder seff :P ), blir sikkert godt å ha under fødsel.. Lindrer godt allerede nå så..

Ellers har den lille i magen, som vi ikke vet kjønnet på, snudd seg rette veien, og attpåtil festet seg. Godt er det, for man får vel ikke føde sete på abc tror jeg..

Mye trøtt, men det har jeg forsåvidt vært hele sv.skapet. Var på modningsakkupunktur forrige mandag, og skal tilbake nå på mandag.. Hun setter litt nåler for energien min også.. Sånn sett litt glad for at det fortsatt er en tid igjen til termin, tror rett og slett at jeg ikke hadde hatt overskudd til fødsel nå =)

Jepp, har termin 21, og venter ei lita jente. Formen er egentlig helt fin den, men kjenner at det trykker noe vanvittig nedover. har ei jente på snart 3 fra før, og hu kom på termin, så håper jegslipper å gå over denne gangen... Masse lykke til til dere alle sammen. jeg er ihvertfall veldig klar for å føde=)

Annonse

Jepp, termin den 21. her også. Gøy å se at det er mange av oss! Ingen tegn til noe snarlig action her :o( Men formen er tort sett fortsatt grei, så jeg skal ikke klage. Var hos jordmor denne uka og fikk beskjed om at hodet ligger godt ned i bekkenet, men fortsatt ikke helt festet fordi hun (det er ei jente) fortsatt har plass der nede.

Hei! Har menstermin 20. og ultralydtermin 22. mars, så gjennomsnittlig termin er 21... ;-) Vet dere at det er fullmåne den 21. mars? Det er vel mest overtro at dette har noe å si, men jeg håper at det skal ha litt å si ihvertfall!

Hei.

Jeg har også termin 21.mars. Håper den drøyer et par uker til, men da begynner jeg nok å bli klar. Fant ut i går at 21.mars er fullmåne, så kanskje jeg slipper å gå så mye over tiden :)

Formen er heldigvis bra, så jeg skal prøve å slappe av og nyte fridagene nå som jeg ikke er på jobb lenger.

Hadde termin 21.mars, men fødte en liten vakker gutt 15.feb.5 uker før tia.Han var 1998g,47 cm.Så ikke store karen.Kom hjem fra sykehuset etter 1 uke.Går bra,men kunne nok vert greit at han holdt seg i magen litt lengre.Fortsatt for svak til å suge på puppen lenge nok.Så får mat på små kopper hver 3.time hele døgnet.Lykke til jenter, håper dere slepper å gå så lenge over termin.

Annonse

Gratulerer så masse til deg kreps29!

Bah! Nå begynner det jo virkelig å nærme seg... Jeg kjenner jeg ikke stresser så veldig med å få h*n ut, hehe.. Det hele er vel rett og slett uvirkelig, klarer ikke å se for meg at fødselen kan starte når som helst..

Noen som kjenner på seg at det er nærforstående? Jeg har masse kynnere om dagen, og mye vondt i magen, på sidene liksom.. Vet ikke om det er båndene som fortsatt strekker seg, eller om det er modning..

Enig med deg, har vanskelig for å forestille meg at den store kulen på magen snart skal "forsvinne" og at vi skal få holde babyen i armene våre!

Kan ikke si jeg føler at fødselen er nær sånn rent fysisk heller. Nå har ikke babyen festet seg ennå, men han har i hvert fall funnet frem til hodeleie, ikke verst, bare det, he-he! (han snudde seg onsdag kveld, og fikk bekreftet at han ligger i hodeleie ved sjekk på sykehuset på torsdag). Satser på at han synes det er fint å ligge slik, uten noe mer snuing før fødsel.

Men jeg begynner å merke at ting er tungt, ja! Så sånn sett gjør det ingen ting om noe skjer snart! Venter i spenning, gleder meg veldig til å hilse på lille knøttet!

• 2 uker senere...

Jeg går ihvertfall å venter enda.. Når det gjelder tegn, så vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. Har en del vondter, men tror det er bebis som trykker ned i bekkenet bare.. Skal til jordmora i morra, og skal få henne til å sjekke modningen. Greit å vite syns jeg da, selv om jordmora mi bare syns det er tull..

Klarer fortsatt ikke helt å se for meg at fødselen kan starte når som helst jeg da.. Hehe.. Det føles jo ikke nå annerledes nå enn for en mnd siden liksom.. Helt utrolig at man faktisk er på overtid.. Føles ikke sånn..

Ikke jeg heller! (",) Har også time hos jordmor i dag, og da får vi vel henvisning til overtidskontroll på sykehuset. Hadde vært veldig fint og hyggelig om lille baby kom før den tid, men det vil jo tiden vise.

Jeg er i utgangspunktet i fin form, er en del plaget med halsbrann (det har faktisk blitt værre nå, jeg har bare hatt litt av det tidligere, og hadde trodd det kom til å bli bedre mot slutten, men det ble visst motsatt for min del), vondt i hodet og kvalme. Tror de tre tingene henger litt sammen. Skulle gjerne ha kjent litt mensmurringer i mage og rygg, siden det kan være tegn på at fødsel er i gjære, men det er det dårlig med det, gitt!

Vel, da har jeg vært hos jordmor.. Mer eller mindre tvang henne til å sjekke om jeg er moden.. Hun konkluderte med at livmorhalsen (?) har trekt seg helt tilbake og jeg har 1 cm åpning.. Hun dyttet på hodet til bebis :P Merkelig...

Men det kan fortsatt ta en uke, for all del.. Det vare bare godt å få høre at det ihvertfall har skjedd noe.. Hadde så vondt i underlivet i natt at jeg trodde det skulle ramle ut.. Bra disse smertene er godt for noe da =)

Fikk ingen overtidstime, iogmed at jeg skal på abc klinikken.. Hvis jeg ikke har født innen neste torsdag skulle jeg ringe, så skulle hun bestille time på ullevål til meg.. Krysser fingerene for at jeg slipper det.. Vil jo så gjerne på abc.. Totalt sykehus noia..!

Også sa hun at jeg har et godt bekken.. Aner ikke hva det betyr, men det var underlig nok litt trøstende..

Får ikke løpt i trapper e.l for å få i gang noe heller, har begynt å ¨få sinnsyke utslett over hele kroppen når jeg blir for varm.. Skal ikke mer til enn at jeg støvsuger litt.. Det skal jo bli fryktelig artig under fødsel vet jeg... =(

Åssen gikk det med deg i dag Anette_75??

Jeg nevnte hodepinen for jordmor. Sammen med lett forhøyet blodtrykk og protein i urinen, ble det ny henvisning til sykehuset for sjekk i fht svangerskapsforgiftning. Skal dit i morgen. Har ikke noen forventninger om at de gjør så mye i fht det, men vi får jo se:-)

Ellers viste sjekk for øvrig at babyen har det helt fint, og det er jo det viktigste! Hodet har fortsatt ikke festet seg. Tok bare standard sjekker, så jeg vet ikke hvordan status er i fht om det er modning, åpning og sånt.

Skjønner godt at det er trøstende ord å høre at du har et godt bekken! Sånn jeg tolker det, må det jo bety at du er godt rustet for å tåle en fødsel, og ingen ting er bedre enn det!

Jeg vil helst føde på fødestuen i Tønsberg, en avdeling på sykehuset for naturlige fødsler uten bruk av smertestillende. Men får jo se, da! Det blir ikke aktuelt dersom det er svangerskapsforgiftning eller at fødsel må settes i gang pga overtid.

Jeg fikk beskjed av jordmor om at jeg skal bestille time for overtidssjekk når jeg er på sykehuset i morgen.

Jeg krysser fingre for at fødselen setter i gang i løpet av de nærmeste dagene for deg, slik at du kan føde på ABC klinikken!

Lykke til, LillaDilla! Følger med her inne for å lese om videre utvikling!

Ja,da driver jeg på dag 7 over termin jeg også... Ser ikke ut som hun vil ut med det første heller. Har fått time til overtidskontroll på tirsdag, så da vet jeg at det må skje noe til uka. Men dagene blir laaaaaaaaaaange!! Og kjerringråd fungerer ikke... Litt frustrert nå, siden alle mine venninner fødte senest 6 dager over termin. Men, men..ikke noe å gkøre med gitt!!!!

Du må ha masse lykke til, janinasofia!

Jeg var som nevnt til sjekk på sykehuset i går, og det ble konstatert svangerskapsforgiftning, så fødselsen blir satt i gang på mandag. Skal ringe sykehuset kl. 07.00 på morgenen for å avtale når jeg skal komme, legen regnet med de ville ha meg inn tidlig for å komme i gang fra morgenen av. De sjekket om livmorhalsen var moden, det var den ikke i det hele tatt. Så kroppen min er visst ikke helt innstilt på at det liksom skal være en fødsel snart....Så hvis ikke det skjer mye i løpet av helgen, må de begynne på "scrach" med modningskur på mandag.

Det var veldig rart å få den beskjeden. Ting ble plutselig veldig konkret...Det er både deilig og rart på samme tid. Det som også er litt snodig, er at svigermor også hadde termin den 21. mars med mannen min. Og fødselen ble også satt i gang på henne den 31. mars! Han kom ut den 31. mars, så nå gjenstår det å se om det blir samme fødselsdato på far og sønn! (",)

Takk for det! :o) Du også...

Jeg vet..å få beskjed at nå skjer det snart uansett. Jeg sitter her å håper at det skjer noe hele tiden, men vet vel innerst inne at det blir ikke før tirsdag. Senest torsdag...håper ting er blitt litt modnet til da ihvertfall. Wow! Det er ikke verst...helt lik termin og helt lik dato for igangsetting. Ja,det spørs om det blir bursdag samme dag ja.. :o)

Men nå er vi sååååååååååå nærme ihvertfall!!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...