Gå til innhold

Guttenavn for norsk-amerikaner...(foreløpig bosatt i USA...) HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi klarer ikke bestemme oss for navn på den lille som er ventet om 5 uker! Igrunnen har vi hele tiden begge to likt Marcus / Markus best (kallenavn på magen...), men visse familiemedlemmer i Norge elsker å påpeke at navnet er topp 5 hjemme akkurat nå og derfor et særdeles dårlig valg... Andre forslag fra min amerikanske mann:

Cornelius (jeg er redd det blir til "Corny")

Theophilus (familienavn på hans side - høres litt rart ut på bergensk...)

Ellers er vi begge litt usikre på Marius, eller Tinius.....

Ville satt ordentlig pris på kommentarer - evt forslag om andre navn som fungerer like bra på norsk som på engelsk!

:)

Fortsetter under...

Adam, Daniel, Michael, William, Thomas, Lucas, David, Theodor, Jacob, John, er navn som går på engelsk og norsk.

Aiden, Sean, er navn som er fine og fint kan brukes i begge land, selv om det ikke er norske navn da.

Ja det kan jammen være vanskelig å velge et navn som alle er fornøyde med! Marcus er jo fint. Ja det er vel meget populært i Norge nå, men siden dere bor i USA så er vel ikke det så nøye? Norge er jo helt på andre siden av jorda! :-) Men du skriver "føreløpig bosatt i USA", så det vil kansje si at dere kansje kommer til å flytte til Norge?

Cornelius synes jeg også er litt "corny", ja.

Theophilus har jeg aldri hørt før! Syns det var litt merkelig på norsk, men sikkert helt ok på engelsk. Men det blir kansje litt rart hvis dere noen gang flytter til Norge? Theophilus kan jo eventuelt brukes som et mellomnavn hvis dette navnet er viktig for mannen din?

Marius er jo alltid fint! Men hvordan funker det i Amerika??

Tinius var litt for sukkersøtt etter min smak.

Forslag til navn som funker både på norsk og engelsk:

Thomas eller Tommy

Aleksander

William

Nicholas

Jonas

Sonny

Adam

David

Daniel

Richard

Raymond

Tobias

Kenneth

Kristoffer

Kristian

Sebastian

Kevin

Benjamin

Michael

Gabriel

Viktor

Charles

Simon

Max

Chris

John

Julian

Frank

Lorenzo

Peter

Paul

Johnny

Ronny

Roger

Kasper

Jacob

Erik

Jah... Det var alle jeg kunne komme på etter å ha tenkt så det knaket! ;-) Lykke til med den lille!

Marcus er et flott navn, men sant at det er litt kjedelig fodi det er så poppis. Kjenner selv to små Marcuser.

Ellers er både Cornelius og Tinius tøft, mens Marius liker jeg ikke - kjedelig navn.

Andre muligheter er:

Conrad

Theodor

Theo

Marlon

Martinus

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...