Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har gjort det inntil nylig, min er 14 mnd. Men har hørt at det råtner tennene! Noen som vet om det er forskjell på mme og vanlig melk i forhold til det med råten..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 jeg har gitt min flaske morgen og kveld frem til nylig. Nå får han kun om morgenen, for da spiser han frokost hos dagmamma, og det går ofte en liten time fra vi står opp til vi er der, så får litt melk for å døyve sulten. Har ikke hørt noe om melk og tannråte... pusser jo tennene etter han har fått melk, så det skal vel være greit..? Jeg gir vanlig melk da. Han er 17 mnd.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 minstejenta på snart 14mnd får en flaske varm melk (vanlig melk) før leggetid, men det er tannpuss etter melken, så det har ikke noe å si =)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Har ikke hørt om råtne tenner, men pusse tenna etterpå så er man jo sikker. Men om man en gang iblandt ikke pusser så går nok det også fint:-) Min får, innimellom, ca 150 ml kumelk før hun legger seg, for kosen sin skyld egentlig.
Tinaisme Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Mener å ha hørt noe om at det ikke er bra for tennene! Her er det ikke flaske lenger.. Skal hun ha drikke er det fra kopp. Og det går kjempe fint :-) Hun er straks 13 mnd! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Trodde hun mente melka ikke koppen...hmm...
Tinaisme Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Det jeg mente var at jeg har hørt at det ikke er bra å gi i sammenheng med "koseflaske" på kvelden. Da er det lett at barnet sovner og ikke får pussa tennene!
Storebror & Lillesøster Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Min gutt begynte og drikke fra tutekopp og sugerør da han var 11 mnd og har kanskje drukket av flaske 2 ganger etter det,han er 13 1/2 mnd nå,vil ikke venne han til den vanen og kose med flaska,så lenge han er fornøyd med og drikke fra kopp,ellers om hann hadde hatt flaska enda så hadde jeg ikke latt hyan kose med den i senga,før legging slik at tannpussen ble glemt. Men tror ikke du skal være redd for det,er vel det samma om de drikker melka fra flaske eller kopp,det som er viktig er at de pusser tennene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå