Gå til innhold

Flere med ca 7-8 år mellom 1 og 2?

Endelig mor til 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig gutt på 7 år og nå "passet" det endelig og få nr 2.

Testet positivt i går og håper alt går bra.

Fikk nr en ganske tidlig (20 år) og uplanlagt,hehe

Men nå blir alt helt anderledes pga begge har fast jobb osv.....

GLEDER MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy:)

Gratulerer så masse:)

Vi har litt over 6 år mellom 1 og 2 her. Dette fordi jeg også var bare 21 da jeg fikk min første gutt. Men det har vært kjempe fint med den aldersforskjellen synes vi:)

Har ikke opplevd noe sjalusi, og størstemann har vært sååå flink med minsten. Han visste at det ikke var noe konkurranse i minsten da han kom. Jeg synes også at jeg får veldig kvalitetstid med begge, fordi de er på 2 forskjellige plan. Samtidig merker jeg at de faktisk har glede av hverandre allerede også. Nå er han største 8 1/5 og minste 2 1/5 år.

Men de leker da i sammen på sitt vis.

Og da de blir voksene jevner det seg jo ut.

Nei, du kommer til å føle nå at du får god tid til den nye verdensborgern.

Og det er jo deilig da. Venne deg til en smårolling igjen:)

Vi venter i disse dager ei lita jente. Og er forberedt på at nå vil vi få litt mere jobb med krangling, sjalusi osv.

Men det blir jo bare en gøy ny utfordring:)

Og størstemann gleder seg masse til å få en ny liten bebbi i huset:)

Skrevet

Så moro, gratulerer så mye!

Dette høres ut som meg selv, var også 20 da førstemann kom, og 27 når 2.mann kom.. Er gravid med nr 3 og blir 29 når h*n kommer :)

Lykke til, håper alt går bra for dere =)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Jeg har en sønn på 7 år (blir åtte i år)

og venter nummer 2 i juli:)

Skrevet

jeg har en gutt på 12 og en på snart 3 og venter nå nummer 3.

jeg og var ung når jeg fikk min første. og alt går fint med de ot gutten min.den elste hjlper mye til så det er jo kos.

selvom det er stor aldre i mellom de.

Skrevet

Så fin å høre at det er fler enn meg.

Dere som alerede har fått nr 2, hvordan er forholdet mellom barna?

Er det mye sjalusi?

Skrevet

Det er 6 1/2 år mellom mine første 2.. Helt i starten ble eldstejenta mi veldig sjalu på all oppmerksomheten babyen fikk.. Vi prøvde virkelig å la 1.mann "gå foran", vi hadde forberedt oss på at hun ikke måtte føle at noen hadde tatt plassen hennes, men selv den minste oppmersomhet mot baby`n ble for mye den første tiden.. Heldigvis så var hun så stor at hun kun lot det gå utover meg, og ikke minsten, han susset og koste hun med hele tiden, men hun kunne legge seg langflat og hyyyyle bare fordi jeg ba henne rydde etter seg.. Men heldigvis, det gikk fort over!

Etterhvert som minsten ga mer respons, begynte de å "leke" sammen og det gjør de ennå. (han er 18 mnd nå).. De leker kjempefint, men minsten har veldig temperament og finner seg ikke i noe crap.. hehe..

Han blir jo veldig herjet med, kledd ut som jente m.m... Eneste problemet med sjalusi er når dattera mi har besøk.. Han går etter dem, og står og hyler fordi de har stengt han ute.. hehe

Tror fordelen med den store aldersforskjellen er nok at de største skjønner at dette ikke er en konkurrent, men et LITE barn.. De vekker nok litt fars-/morsfølelser hos dem =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...