Gå til innhold

Vasking av hudfoldene i halsen på baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bader henne annenhver dag, men vasker oppi disse foldene ca hver dag... For det blir slik en ekkel lukt der.. Og et sånn hvitt belegg.. Selv om hun er helt nybadet, og godt vasket og tørket oppi halsen så lukter det likevell... :-/ Æsj... Hva gjør dere andre?

Ikke liker hun å bli vasket der heller.....

Skrevet

Jeg har litt babyolje på en klut og drar gjennom valkene til Patrick ;) Da løsner det meste av støv og svette som legger seg der :)

Du har forresten PM :)

Skrevet

jeg har blitt ekspert på dette,hehe:) jenta mi er mye plaget av sopp under der pga størrelsen hennes og legen sa at det kom til å bli et problem til hun begynte å gå.vask med kaldt vann tørk godt mens hun ligger på magen,bruk gjerne hårføner(men vær forsiktig at det ikke blir for varmt)så kan du øse på med potetmel etter stell morgen og kveld.skulle hun bli veldig rød og hissig og skikkelig dårlig lukt kan det være sopp da bør du kjøpe dactacort som er en sopp drepende salve med litt korteson i ,er reseptfri,bruker den i 2 uker fortsetter med en som heter dactar i opp til 4 uker dette er en ren sopp krem...men klarer du å holde det tørt og bruk potetmel det er det beste...men her må vi bruke dactacort jevnlig for hun blir ikke helt kvitt det.

Skrevet

mi har og slike. vask de hver dag. morgen og kveld. gulper hun så bør du vaske etter hun har gulpet og.. eg bruker natusan babysåpe.. lukter godt eg eg syns den er bra. hun og tørk godt. vis hun nekter så ta under haka og legge bomull under å la de ligge noen sek.

Skrevet

takk dette har jeg også lurt på!

Synes det har blitt mindre nå som hun har begynt å ligge mer på magen og strekke nakken!

Skrevet

Jeg slet skikkelig med å få det rent og holde det tørt, samme hvor mye jeg styra. Men ei venninne tipsa meg om noe som funka umiddelbart: A-derma har en stift som du får kjøpt på apoteket. Den koster 120kr eller no, men det var verdt pengene syns jeg.. Bare vask og tørk i foldene, også stryker du den stiften over "problemområdet." Jeg så virkning med en gang! Og da slapp jeg også å holde på under der flere ganger daglig.

Jeg spurte HS om å bruke f.eks babypudder der, men ho sa at det gjerne klumper seg når det blir litt fuktig, og da blir det liggende og gnage der. Gjør vondt verre rett og slett. Det hadde jo ikke jeg tenkt på. Det hjalp litt når jeg prøvde aco sin talc salve (som også kan brukes i bleia, hehe) , men jeg ble ikke fornøyd før jeg fikk tak i den stiften. Du kan jo teste:)

Skrevet

Men hva gjør den stiften da egentlig? Nysgjerrig jeg nå.. bare det funker, så samme hva det er eller koster egentlig. :)

Skrevet

Vært og henta den på badet nå;)

Det står "irritated skins dermalibour" på den. Det er visst en sink/zink (åssen skrives det?) stift. Bakpå står det " repairs and disinfects irritated body or face areas.

Funker kjempefint! Bare spør hvis det er mer du lurer på. Jeg kjøpte den på apoteket. Husker ikke om jeg skrev det i stad:)

Skrevet

Har prøvd med litt zink salve nå, for hun var litt rød, og hadde antydning til et lite sår der..

Skrevet

Jeg vasker med lunka vann og tørker godt med håndkle. Deretter tar jeg på litt zinksalve (Natusan sin). Dette har fungert veldig godt for jenta mi. Hun er kvitt det røde, såre i hudfoldene nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...