Gå til innhold

Er en jungel å velge mellom på tettinntil.. Noen som har anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du skal velge, da? Bæredings eller bleietype?

Skrevet

Utifra nicket ditt er babyen født i februar? Da er h*n såpass liten at jeg ville anbefalt elastisk sjal, deilig å mykt til de aller minste og mange syns det er lettere å lære seg å knyte enn vevd sjal. Men dette kan du ikke bruke så veldig lenge, når lillemor var 5 mnd syns jeg det var ubehagelig å bære lenge med elastisk så da gikk vi over til vevd sjal. Så om du vil slippe å kjøpe nytt bør du velge noe annet. Mei tai er jo veldig lett og lære seg, behagelig er det også. Men jeg liker best sjal, i alle fall til så små babyer!

Skrevet

Kommer jo litt an på bære behovet ditt:) Skal du bare bære inne hjemme?? ute?? handleturer?? korte eller lengre perioder??

Perosnlig kan jeg kun uttale meg om Mei tai og ERGO selen + ringslynge.

Ringslynge: Brukte jeg ikke veldig mange mnd av den grunn at den belaster mye den ene skulderen..og ettersom jenta mi ble tyngre så ble den mer ubehagelig. Men veldig praktisk for kort tids bæring. Kjapp å ta av og på ( for eks inn og ut av bil situasjon) MEN krever MYE trening for å få til bra.

Mei tai: en personlig favoritt!!:) jeg har 2:) En fleksibel og veldig behagelig bæredings. Den krever ikke halvparten så mye trening som slynga for å lære behagelig bæring. Fin til både mage og ryggbæring.

Jeg liker den også fordi jeg får så god kroppskontakt med jenta mi og kan kose masse mens vi bærer. Hun elsker mei taiene og blir alltid rolig når jeg putter henne oppi. I begynnelsen var hun ikke så glad i å sitte i den med mindre vi gikk tur. Men nå etter masse bæring er hun med på husarbeid så vel som tur:)

ERGO sele: VELDIG god til utebruk synes jeg. Aller best til ryggbæring. Synes den er litt klumpete og stor til magebæring..der foretrekker jeg mei taien. Cluet med Ergoen er å finne ut hvor mye du må stramme stroppene. Jeg strammet litt for mye de første gangene...resultatet var vond nakke og skuldre. Men etterhvert har jeg funnet ut av det...og nå blir det nesten alltid den jeg velger hvis jeg skal bære lenge på handletur eller lignende. Mei taien er også god til dette .. men jeg synes Ergoen er mer "stødig" og krever mindre justering underveis.

Mitt råd er at hvis du vil ha en mest mulig fleksibel bæredings som kan brukes i de aller fleste situasjoner..så ville jeg kjøpt en mei tai. Men det er ikke dumt å investere i flere typer...

Det var mine synspunkter...vet ikke om du ble noe klokere??

Skrevet

Takk for god hjelp :)

Jeg vet vel egentlig ikke helt behovet enda. Tenkte jeg skulle begynne litt smått, for så å bruke det mer hyppig etterhvert. Hvis bæringen er noe for oss da :)

Skrevet

Ja vi måtte ta det litt etterhvert her også:) Så først nå at babyen din er veldig liten enda... da vil jeg ihvertfall anbefale mei tai:) Men jeg vet jo at mange sverger til sjal. Uansett så vil du nok få mye glede av bæring.

har en venninne som fødte i januar. Lånte bort den ene mei taien..og nå tror jeg ikke at jeg får den tilbake!!:) Tror jeg kan bekrefte at hun har hatt bruk for den:):) Prøv deg frem...lytt til signalene fra babyen din..og ikke gi opp hvis det ikke virker som det er noe stas med en gang ...eller i en periode. Har hatt bærenekt perioder her også..:) Bare ta en pause i noen dager og prøv igjen.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg er SÅ fornøyd med MaM Eco sjal. Valgte det fordi det er både fairtrade og økologisk, og ble svært positivt overrasket over hvor lettvint det faktisk er når en først har knytet et par ganger. Høres kanskje litt stivt ut med hamp, men det er mykt og deilig. Prisen ser også litt stiv ut, men med tanke på luen og tøflene som følger med er det ikke særlig dyrere enn bomullssjalene egentlig.

har også et BBslen Babylonia, fairtrade vevd sjal. Ikke brukt det ennå fordi det elastiske MaM Eco sjalet er så utrolig mye bedre.

Har en solarveil ringslynge som brukes iblant. Grei når en bare skal bære i 5 min, men helt utrolig ubehagelig utover det. Har aldri fått småen til å ligge komfortabelt i den, men det går greit om han sitter rundt midjen min med det ene beinet foran magen min og det andre bak ryggen.

Baby Björn er også ekkel, det gjør skikkelig vondt i skuldre og øvre rygg etter en liten stund.

Skrevet

Jeg bærer tulla på 7 uker i en Eden Mei Tai og det fungerer veldig fint. Vet at de fleste anbefaler sjal til nyfødte, men følte liksom ikke at det var helt "meg".. ;o) Tulla koser seg i Mei Tai, den er myk og fin. Sitter i froskestilling. Nå skal det sies at jeg ikke bærer mye da jeg er veldig glad i vogna, men har Mei Tai med når jeg er på shopping, samt at jeg bærer hjemme hvis hun blir overtrøtt og ikke klarer å roe seg. Kjempepraktisk! :o)

Skrevet

Jeg har også tittet på dette, men forsto ikke hvor jeg bestiller hen?

Har tenkt å kjøpe Eden Mei Tai jeg og.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Babyhawk mei tai. Gutten er 11 uker. Jeg kjøpte på babyhawk.com. Mange snakker varmt om taitasi. Men det er jo masse info på tettinntil, hvorfor ikke kikke der istedet? Og bli med på et bæretreff er sikkert lurt. Da kan du snakke med andre og prøve ulike bæredingser.

Skrevet

Eden Mei Tai kjøper du på www.alveslottet.no.

Hvis du har tettinntil-nick skriver du dette i kommentar feltet så får du 10% avslag. Mei-Taien lå i postkassa etter ca 3 dager! :o)

Skrevet

Slenger meg på og anbefaler sjal eg også:) Vet at mange anbefaler elastisk sjal til så små, men det har eg ikke prøvd....vi kjøpte vevd sjal da anuppa var 4 uker, og det gikk fint det! Kjøper du brukt er de vevde sjalene også ganske myke, og du kan bære lenger (vs til beibien er større) i de. Synes sjal er helt fantastisk, spesielt til små barn, fordi de kommer så tett inntil og blir pakka så godt inn visst du skjønner;) Men eg liker meitai også da....den er litt enklere og raskere å ta på...

Skrevet

Elastisk sjal, uten tvil.

Vil du gjøre det enkelt, så stikk innom Baby Shop eller Barns Hus og kjøp et fra Tricot Slen (Babylonia). Koster litt over 500 og er kjempegode. Så går du på tettinntil og finner fram til instruksjonssiden og velger elastisk sjal for nyfødt og følger bildeserien der til punkt og prikke. Det ser kanskje litt vanskelig ut, men etter en liten stund kan du gjøre det i søvne.

Hvis du finner ut at du liker å bære, så kan du etterhvert utvide samlingen med vevd sjal, ringslynge, formsydde seler (Ergo ol) og mei tai. For ikke å snakke om farger og mønstre som måtte passe til humør og egne klær!

Det er et stort bruktmarked for slikt, så det er ikke så farlig å kjøpe og selge litt etterhvert som behovene endrer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...