Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vet at babyer under 1 år ikke skal bruke pute, men lillegutt er ganske flat i bakhode. Madrassen han har i senga si er en springfjærmadrass fra Ikea - ikke av de mykeste nei.... Derfor lurer jeg på om en tynn liten pute kan hjelpe på det flate bakhode? Noen som vet om dette flate bakhode "retter" seg igjen, eller om han vil få flatt bakhode "forever"?
"gullet" Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 hodet får vanlig fasong igjenn når han blir mer aktiv og ikke ligger så mye på ryggen, så du trenger ikke pute nei, best for d uten :-)
veslamøy Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 vi fikk anbefalt hodepute til vår baby (3mnd) pga flatt bakehode. Har også fått det anbefalt fra fysioterapeut.. vi bruker en sånn tynn babypute
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Ok da virker det som det er litt forskjellig praksis - da følger vi magefølelsen:)
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 jeg har hele tiden latt hun ligge på dyner.. vet om flere som gjør dette. da ligger de også litt mykere.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Mine barn har også lett for å få flatt bakhode. I mitt tilfelle så jevnet det seg ikke ut. Jenta mi på 10 har fremdeles flatt bakhode fra den tida da det ikke ble opplyst om dette problemet. På min gutt som er 4 mnd. nå så har jeg brukt en tynn pute fra han ble født. Ellers så legger jeg ham på siden i vogna av og til nå han sover på dagen for å jevne ut fasongen. (Ikke om natta) Ønsker for alt i verden å unngå flatskjerm denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Her har babydyna hans (den minste) fungert som pute og koseklut i lang tid. Bretter den i to, og legger den i putetrekk. Han er helt avhengig av den for å sove nå. Den er så myk og løs at det ikke blir tungt for nakken, men deilig og mykt for hodet. Og ansiktet som han borer ned i den :-).
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Pjokken min hadde også veldig flatt bakhode, så jeg kjøpte ei babypute når han var 3,5 mnd gammel. Nå som han er 6 mnd, ser jeg at bakhodet har jevnet seg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå