esmase Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Lar dette seg forene,eller er det å ta seg vann over hodet? Tenkte jeg skulle ta på meg en regnskapsjobb i tillegg til studiene. Denne står jeg ganske fritt i,har ikke så alt for korte frister. Tror dere dette vil gå?
Bea- Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jepp, jeg gjør dette selv! Har ei jente på 18 måneder, studerer vernepleier og jobber deltid utenom.. Går veldig bra:D Er utrolig fritt å studere. Lite obligatoriske ting, så du kan lese hjemme selv de dagene du ikke kan komme på skolen. Det går veldig bra med meg!
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jobbet ikke ved siden av, men var alenemor og studerte til vernepleier. Tror det fint går an å ha jobb ved siden av studiene, selv om det kan bli hektisk da skolen krever en del
esmase Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Ok,tusen takk for svar! Da prøver jeg,så får jeg heller krype til korset og si fra meg jobben hvis det ikke funker.
albah Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Vet ikke, men jeg lurer på det samme. Har hørt bare positivt om den utdanningen! Jeg begynner på vernepleier deltid til høsten, så håper det funker ja : )
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 de jeg jobber sammen med som går på vernepleien sier at det er veldig lite man må være på skolen, mere hjemmeoppgaver ol, så de jobber nesten 100% i tillegg til studiene... de har ikke barn... jeg skal begynne til høsten (hååååper jeg), gleder meg masse! jeg har en 35% stilling i en bolig som jeg skal beholde + ekstravakter hvis det passer. virker som det er mange som er interessert i det, eller kanskje jeg bare legger merke til det nå fordi jeg har søkt selv...?
albah Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Hvilken skole har du søkt på? Jeg jobber også i bolig, 22,5% fast helg+ekstravakter. Jeg også syns det virker som om veldig mange som er intressert i det, men behovet for vernepleiere er jo stort.
esmase Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2008 Så artig at vi er flere som skal studere det samme! Da får vi være flinke til å backe opp hverandre :-) Hvor skal dere gå da? Harstad her.
Lykkelige meg Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Gikk helt fint for meg. Fikk barn underveis, og studiene gikk mye bedre etterpå, for en må være mer strukturert. Studerte deltid, siste året jobbet jeg 50% itillegg. Det er vel mer hjemmeoppgaver nå enn det var da jeg studerte, så dette kommer til å gå fint! Mitt råd: Sett av den tiden du trenger daglig til skolearbeid, vær effektiv denne tiden, også er du mamma resten av tiden:-) Har aldri angret utdannelsen, MANGE jobb muligheter! Lykke til! :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 akershus. heltid og deltid i lillestrøm og deltid i bærum, så jeg må vel komme inn ett av stedene )
albah Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Satse på at du kommer inn på deltid i bærum da, for da skal du sammen med meg! : ) Det er visst ikke vanskelig å komme inn!! Har spurt her inne før om det er noen som har erfaring med den skolen deltid(bærum), men ikke fått noe svar.. men får håpe det er en OK skole:)
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Hvordan er det med praksis på vernepleien da? Jeg går sykepleie og her er det MASSE sykehuspraksis og jeg gruer meg så forferdelig for da får jeg nesten ikke se gutten min:( Venninen min er i praksis nå og tar bussen 5.45 og er hjemme ca. 17.00 !!!! (Vi bor 2 mil fra sykehuset og det er ikke parkeringsmuligheter). Må vel stå opp klokken 4.00 jeg da.. gjeeeesp!!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 moren til mulan som henger her inne går der ) satser egentlig på heltid, jeg ) er visst ca like mye å gjøre (i følge de jeg har snakket med), pluss at det er lettere for meg å dra til lillestrøm...
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 det hørtes grusomt ut!!!! men du kan finne deg praksissplass selv, gjerne i nærheten der du bor. hun ene på jobben fikk praksisplass på jobben, men fant seg ett annet sted. hos oss er hun jo kjent :-p
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Det går ikke.. Nærmeste sykehus er 2 mil unna. Er jo egentlig ikke så langt unna, men bussene tar en evighet 3 året kan jeg kanskje jobbe her i hjemmesykepleiepraksisen, men kommer ikke unna sykehuset, og det er nesten hele andre året
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Første studieår: 9 uker pleiepraksis i sykehjem eller bofellesskap Andre studieår: 11 uker miljøpraksis Tredje studieår: 12 uker systempraksis. Noen som vet hva miljøpraksis og systempraksis går ut på?
Lovemelikeyoudo Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 vi skal ha praksis i 10 uker nå snart, 30 timers arbeidsuke. Vi kan IKKE finne plass selv, det ordner skolen.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 på vernepleier? kanskje det er forskjellig praksis på det? eller at man kan komme med ønsker på ca hvor man vil? merkelig... men er praksisen kun på dagtid, eller kveld/helgevakter også?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 28. februar 2008 #20 Skrevet 28. februar 2008 hahahaahaa! nedtråkka kaviartubepupper... !!!!! haha! jævli tidig nick!! )))) haha!
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 På sykepleien er det sånn at vi må ha noen kveldsvakter (veldig få hvis du ikke ønsker, kanskje bare 1). Og èn nattevakt. Det skjer mindre kveld og natt så det er mest for å ha opplevd det. Ingen helgevakter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå