Gå til innhold

Jeg føler jeg mislykkes med gutten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

:(

har en gutt på 14 mnd,som er blitt meget vanskelig..han vil ikke leke noe med seg selv,jeg må sitte på gulvet med stortsett hele tiden ellers er det bare klaging og grining. sånn har han egentlig alltid vært med meg..

Når han er hos svigers eller mine foreldre leker han kjempefint alene..

jeg har prøvd å bytte ut lekene hans,kjøpe nye..ingenting hjelper!

men det største problemet nå er at han nesten ikke vil spise hjemme heller! men når han er borte så spiser han!

Jeg skjønner ikke rett og slett ikke hva jeg gjør galt?

jeg blir så frustrert av dette,det verste er at jeg koser meg ikke sammen med han lenger heller :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg vet hvordan du har det.Og det er helt forferdelig! Gutten min var sånn en lang periode også... Var nødt å sitte å leke med han, springe rundt med han osv.Han kunne ikke gjøre noen ting alene. Det var sutring og hyling dagen lang...og jeg ble bare mer og mer fortvilet. Følte meg totalt mislykket, og var sikker på at jeg hadde fått verdens vanskeligeste gutt!! Noen dager var jeg klar for å gi han fra meg(hadde selvfølgelig aldri gjort det, men tenkte sånn!).

Men nå er det sakte men sikkert blitt bedre. Nå er han blitt 18mnd, er begynnt i bhg og det virker som om det har hjulpet veldig. Går gutten din i bhg?

Her var det ogsåsånn at han lekte kjempefint når han ble passet av andre og sånn...Så de kunne jo ikke forstå hva JEG klagde over...:( Han var jo en engel, som de sa!;)

Troir rett og slett disse små tøyer grensene...de vet at det er mamma (og pappa) som bestemmer, og vil prøve ut litt... Og det er også ovenfor de de er tryggest på at de oppfører seg mest umulig..faktisk..hehe.

Gutten vår var sånn fra 12-13mnd alder, og til 16-17mnd alder....

Håper det kommer seg med gutten din også etter hvert. Har ikke så mange råd, bare at du må være konsekvent, og ikke la han bestemme. Og vil han ikke spise,nei så er han ikke sulten heller. Ikke tilby annen mat...han bare prøver å tøye grenser..;)

Klem til deg, fra en som vet hvordan du har det nå!

Skrevet

takk for svar:) og for klemmen:)

"godt" å høre at det er fler som har hatt det sånn.. han går ikke i barnehage,begynner ikke før i august! passer på å være mye ute,møte andre barn så han ikke skal kjede seg!

jeg føler meg litt mislykket for at jeg ikke klarer å ha han hjemme:/ for han hadde nok stortrivdes i barnehagen!

Skrevet

jeg skjønner at det tar på når en føler at en ikke er bra nok for barnet sitt. Jeg vet det er mange mødre som føler seg mislykket av og til. vet ikke hvor lenge du har hatt det slik, men har du pratet med de på helsestasjonen du event. går på? Jeg jobber selv med noe som heter martemeometoden, som er en teknikk hvor en jobber med samspillet og komunikasjon mellom mor og barn. Det at du ikke koser deg sammen med barnet ditt lenger er trist og da hadde det vært fint om du kunne få hjelp av fagfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...