lillemirakel!! Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 ...om det er noen kloke hoder her, så hjelp meg gjerne! Er fast deltids-ansatt i et selskap der jeg må gå av med sv.penger innen 3 mnd etter graviditetens start. Jeg går imidlertidig opp i 100% stilling i en begrenset periode 4 uker før jeg MÅ av i sv.permisjon. Får jeg da denne lønnen som svangerskapspenger med meg? Det står jo at de avregner fra de siste 4 ukene... Lønnen er ikke helt urealistisk i forhold til det jeg har tjent før da jeg har mye i diett- og dietten frafaller ved svangeskapspenger. ...Og er dette 100% av den lønnen man hadde før? På Nav står det 65%, men det står noe etter som jeg ikke helt forstår. det er jo underlig hvis man får 100% ved sykemelding men "straffes" når man har en jobb man ikke kan gå på. Noen som vet? Setter utrolig stor pris på svar!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Ja det regnes ut slik som sykepenger, hva du har tjent de siste 14 dagene. du får 100%. 65% er for de som er selvstendig næringsdrivende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå