Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 synes det er merkelig.. plukker han jo ikke opp eller noe, men etter en time blir man gal av å gå inn med smukken og.. andre?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 I dag på gomorgen norge, ga de det rådet at babyen kan roe seg ved å høre lyder, nærmere bestemt enten støvsuging (litt upraktisk da man ikke kan støvsuge hele tiden. he-he), hårføner (samma her, håret ville jo blitt aldeles brent), MEN samme nytten kunne også musikk fra mp3spiller gjøre. Poenget var at slike lyder virker beroligende på babyen, siden dette er noe det har vært vant til inni mammas mage. (og det funker faktisk - måtte prøve det ut selv, selv om det høres rart ut at all den 80 tallsmusikken jeg har på mp3'n skal kunne høres likt ut som lydene inni magen min....)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Vår jente kan også bli urolig, vi fant ut at hun roet seg når vi støvsuger eller lar vannet i springen renne. Dette brente vi på cd! Hadde fjernkontrollen i senga å skrudde på når hun ble urolig:)
månestråle32 Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Kanskje du skulle ha kortere tid mellom søvnene på ettermiddag og kveld? Jeg ville hatt kortere tid mellom siste søvn og nattesøvnen. Synes mer enn 11/2 time for en 3 mnd gammel baby høres mye ut. Det sies at babyer kan våkne til ved første våkenfase etter at de har sovnet, og har problemer med å roe seg, når de er overtrøtte. Mi jente på 7 mnd har egentlig akkurat begynt å synes det er helt ok å være våken i 2 -3 timer i strekk. men mange ganger må hun legge seg en liten dupp på maks en halvtime på ettermiddagen før hun legger seg klokka 19. Den duppen(vi vekker henne når det er gått max 30 min), kan være fra 17 eller fra 17.30- alt ettersom hvor trøtt hun er/når sov sist. overtrøtte barn er ikke så morsomme....... Synes min jente sov meste hele tiden når hun var 3 mnd.
betty74 Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Er vel kanskje overtrøtt. da? Hvis min datter har vært for lenge våken mellom siste lur og natta, sovner hun på puppen og da våkner hun nesten uten unntak innen en time etterpå. Sikkert noe av det samme. Ville nok forsøkt å ikke la det gå så lang tid mellom siste luren og natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå