Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde permisjon i 1,5 år med min første jobbet kun en kort periode før jeg ble sykemeldt pga neste svangerskap og gikk så og si sykemeldt hele svangerskapet... Koser meg masse med den nye babyen også, men merker at jeg er rastløs... kjeder meg... Har masse venner med barn, men det er liksom ikke nok... I min første permisjon var alt helt andlerledes.. klarte å nyte dagene mer...
Angel&Cassie mams Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 ganske likt her også. er endel rastløs i kroppen. har gått hjemme siden september 2004. jeg begynte å jobbe i tupperware for da kan jeg jobbe når det passer meg,samboeren og barna. helt topp jobb og da kommer man seg litt ut noe som er ganske viktig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg kommer til å gjøre det nå... er hjemme med en på 7 måneder, og er gravid igjen. Er veldig spent på hvordan det kommer til å bli.. Jeg skal nok ikke gå hjemme 100% en gang til, det holder med 44 uker da tror jeg. Og så skal vel antagelig pappan ta litt mer av permisjonen. Ikke har jeg råd til 100% en gang til heller, for da får jeg vel bare 80% lønn av de foreldrepengene jeg får nå...?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Det holder at du er minimum en dag tilbake på jobb for å opparbeide deg full rett til permisjonspenger på nytt hvis du er fast ansatt.. så du taper ikke noe økonomisk på å få to barn tett....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Er du sikker på dette? Hvis jeg jobber EN dag mellom permisjonen jeg er i nå, og neste, så får jeg like mye penger som nå? Jeg mistenker å være gravid igjen, mini er 5måneder.. Lurer derfor på litt rundt dette temaet, med penger osv..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 ja... du skal ha inntektsgivende arbeid i minst 6 av de siste 10 mnd. å være i fødselspermisjon teller... ihvertfall så lenge du ikke tar ulønnet permisjon. da må du starte på nytt av... og når du har fastlønn så skriver jo din arb.giver det på skjemaet til trygdekontoret.. det er kun hvis du har vikariat og varierende inntekt de skal ha flere lønnslipper... så dette er jeg sikker på... så velger du 80 lønn neste gang vil du få nøyaktig det samme i permisjonspenger som du får i dag.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Jøss, er det virkelig sant, anonym 2151? Det hadde jo vært helt supert da. Jeg skal egentlig tilbake på jobb i august, og så har jeg termin igjen i oktober, så jeg tenkte at jeg kanskje ikke skulle komme tilbake, men om dette er sant, så skal jeg jo selvfølgelig komme tilbake:-) Det var virkelig gode nyheter. Men da lurer jeg på; permisjonen min er jo egentlig ferdig i juli, og så har jeg ferie før jeg begynner igjen i august, teller ferien også, sånn at jeg egentlig opparbeider meg 100% igjen bare i løpet av den måneden jeg har ferie? Hilsen anonym 2145 Sorry, pleier egentlig ikke å være anonym, men kjenner en del mennesker her inne som ikke vet at jeg er på vei igjen, så for å være på den sikre siden:-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er ihvertfall 97% sikker på at jeg har rett... vet om flere som har fått unger tett og de har ikke tapt på det... men velger du å ta ulønnet permisjon imellom så mister du en del rettigheter... Anbefaler at du sjekker det opp med trygdekontoret, men du skal ikke bekymre det ihvertfall.. og lykke til med nestemann.. (er herlig med søsken selv om jeg kjeder meg litt innimellom.. her jeg tusler alene uten noe særlig voksenkontakt...) hehe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Hei! jeg er ganske sikker på at de regner permisjon slutt fra den dagen din permisjonen sluttet i utgangspunktet, ikke noe ferie som teller i forlengelsen. Hvis du skal få forlenget permisjonen din med ferien, så må du putte ferien inn i permisjonen og du bør ha permisjon de siste 4 ukene, og ikke ferie. Altså putte ferien din inn slik at den er slutt når det er 4 uker igjen av permen din. Jeg har plan om å gå fra en permisjon til en ny(forhåpentlig...skal teste meg om 1 uke), og NAV har fortalt meg at så lenge det er mindre enn 3 mnd og 26 dager mellom perm slutt og ny start, så gjelder permisjonspengene mine nå som grunnlag(en slipper det med 6 mnd inntekt av de 10 siste), og siden jeg har hatt 100% og 44 uker nå, så velger jeg også det neste permisjon. Da får jeg akkurat det samme jeg har nå(6 G). NB: hvis du har 80 % nå, og velger 80% neste permisjon, så vil du få 80% permisjonspenger av 80% av lønna di i utgangspunktet, og da begynner det å bli litt lite..... Vurder heller om du kan ta 100% og 44 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå