Gå til innhold

Når begynte deres babyer å krabbe/ dra seg fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille pike er i dag akkurat 8 måneder gammel, og viser ingen tegn til å krabbe. Virker ikke som hun forstår hva hun skal gjøre. Er det noen som har noen gode råd til hvordan vi kan trene med henne?

På forhånd takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du verken trenger å trene eller bekymre deg for at det går tregt for det kommer plutselig når hun er klar for det;)

Min begynte å åle seg rett før han ble 8 mnd, reiste seg opp 9 mnd, og nå går han nesten rundt bordet 10 mnd. Hoppet over krabbinga.

Skrevet

Her har jeg en som er tidlig ute og han begynte å åle seg fremover rett før han var 5 mnd...

Nå er han 7 mnd og krabber litt, men er blitt en raser på å åle seg...

men ikke stress... det kommer.. nyt heller tiden da de er litt rolige... krabbinga kommer fortere enn du aner... og det er ikke bare bare med en baby som aldri er rolig heller...

Skrevet

Tusen takk for svar:). Føler meg roligere nå. Er visst alltid noe jeg kan bekymre meg for:)

Skrevet

Det er lett å føle at det går sakte med sin egen når det som regel er de som er tidlig ute man hører om;)

Skrevet

jenta mi var tidlig ute.. krabbet når hun var 7mnd og reiser seg opp når hun er 7 1/2mnd.. men det er barn i barselgruppa som er eldre enn hun som ikke gjør noen av delene så alt er normalt. de gjør det når de er klare.. også er det faktisk ikke alle barn som krabber heller. bare å la de ligge på magen, det er herfra de har mest kontroll. man skal ikke la de sitte å leke når de ikke setter seg opp selv for da kan de hoppe over krabbingen også blir de rumpe akere istedenfor

Skrevet

Mi lille tulle har akkurat begynt å krype,men har stått lenge på alle 4 og prøvd å finne ut hvordan hun skulle gjøre det:)

Hun begynte faktisk å krype på sin 9 mnd dag:)

Skrevet

min lille begynte å åle seg framover rett før han var 6 mnd. nå er han 6,5 mnd og det er litt av en fart på han. er visst veldig tidlig han ser det ut til.

Skrevet

6, 5 mnd( kryping), kansje fordi han er helt sprekkferdig av nysgjerrighet og det var den eneste måten han kom frem til ledningene på, hehe. Jeg krabbet rundt på gulvet for å vise han, men vet ikke om det hadde noen effekt.

Skrevet

Min eldste datter begynte å dra seg frem etter hendene da hun var 8 mnd, men krabbet ikke før hun var 11 måneder. Hun er på ingen måte tilbakestående, men veldig rolig. Nå er hun 6 år og den eneste i klassen som klatrer til topps i tauene i gymsalen på skolen, så det at hun var litt treg motorisk som baby har ikke hatt noe å si for hennes utvikling. Det var bare sånn hun var.

SÅ dette er veldig individuelt!!! Og jeg tror jeg har hatt det litt mer behagelig enn mine venninner som har løpt etter barna og sikret alle mulige ting i huset allerede allerede fra 6 mnd alder.

Skrevet

Vår gutt var sein, han begynte vel å åle seg litt i 10 mnd alder og krabbet omtrent da han ble ett, og gikk da han ble 15 mnd, men etter det har det gått fort, han løper og hopper og er høyt og lavt. Nyt det lengst mulig er mitt råd:)

Jeg var også veldig bekymra men fysioterapauten på HS sa at vi ikke skulle øve for dette skulle de finne ut av selv ( eller var det med gåingen det, husker ikke helt )

Nei, nyt det, det blir mer travelt etter på:)

Vi har ei lita på 4 mnd og nå og syns det er deilig så lenge hu ligger i ro.

Skrevet

5 mnder gammel!

Ikke tren henne, la henne finne det ut selv

Skrevet

Glemte å skrive hele greia! Ålte seg framover når han var 5 mnder ca, og krabbet som bare rakkern når han var 6 1/2 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...