Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Del Skrevet 28. februar 2008 Kan man kjenne det selv eller må man undersøkes? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136996337-dere-med-bekkenl%C3%A5sning-hvordan-kjenner-man-forskjell-p%C3%A5-l%C3%B8sning-og-l%C3%A5sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebror Skrevet 1. mars 2008 #2 Del Skrevet 1. mars 2008 når det er låsning er det akkurat som om det sitter fast et sted i bekkenet,jeg har det nede i bekkenet bak mothøyre. det stopper midt i en bevegelse. løsningen kjennes for meg ut som bare vondt i alle mulie måter å røre underkroppen på.men det stopper ikke opp på en måte. dette ble rotete,håper du får noe ut av det........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136996337-dere-med-bekkenl%C3%A5sning-hvordan-kjenner-man-forskjell-p%C3%A5-l%C3%B8sning-og-l%C3%A5sning/#findComment-137009913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Men en låsning trenger ikke kjennes på andre måter enn at når du ikke merker at bevegeligheten begrenses, men at du merker det ved at andre muskler må jobb ekstra, og disse muskelen blir til slutt så overbelasta at det er de som gjør vondt. Altså, dette ble rotete. Men du trenger ikke merke selve låsningen, men konsekvensene av den. Tror egentlig det ikke er en fasit på dette, da alle opplever både løsning og låsning på forskjellig måte. Forskjellige kiroptaktorer har også forskjellig teorier og måter å jobbe på. Og din kropp og min kropp er ikke lik, og det har betydning. Jeg har hatt låsninger i rygg/nakke/bekken siden jeg var 17 år, og nå som gravid(26år) og med bekkenlØsning så blir alt mye verre. Nå har jeg vært "frisk" i flere år før jeg ble gravid, men løsningen har gjort at låsningene med en gang kommer i tillegg. Nå vet ikke jeg hvor vanlig det er med begge deler, men jeg har også en "lidelse" kallt hypermobilitet i grunnen til dette. Mine muskler og ledd er så "løse/lange" at de ikke klarer å holde alle knoklene på riktig plass. (Veldig enkelt sagt). Problematikken som oppstår om man har begge deler er "medisinen" til problemene... For med løsning skal vi jo holde oss mest mulig i ro og ikke trigge! Mens om man har en låsning så er bevegelse og gange i gjerne ulent terreng veldig god medisin.. Frusterende for meg nå å ikke helt vite hva jeg skal gjøre for å ikke gjøre det verre! Savner virkelig en "fasit" på hvordan forebygge og minske problemet! Verken legen min eller kiopraktoren kan gi meg klart svar:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136996337-dere-med-bekkenl%C3%A5sning-hvordan-kjenner-man-forskjell-p%C3%A5-l%C3%B8sning-og-l%C3%A5sning/#findComment-137017926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå