Gå til innhold

Hvilken utdanning har dere som er ped.ledere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

i barnehage? hva innebærer jobben? hvilke ansvarsområder har dere?

Blir kjempeglad for svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

førskolelærer eller annen ped.utd. med tilleggsfag!. man har det daglige ansvaret for en avdeling i barnehagen. med barna, foreldresamarbeid og med de andre ansatte på avd.

Skrevet

Jeg har førskolelærerutdanning. I tillegg har jeg ett år med pedagogikk, men dette er ikke et krav for å bli ped.leder.

I jobben min har jeg ansvar for den daglige driften av barnehagen. Det innebærer å planlegge ukens gang. I min barnehage innlemmer jeg assistentene mest mulig i planleggingen, deres jobb er like viktig som min og deres forslag er ofte mye bedre enn mine. Så vi er sammen om planleggingen, men det er jeg som har hovedansvaret. Det er min oppgave å delegere ansvar til assistentene, jeg har ansvar for avdelingsmøter, foreldrekonferanser og møter med barnevern og ppt, jeg driver med førskoletrening ol. Og ikke minst å være sammen med barna, det er jo det aller beste med hele jobben!!

Det er en allsidig, spennende og utfordrende jobb, jeg stortrives!

Skrevet

førskolelærer

jobben innebærer at jeg skal veilede personalgruppen min, være med å utvikle barnehagen, jeg har ansvar for det pedagogiske opplegget på avdelingen min, ansvar for foreldre samarbeidet, har foreldresamtaler, skriver rapporter (henvisninger osv), månedsplaner osv.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...