Gå til innhold

Dr Torkil kan jeg bare spørre om noe.....


^**jente79+knøttet**^

Anbefalte innlegg

Du sier at en må ha varierte grønnsker og salat hver dag. Jeg spiser dette ca 3-4 ganger i uka. Har aldri vært noe særlig glad i dette. Spiser mye iset sin pizza og rekesalat. Blir dette veldig feil i kuren? Ønsker å gå ned ca 30 kg så jeg vil prøve å gjøre det riktig. Har gått på kuren i 3 uker og tatt av 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) kan jeg spørre hva iset pizza er?og hva det er på den:)

kjempe bra at du har gått ned så mye på så kort tid da....håper jeg er like flink:)

hva spiser du iløpet av dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg hater vann. Klarer å drikke 0,5-1 liter dagen, ellers går det i cola zero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av dagen drikker jeg mye cola zero er helt hekta på den nå. Spiser 1-2 pizza stykker eller noe kjøtt med blomkål og brokkoli i fløte til middag.

Av og til spiser jeg salat med tacokjøttdeig rømme og salsa. Jobber turnus så det er ikke alltid så enkelt å ha en skikkelig middag. Liker ikke frokost, men tar gjerne litt rekesalat (hjemmelaget) i en skål på formiddagen. Litt tungvindt skrevet dette ja.

Frokost: Ingenting

Lusj: Pizza, taco-salat eller hjemmelaget bolle med rekesalt.

Middag: Pizza, taco-salat eller kjøtt/kjøttdeig blomkål og brokkoli i fløte.

Kveld: Hvit ost, rekesalat i skål, pizza kommer alt an på hvor sulten jeg er. ofte blir det ingenting.

 

Kopiere oppskrifta til deg.

Jeg bruker 3dl soyaprotein, 2 moste hvitløksfedd. Som fyll har jeg kjøttdeig, dolmio pastasaus og mye ost. Den er kjempe god. Når pizzaen er ferdig tar jeg og legger den rett på en rist (uten bakepapiret) og inn i ovnen igjen noen minutter for å få sprøere bunn. la den hvile litt på rista på benken før du spiser den for at den skal bli litt fastere. (Jeg får 1 hel og 1 halv pizza med denne oppskrifta.

 

Folkens, dette er PIZZA!!!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg skulle lage ketolysepizza idag, og drev og eksperimenterte litt med bunnen fordi jeg ikke synes den vanlige er så EKSTREMT god. Mannen spiste vel 2 tygg sist og kastet resten hehe.

 

Nå hadde jeg oppi masse godt, og resultatet ble vanvittig godt, jeg fikk skikkelig pizza-assosiasjoner når jeg spiste!!

Mannen spiste 2 SVÆÆRE stykker, for storspiseren Iset holdt det med ett stort, da dette jo er svært mettende greier i forhold til vanlig pizza.

 

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

 

Dette er til en hel stekeplate:

 

4 store egg

2 dl vann

1,5 ss bakepulver

4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)

3-4 moste hvitløksfedd

2 ss olivenolje/rapsolje

Salt, oregano, timian, løkpulver...

100 - 150 gram revet god ost

 

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

 

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

 

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

 

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda.

 

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

 

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Skal prøve med bakemix neste gang, har dette hjemme så det skal bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...