Madamina Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vi har nå fått tilbud til vår gutt. Han er 2år og 2mnd når han begynner i barnehagen. Jeg venter barn nr to 17 oktober og regner med det blir tøft med begge hjemme. Samtidig så koster det oss ca 60 000kr for en barnehageplass ettersom kontanstøtten ryker det siste året. Men jeg føler han har godt av å leke med andre og at jeg får et pusterom hjemme (er dessuten musiker som ikke kan ta fri fra øvingen selv om jeg er hjemme 10mnd). Han kommer kun til å være er 9:30-14. Er det verdt det?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 For vår det hadde vi ikke hatt råd til å si nei til en barnehageplass. Har full plass og venter nr. 2 nå. Har han der så mye jeg/han ønsker. Passer oss fint. Dette er nesten noe du selv må finne ut av. De har veldig godt av å treffe andre barn også - så om du går for barnehage tror jeg du ikke vil angre, men om du takker nei kan du fort bli sliten. Jeg synes det er godt å ha tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Ja, det er verdt det!!!! Han kommer til å ha MYE glede av det!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg skal love deg at hvis du sier nei takk, så får du jobbet så svetten renner. Men barna har det bra. Begge to. Det er verdt det!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 JA - det er verdt det =)
alvefrøken Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Jeg hadde beholdt han hjemme en stund til....men vi er jo forskjellige da Jeg er hjemme med min datter på 2 år, og føler meg veldig priveligert som kan være hjemme med henne. Det er jo ikke sånn at barn som er hjemme med mor eller far, ikke treffer andre barn. Som forelder legger en til rette for å treffe andre barn. Hvis han er 2 år og 2 mnd, er han jo ikke veldig stor heller da. Klart du klarer å ha 2 barn samtidig!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Hvordan kommer du frem til 60 000 kr? Du kan da ikke regne med penger dere ikke får. Det blir jo ett helt feilt regnestykke på alle plan. Det koster 25 630 kr for ett år i barnehagen + eventuelt kostpenger. Man betaler for 11 mnd i året og en mnd ferie.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Tulla her i huset har iallefall hatt veldig glede av barnehageplassen sin! Du kommer nok ikke til å angre hvis du takker ja
Sånn kan det gå Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Det er jo ikke feil å ta kontantstøtten inn i dette regnestykket, for det er jo slik at velger hun barnehage så får hun ikke kontantstøtten og må i stedet betale barnehageplassen. Det som er interessant er jo den reelle forskjellen i privatøkonomien, ikke hvor pengene kommer fra eller hvorfor...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 er også musiker. jeg tviler på du får øvd så mye med bare én hjemme også, men samtidig vil du jo ha mer overskudd til å øve på kvelden om du har den eldste i barnehage. tror jeg ville fulgt magefølelsen! jeg jobber som frilanser, og selv om jeg innimellom har fri, går barnet mitt til barnehagen. det er godt å kunne velge om man vil øve, ha fri, gjøre ærend osv. takk ja du:)
Melkerull Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Tulla mi begynte i høst. Hun er snart 2 år. Hun elsker barnehagen, og har enorm glede av den. Hun gleder seg hver morgen til å gå i barnehagen.
Gjest NydeIig Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Min gutt var i barnehage når jeg jobbet, og han hadde mye glede av det, utviklingen var enorm. Så sluttet han i barnehagen for vi flyttet, jeg fikk nummer to, og han begynte etter en måned i ny barnehage da deltid. Han hatet det! Det kan være mange grunner til det, mulig at den nye barnehagen ikke var så bra, mulig det var større forandringer i livet, flytte, nytt søsken, muligens var han blitt eldre og forsto mer, ikke lett å si. Jeg hadde panikk for at jeg ikke skulle greie å være hjemme alene med begge to. Han var i barnehagen i 2 måneder da, før jeg tok han ut. Jeg fikk forvisset meg om at han hadde det best hjemme, og jeg fikk vendt meg til å være hjemme med to, som er en stor omstilling. Jeg er i ulønnet permisjon, og syntes ting ble dyrt for ingenting, hadde jeg opplevd det som et tap for han å ikke være i barnehagen lengre hadde han fortsatt der. Nå går vi på park, og leke land og grupper med andre mødre og barn i samme alder, det funker fint. Du kan jo prøve hvordan det går og eventuellt ta han ut, om det ikke funker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå