Lillegullet130707 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vi har i dag Maxi Cosi Cabriofix med isofixbase. Datteren min er snart 8 mnd, men sitter ikke selv enda, hun er litt over 8 kg... Når skifter man bilstol og har dere gode tips til hvilken jeg bør skifte til? Forovervendt eller bakovervendt? Noen som har link på noen tester som er gjort nå nylig..? På forhånd takk! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 vi har oxo Maxi Cosi Cabriofix med isofixbase. og må snart bytte! syns ho sitter svært dårlig i eden stolen! må presse ho nedi og selene er ikke lange nok!- er SÅ missfornøyd med den stolen! så jeg tror jeg vil kjøpe en 0-25kg stol som kan brukes begge veier- så kan jeg bruke den til neste mann oxo. tar jo ei stund før de veier 25- veide ikke det da jeg begynnte på skolen en gang :-p men de må jo kunne sitte bra i den siden de er fra 0 kg lissom!?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 vi bytta når snuppen var mellom 5 og 6 mnd.. he he stooor gutt så vi måtte. vi bytte til et nytt sete fra britax som heter multi tech 9-25 kg.. og kan settes begge veier og det kan festes med isofix for de som har det. er kjempe fornøyde
Lillegullet130707 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Vi har tatt ut babyputa i stolen, så hun kan bruke den en stund til, vi er kjempefornøyd med den bilstolen vi... Ser det er Maxi Cosi Priorfix som kommer best ut i test (9-18 kg). Jeg ville ikke kjøpt 0-25 kg stol... De kommer veldig dårlig ut i sikkerhetstester...
3tøffetyper Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Siljemor- hvor mye betalte du for Multi Tech stolen, event. også m Isofix base? Den ser kjempegod ut, med veldig god beskyttelse av hodet.
Love my kidz Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Gutten min er "bare" sju måneder, men allerede ca ti kg og begynte å få dårlig plass i sitt babysete (acta graco) nylig. Trangt til skuldrene liksom. Så vi tok kontakt med forsikringsselskapet vårt og bestemte oss for å leie et derfra. Det ble et besafe izi kids sete bakovervendt. Er sååå fornøyd altså - gutten også!!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 oj hm skal vi se... den kosta ca 3300 i sverige og med kursen trorjeg det kom på ca 2800-2900.. veit ikke med base for vi har ikke isofix. er en skikkelig god stol
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 mne har du babyshop i nærheten skal dem ha 20 % på britax stolen nå så det blir ca samme prisen her hjemme. kosta vel 3400 på babyshop
3tøffetyper Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Har babyshop her, så det passer jo bra: ) Gutten min er også ganske stor for alderen, så vi må nok skifte relativt raskt. Har også maxi cosi cabriofix, og er forsåvidt fornøyd,-men synes at maxi cosi stolene kan være litt bratte i ryggen, så kan tenke meg å prøve annen type denne gangen.
Nilu♥ Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Det var en tråd om dette for en dag eller to siden, søk etter den. Hvis du ikke finner den så er altså BeSafe sine stoler best i sikkerthets tester. Vi byttet ut vår acta graco m/ isofix base når han var nesten 8 måneder.Da har han nesten 11 kg og. Selvfølgelig trengte han ny bilstol en uke etter jul når vi begge er studenter.... www.hts.no - produsenten til Besafe. Kjøp bakovervendt bilstol. Koster 3,500,- men du får den hele tiden på salg til rett over 3000. Soltaket som fåes kjøpt utenom er bare drit! http://www.dinbaby.com/felles/guider/utstyrsguiden/tester/testing_av_bilstoler_2006 test som viser at bare BeSafe sine stoler har de viktigste delene inntakt etter et kræsj i bare 55 km/t. Det er gale syntes jeg. Alle de andre stolene løsnet fra bilsetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå