9nah Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hei Datteren min på 8 mnd beynner å bli fryktelig lite interessert i pupp på dagtid. Prøver å gi pupp ved siden av de fleste måltider, men bortsett fra om morgenen i sengen rundt 08- 0830 og rett før leggetid kl 19, vrir hun seg bare vekk. Hun spiser veldig bra ellers. Nesten dobbel porsjon grøt kl 0930 og kl 18, nesten et helt middagsglass kl 1230 og fruktmos kl 1530. Er utrolig nok slank (tross mye matinntak), og i god form. Sover igjennom hele natten. Har supplert med vann til måltidene, men hun drikker svært lite. kun få slurker. det jeg lurer på er om man bør gi mme istedenfor vann? eller holder det at hun får pupp 'ordentlig' to ganger i døgnet, og drikker vann ellers?
Karma! Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 samme her, puppe godt 07 og 19 jeg prøver å amme før måltidene og så gir jeg vann til maten.... har holdt på med det vannet i evigheter før ho ville ha noe- måtte bytte flaske merke og bruker kopp- bytter litt på det- kommer annn på humøret hennes :-p det er jo væske i maten oxo.. hadde ikke begynt med mme... de ytar jo det de vil ha- ville ikke stresset med det- så lenge hun har våte bleier...
Håper-igjen-på#3 Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 godt å høre at det er flere som har det sånn her,var redd mini var alene om å være så "sær". han blir stortsett kjmpe sur om jeg prøver å gi han pupp iløpet av dagen,han vil helst bare ha grøt og middag
miss blithe Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hun vil nok venne seg til vannet etterhvert,men det er jo rart for dem å få væske som ikke smaker noenår de er vant til søt melk. Hadde fortsatt å prøve med van en stund til, funka her i huset.
mamma&urokråka Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Hvis man gir mme i tillegg til mat blir det ikke litt som å gi "bare" mat, ettersom melk er et måltid...? Altså, hvis hun får melk som måltid alene, og blir mett av det, blir det kanskje litt smør på flesk å gi mat og melk..? Vet ikke jeg altså, bare en tanke...?
ifie Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Helsesøster sa at det var anbefalt at babyen fikk ca 6 dl melk (mm eller mme) iløpet av et døgn (gutten min er nå ni mnd). Ellers er vann og juice flott tørstedrikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå