Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Babyen min har vært veldig urolig, dette har resultert i at jeg nesten ikke tør å spise noe i frykt for at hun skal reagere på maten jeg spiser. Kan dette være uheldig for næringen i melken? At man spiser lite variert altså. Holder meg unna det meste av frukt og grønnsaker, pluss melk og produkter med melk i (det er jo melk i nesten alt).
Sjokoholikern Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er ikke ammehjelper, men tar meg den friheten i å svare litt likevel. Melken tar det den skal ha av næring fra deg, så hvis noen får for lite næring, så er det deg det går utover, ikke melken og babyen. Akkurat som når babyen er i magen, da tar den det den skal ha, og lar restene være igjen til deg. Derfor er det viktig at mor spiser variert, for at det ikke skal tære på henne selv. Om mor spiser alt for lite mat, kan hun få for lite melk/miste melken, og barnet vil gå ned i vekt, og da må flaskene frem. (Det skjedde med kollegaen min) Ellers har jeg lite erfaring med barn som ikke tåler ditt og datt, siden gutten min ikke reagerte på noen ting. Men det fant jeg ikke ut før det hadde gått noen uker, siden jeg var redd for at han kunne få vondt... Uten grunn =) Prøv deg frem, kutt ut en matvare om gangen, ikke alt på en gang, ellers finner du aldri ut hva barnet reagerer på. Kan være slitsomt hvis barnet skriker mye av smerter i begynnelsen pga luft i magen, men i lengden er det bedre å bare ha kuttet ut bare "det" og "det" i forhold til å ikke kunne spise "noen ting", så det er vel verdt det? Mor får mer energi av å spise variert! Lykke til =)
Sjokoholikern Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 http://matportalen.no/Emner/ammende Les innpå her, der står det mye om mors kosthold i ammeperioden ;o)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Takk for et utfyllende svar:) Spiser ikke lite, bare lite variert... Får vel prøve å spise litt mer variert fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå