Gå til innhold

Keisersnitt i Kongsberg

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å få keisersnitt i kongsberg?

Er førstegangsfødende og sliter med en del angst for fødselen.

Gleder meg liksom ikke noe over den stadig voksende magen siden jeg veit nurket må ut liksom.

Skal til samtale med jordmoe på sykehuset til mandagen og er nervøs.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136994547-keisersnitt-i-kongsberg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ikke så mange gode råd, men kan trøste deg med at da er vi to i samme situasjon. Jeg skal også til jordmorsamtale på Kongsberg om et par uker ang. dette tema.

Mener å ha sett en oversikt her inne et sted over sykehus som gir keisersnitt ved fødeslsangst, og Kongsberg står på den oversikten. Jeg har bestemt meg for KS og kommer til å stå på mitt. Det er jo også fritt sykehusvalg i dette landet, så da kan man søke til et annet sykehus dersom man ikke får innvilget KS i første omgang. Har hørt at Rikshospitalet og Ullevål ikke tvinger noen til vaginal fødsel som ikke vil/tør.

Lykke til med samtalen!

Hadde samtale med en jordmor som het Sætra til etternavn.

Husker ikke fornavnet, kanskje Anne Grethe???

Vi snakket en del også fikk jeg en time til samtale med lege på onsdag(2dager etter).

Følte at legen forstod meg, men frarådet meg keisersnitt pga komplikasjoner osv.

Uansett så fikk jeg mye mer ut av samtalen med legen enn jordmor.

Legen fortalte meg mye om både vaginal fødsel og keisersnitt.

Hun sa det at jeg kunne få keisersnitt, de ikke kan tvinge meg til å føde vanlig.Så egentlig er det mer eller minder opp til meg nå.

Fikk ny samtale time i slutten av april med samme lege.

Og siden jeg ikke har termin før i midten av juni så har jeg jo på en måte god tid.

Tok du keisersnitt i Kongsberg?

Hvor lenge lå du på sykehuset da og fikk du til å amme?

Jeg tok ikke ks der men fødte vaginalt. Skal ha ks på drammen den 25 mars jeg. Ble sendt dit sist siden lille baby hadde en infeksjon og måtte på nyfødt inntensiven der..sykehusoppholdet varte i 9 dager sist.

Blir nok kortere eller i hvertfall ikke lenger denne gangen=)

Jeg hadde ei jm først; Brit Marit Bjørklimark..

Hun som tok imot het; Anne Lise Reitan.. Hyggelige damer:)

Lykke til videre med valget ditt=)

• 2 uker senere...

fikk innvilget keisersnitt med en gang på kongsberg. hadde en samtale med jordmor og fikk time hos legen fort. rakk nesten ikke å sette meg ned før jeg hadde fått innvilget ks.legen forsto situasjonen min som jordmor hadde forklart til henne.

så ble veldig lettet,for jeg hadde venta meg det forhøret.

fikk tilogmed datoen samme dag!

Annonse

Så deilig da=) Hvor mange dager før termin fikk du ks datoen da?

Min er 10 dager før...skal nå på tirsdag den 25 mars=)

Jeg var også veldig overasket at jeg fikk ks så fort...hørt om så mange som ikke får og må*krangle* med legene.. Men jeg skal ha pga rift grad 3 sist, rask fødtsel og problemer etter dette!

Lykke til=) God påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...