Gå til innhold

Det lekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått låne brettebleier og ullbukser, men det blir vått igjennom etter knapt to timer. Vi pleier ikke å måtte bytte bleier så ofte med engangsbleier. Trenger ullbuksene ullkur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med ekspertene på tettinntil.no ! (Du må melde deg inn for å få tilgang til forumet, men det pleier å gå kjapt.)

Jeg har ikke så mye erfaring med brettiser og ullbukser, men har fått med meg at etter mye bruk blir ullbuksene slitne og må ha ny ullkur. Du kan jo høre med dem du har lånt dem av om det er lenge siden siste kur, og så kjøre en ny. Mitt inntrykk er at de som bruker brettiser er veldig fornøyd med dem. Jeg bruker mest alt i ett, formsydde og lommebleier, så jeg vet ikke... Lommebleiene mine holder i alle fall minst like lenge som engangs.

Skrevet

Bruker du bare en brettebleie? Du trenger kanskje litt mer innlegg for at det skal holde lenger? Ellers så høres det ut som en lur ting å gi ullbuksa en ny kur. Vet du forresten om ullbuksene er nye eller om de er godt brukt? om de er nye så trenger de å trutnes litt, altså de må få bli litt våte og bli brukt litt før de holder tørt.

Men meld deg inn på tettinntil.no der er det mange erfarne bleie mammaer. Du må søke medlemskap for å få tillgang til tøybleie forumet.

Skrevet

Det spørs om ikke ullbuksene trenger ei ullkur. Jeg har bestilt ullkur fra nøstebarn og venter med tøybleiene til den kommer. Burde vel kanskje bestille ekstra innlegg også. To brettebleier blir ve litt vel tykt.

Skrevet

Ullbuksene har forresten vært i bruk til to barn før.

Skrevet

Ullbuksene vil aldri være potte tette rett etter en kur, men tetter seg fort i bruk. Om de er godt brukt, så er det sikkert lurt med en vask og en ny kur.

Du kan også bruke en vanlig frotteklut som innlegg i bleia, det holder for mange. Bare brett den inni bleia, om du skjønner. Og kom gjerne inn på tettinntil, der finnes damer som har funnet løsninger på alle tenkelige tøybleieutfordringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...