L@boline Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Kan der gi meg noen ideer til lettvint middag? ligger syk hjemme på sofaen, men etter to dager med frossenpizza må jeg lage noe annet. I alle fall for datteren min sin skyld. Noen gode forslag til noe som ikke krever så mye innsats, da formen er ganske laber.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har bl og sliter litt med middagen, men i dag har jeg funnet på noe kjempelurt:) (synes jeg selv da:) Stekt fiskepudding på skive, har kjøpt ferskt brød og en fiskepudding, så kan du jo steke litt løk ved siden av, samboeren min har ketchup på og jeg bruker majones. Det er minimalt med arbeid og sundt og godt!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 En god og lettvint middag dette,synes jeg,skal faktisk ha det selv i dag. Du må jo selv beregne hvor mye du vil ha av det forskjelli ge,da jeg ikke vet hvor mange dere er,eller hvor storspiste dere er.Jeg kan skrive hva vi bruker,vi er to voksne og gullgutten. Den prosjonen jeg lager,så blir det igjen til at vi tar det til lunch dagen etter. 800 gr farsedeig/bolledeig/medisterdeig 1 pk gr.sak blanding 3 pk potetmos Du tar kjøttfasen og legger den i en smurt ildfast form,legger over gr.sakenen og så tar du den ferdig lagde(jeg koker den ikke)potetmosen på toppen.Tar en ostehøvel og tar litt smør rundt på toppen,strø med litt krydder (jeg bruker blandingskrydder),sett det inn i ovnen på en 225 grader og la det stå i 1.5 time. Dette er en enkel rett som jeg føler at faller i smak hos de fleste. En kan gjerne strø over litt hvitløk på kjøttfarsen,hvis en liker det. Håper det smaker ;-)
Mammaen til Turid Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 hmm.. koke grønnsaksmos og tacokjøttboller.. den de reklamerer for på matprat.no.. det går fort, det skal jeg love deg..! og knallgodt, var kjempepopulært her (har en samboer som egentlig er litt for kresen av og til.....) eller hva med pasta og skinke..? kok pasta, lag en sånn posesaus og hiv oppi noe oppskåren skinke (sånn bogskinke eller pølse da...) eller skinke, pølse eller det man har, nederst i en ildfast form, legg over frosne grønnsaker og så potetmos. litt ost på toppen, gratiner på 200 grader til osten er gyllen..
L@boline Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2008 Takk for forslag. Utfordringen er å finne på noe som min veldig kresne datter også vil ha :-)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Kyllingfile som du kutter opp i små biter, kok litt pasta til. Ønsker du kansje en saus, kok kyllingen i fløte!! Den er bankers hos mine tante barn hver gang di kommer på besøk enkelt og greit. Bon apetitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå