Gå til innhold

Hvor mange vogner over hvor lang tid har dere hatt? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ehm...snart 6 på 11 månder...iiiiiiik iiiiiiik og enda mer iiiiiik. Men noen har vi byttet inn igjen til forhandler før vi såvidt har brukt dem fordi jeg har angret på kjøpet (bytterett på 2 uker). Andre har vi solgt. Har aldri hatt mer enn en vogn samtidig.

Vi hadde bare ei vogn vi. Emmaljunga duo edge. Brukte den helt til vi slutta med vogn. Hun fikk overta ei gammel simo (veldig gammel)som hun sov i i barnehagen da det var aktuelt, slik at vi slapp å frakte fram og tilbake hver dag.

Ja, også kjøpte vi ei paraplytrille til 200kroner som vi har hatt med på utenlandsturer etter at hun hadde slutta å sove i vogna. Ellers har vi hatt med Emmaljunga-vognen på flere utenlandsturer. Når vi skal ha nestemann står vogna klar- nesten like fin som ny! Jeg er ikke gnien altså, men jeg synes at det er så unødvendig å drive å bytte vogn hele tiden når man har ei som funker!

1. Teutonia Y2k system- stor og tung

2. Maclaren- kanon fornøyd med denne som kjøpesenter vogn og ferie vogn.

3. Quinny speedy- Ikke særlig fornøyd med kvalteten.

4. Brio sitty- veldig god vogn, men skal selges pga familieforøkelse og kjøp av ny vogn.

5. Teutonia Mistral- har ikke brukt denne enda, håper på å bli fornøyd.

6. Quinny Zapp- er på jakt etter en. Noen som skal selge sin?

Annonse

vi har nå kjøpt vogn nr 4...

1 vognen var en simo bagvogn.....

2 vognen var en emmaljunga cerox sportsvogn

3 vognen var en carena trille

4 vognen er en teutonia mistral ( til ny baby... da emmaljungaen er rosa..;) )

snuppa er nå snart 2 år

På fire år har vi hatt :

1. Brukt simo bagvogn (solgt)

2. Ny Teutonia Mistral Sport (solgt pga lagringsproblemer da jr ble stor)

3. Hauck 3 hjuling til å ha hos besteforeldre (solgt - håpløs vogn)

4. Carena 221 trille, til å ha i bilen og på reise (solgt da jr vokste fra den)

5. Easywalker classic

6. Hauck trille - helt enkel sak

7. Teutonia elegance duo vogn - kjøpt brukt til nye babyen

8. Teutonia Timmy - kjøpt brukt til å ha på hytta, reise etc.

Har nå igjen en Duovogna, Easywalker classic og Timmyen til minstemann. Og så den Hauck trilla da, men den kan han jo ikke bruke på en stund.

Kan legge til at siden vi ikke har stasjonsvogn, må vi ha en egen vogn i bilen - får ikke kombivogna inni.

På to år har vi hatt:

1. Basson

2. Quinny blå, gikk ikke an å ha barnet mot meg..... så byttet til....

3. Quinny freestyle

4. Carina tvilling, var dagmamma noen dager solgt etter 2 mnd

5. Quinny Zapp.

Quinny zapp er den eneste vognen vi har igjen nå i dag, skal ha den til nestemann på senteret med bilstol....

Og så må jeg kjøpe en ny god vogn til nestemann som kommer om noen mnd.....

Kanskje jeg kjøper en søskenvogn og.... :) Ikke godt å vite, men isåfall er det bare jeg og min mann som har noe med det å gjøre.... :-D

Ja, hvis jeg regner med triller også blir det 4(!!!) på to barn.

En vogn (Basson Duo)

En paraplytrille (fra Rudo 599kr)

En mer vognlignende trille (fra Happyland 999kr)

En sporstvogn (Teutonia Spirit) Som er den siste, kjøpt i 07

Vi kjøpte en Brio Kombi da gutten vår ble født for to år siden, den bruker vi fortsatt. Har vært kjempe fornøyd med den! Til sommeren skal vi ha gutt til, og nå tror vi det blir TFK Joggster Twist. Har lyst til å prøve noe annet.

Annonse

Vi har eller har hatt disse vognene på 2 år:

Basson Roma Duo - tung og lite fin 4 hjuling - solgt

Traxx Jaguar 3 - fornøyd med denne, ble litt liten etterhvert -solgt

TFK Joggster Twist - superfornøyd!! Har den enda som sovevogn

Bugaboo Cameleon - kjøpt til babyen som kommer om 89 dager:D

Nå sitter jeg og sikler på P&T søskenvogn;)

Vi har Quinny frestyle 3xl Comfort som vi har ahtt siden snuppa ble født. Fylte 2 år i beg. av februar.

Ellers ahr vi en enkel trille som ligger i bilen som brukes på handlesentre eller når vi reiser til syden.

Starta "vognparken" for snart 3 år siden. Da kjøpte vi en Knorr Nizza, så etter et års tid så kjøpte vi en Jysk shoppingtrille til bruk på bybesøk. Etter neste 2 års bruk var Knorren utslitt, og ble sendt til evig hvile.

Så da nr 2 kom kjøpte vi en Simo kombi til han.

og på tur til danmark kjøpte vi en paraplytrille til størsta...

Altså 4 vogner på 3 år. 3 av de er fortsatt i bruk.

Simo kombi fra nyfødt til h*n sluttet med vogn, nå skal den nye babyen bruke den videre. I tillegg hadde vi ei sånn simpel, drittdårlig trille fra jysk som fortsatt står på loftet for ingen vil ha den... (prøvde å selge den for 50,- kr. på finn.no en gang men null respons.....)

Startet med Simo duo, kjøpte Carena easy som ferie/bil-vogn.

Kjøpte tvillingvogn siden jeg er dagmamma. Så kjøpte jeg Teutonia Spirit s3, hatet den-solgte veldig fort igjen. Så kjøpte jeg drømmevogna Oth urban jungel. Der stopper det :)

Herregud, hvorfor er det så mange som driver og kjøper og bytter vogner så ofte? Noen har visst for mye penger. Maken til bruk og kast, overforbruk. Latterlig.

En vogn (eller to om man har flere og tette)er da mer enn nok. Søsteren min har fem barn, og har bare hatt to vogner. Tenker selv at selvsagt skal jeg ikke ha mer enn vogn, jeg er da ikke dum og kaster penger ut av vinduet.

til min gutt på 10mnd!!!

1. simo classic bagvogn -solgt

2. simo kombi beige farge 07-modell -solgt

3. brio happy duo lys blå sittedel og lys rosa bag 07-modell

4. quinny speedy trille med turkis bag og beige sittedel -solgt

5. i'coo rød trille. ødelagt på flyet

6. en svart og grå kombivogn. ødelagt på flyet

7. tetunia fun lys blå

8. GT safari rød trille -solgt

9. emmaljunga scooter lys blå trille

10. simo duo 07-modell. rød -solgt

11. simo classic

12. grønn og blå rutete simo duo 01-modell

sitter med et budsjett på minus 4000. syns ikke et er så alt for mye å ha brukt på vogn jeg.

Jenta er 16 mnd, vi har hatt en Emmaljunga Edge Duo hele tiden. Vi kjøpte den brukt og hun er den 3 ungen som bruker den. Var godt fornøyd med bagdelen, men ikke så fornøyd med sportsdelen, kjøper sannsynligvis en TFK nå snart, som er tenkt å vare resten av vogntiden.

I tillegg har vi en Carena Easy som har vært med på ferietur med fly og ellers ligger i bilen til bruk når vi en sjelden gang er på kjøpesenter, IKEA eller lignende hele familien.

Mange varianter her, ja, ikke alle har vært like heldig med vognene sine.

Mitt 3. barn er nettopp fyllt ett år. Jeg starta med Simo kombivogn til min første, og var veldig fornøyd med den. Brukte den også til 2. mann, men da han var ca ett år begynnte understellet å bli dårlig, det var første året de laga det av aluminium. Så jeg burde nok bytta det, men trodde ikke jeg skulle ha flere, så vi kasta den.

Har også ei simo trille, brukt til de to første. Ok til den ble ødelagt på flytur.

Til sistemann kjøpte jeg ei brukt simo kombivogn, men av en annen type med trinnløs regulering av kalesjen. Det var ikke bra, og ser de har gått bort fra det igjen. Ellers kjempefine, gode vogner. Vind og vanntett, godt polstra, god plass til baby i bag til ca 1/2 år med voksipose. Etterpå funker det utmerket med voksipose i sportsdelen, godt polstra og vind/vanntett.

Har kjøpt en Quinny freestyle XL til lillegutt når han var 9-10 mnd, etter at kombivogna ble ødelagt på flytur...igjen...

Den er kjempefin å trille, både ute og inne, selv om den er litt bred på bakhjulene, og passer godt til litt større barn. Han sitter godt, har god oversikt, og ryggen reguleres bra. Vendbar sittedel, regulerbart håndtak, og håndbrems er kjempefint når vi triller nedoverbakke. Ubrukelig til nyfødte vil jeg si, selv med bag, da det er alt for dårlig fjæring. Fjæringa passer kanskje til en på 50 kg, men det er det jo få småunger som er...

En annen ting jeg savner er vind/vanntett stoff. Denne har tynt stoff, og så har den jo ikke fotpose, og det er egentlig et must i (høst og vinter) norge. Regntrekket er fint, men det er mye mer tungvint enn fotpose.

Stilig å se på er den jo, men det er faktisk ikke det viktigste, har jeg merket... Noen ganger er jeg også litt redd for at den skal tippe, men jeg har vanskelig for å tro at man selger vogner i norge i dag som har reell fare for å tippe??

Til anonym 22:23 29.02.2008..........

Er virkelig ikke så innbilsk at jeg skal tro eller vil at du skal bry deg om det NEI.....MEN familien min og andre folk her henger seg oppi at vi bytter litt vel ofte! Driter vel i mildt sagt i deg og dine meninger ANONYM....var ikke derfor jeg skrev det.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...