Gå til innhold

Dere som er så redde for vannet i brønner! Må bare fortelle dere noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Oslo feks (og sikkert alle andre steder) har de gravd vann og kloakkrøra ned i samme "kabelgate" og nå går røra lekk fordi de er så gamle. Så fra springen i Oslo drikker man i værste fall dritten til naboen :D Digg å tenke på ikke sant?

Fortsetter under...

Skrevet

Enda en grunn til å være glad for å ikke bo i Oslo.. .hehehe

Skrevet

Av og til er det egentlig ganske greit å bo i et land hvor man ikke drikker springvann uansett :)

Skrevet

Er glad eg har borevann eg........ Er ikkje redd for vannet i brønnen på hytta men eg veit at ungane ikkje tåler det, har prøvd det ut ved ei tabbe.......... Merkar det litt på magen sjav faktisk, og der er det ikkje drit fra naboen for det er ikkje naboer der hehe, el dei ligger nedanfor brønnen og hytta. Og det er fastboans så dei har andre kilder til både vann og kloakk

Skrevet

jeg hadde brønnvann frem til i høst.

Ble kjempe syk da jeg var høygravid, og var innlagt på sykehuset den siste måneden av svangerskapet pga alvorlig innfeksjon. Kunne ikke holde på hverken mat eller drikke, så måtte få alt intrevenøst.

Så ble det tatt prøver av brønnvannet, var så mye bakterier i det at det kunne sammenlignes med byfjorden.

Trenger jeg å si at jeg aldri drikker brønnvann?

Skrevet

Hvor har du dette her fra? Har du noen dokumentasjon på det du sier, Stratos?

Annonse

Skrevet

Har du ikke fulgt med på nyhetene de siste årene da? Skal se om jeg finner noe jeg...

Skrevet

tror nok helsemyndighetene hadde slått alarm om det sto så dårlig til.

men har ikke noe imot brønnvann så lenge det er lokk over brønnen slik at ikke dyr kommer seg nedi

Gjest irismor
Skrevet

I alle hyttebrønner bør det bo en liten frosk. For den spiser opp alle ulumskheter som mygglarver og div ;-)

Min hund drepte nemlig brønnfrosken på hytta tl samboeren. Da ble det liv brønnen etter en stund.

Brønnen måtte tømmes og måtte få fylle seg på nytt. Nå har vi ny frosk (ikke lett å fange ny brønnfrosk, tro meg. Vanskelige sleipe småting å fange). Har tatt prøver av vannet og nå er det bare å drikke i vei ;-)

Skrevet

Hehehehehe

brønnfrosken Birger..

Kult:)

Gjest irismor
Skrevet

Var ikke så kult når bikkja kverkan ;-)

Og det var nok litt av et syn langt inni Nord-Odal når jeg fløy rundt med fiskehåven til gubben for å fange en ny.

Skrevet

huff......sånt er utrolig ekkelt å tenke ¨på. Bor ikke i Oslo, men det kan godt være uhumskheter hvor jeg bor også...

Annonse

Skrevet

Har eget brønnvann vi, og det er så godt! Naboene har det også, og vi kommer nok aldri til å få noe annet heller siden vi bor litt høyt og avsides til at kommunen nekter å legge vann hit. Blir for dyrt!

Er bare å huske å rense kummen annenhvert år, samt ha skikkelig lokk over.

Skrevet

Det er veldig vanlig at vannrør og kloakkrør ligger i samme grøft, men vannrørene er som oftest over avløpsrørene. Uansett så vil det ikke renne kloakk inn i drikkevannsrørene så lenge de står under trykk. Det er når trykket av en eller annen grunn forsvinner hvor dette kan skje. det er faktisk et større problem at drikkevannet går inn i avløpsrørene. omternt 40 5 av alt vann som kommer frem til kloakkrenseanlegget er rent og blir renset unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...