Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Vi har en datter på 7 mnd. Og jeg har begynt å tenke ¨på barnehage/dagmamma/åpenbarnehage.

Vi har tenkt å flytte i i slutten av sommeren. men vi vet ikke helt hvor vi har tenkt oss. Får vi ikke kjøpt noe til den tid så kommer vi til å bo midlertidig hos mine foreldre til vi finner noe.

spm er da at vi har tenkt å kjøpe i oslo. mine foreldre bor ikke i oslo. Jeg ønsker å "sette bort" barnet fra hun er ca 16-17 mnd. kan de begynne når som helst eller er det en felles oppstart for alle barn som på skole? Hun fyller 1 år i juli og min permisjon går ut i aug. Men er det lurt for oss å søke når alt er så ubestemt eller bør vi vente til vi har stabilisert oss på ett fast sted og heller ta henne med på åpen barnehage inntil da.Det er ingen tvil om at hun skal i barnehage,men vi har så mange løse tråder akkurat nå. litt masse spm og litt mye rot.men håper på svar. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136993497-barnehage-hvor-og-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få bhg plass i Oslo må man bo her. Man kan selvsagt søke, men man får ikke plass fordi man havner bakerst i køen og det er stor mangle på plasser i Oslo. Fristen for å søke er i morgen. Hvis dere flytter hit er det lurt å sende søknad med en gang dere har bostedsadresse her, og så håpe på plass ved neste hovedopptak, august 09.

vi bor i oslo nå, men siden vi har tenkt å kjøpe istedet for å leie så er det litt usikkert hva vi kommer til å gjøre når kontrakten vår går ut her. vi ønsker heller ikke å fortsette å bo her etter sommeren.

Så da ble jo alternativet å bo midlertidig hos mine foreldre utenfor oslo. men så tenkte jeg å kanskje søke om barnehageplass der borte til vi flytter tilbake til oslo igjen. men må jeg da søke på nytt siden det er i 2 forskjellige kommuner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...