Gå til innhold

Lurer på hva som skjer med de som får tvillinger i Kina mtp ettbarnspolitikken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo virkelig få lov å beholde begge to!!!

Noen som vet????

Skrevet

ja, jeg tror de får det

Skrevet

Det er egentlig en fødsel, ikke ett barn, politikken omhandler. De får selvsagt beholde begge/alle barna ved flerbarnsfødsel.

(Stort sett får man jo beholde ungen ved andre fødsel også, bare at den får færre rettigheter og foreldrene bøtelegges. Tvangsaborter er utbredt, men ikke i flertall).

Skrevet

Jeg trodde det var slutt paa tvangsabort i kina jeg? Det er jo for eksempel et par som saksoeker staten for en tvangsabort utfoert for ti aar siden. Det hadde vel ikke gaatt an om det fremdeles var lov *kloe seg i hodet*

Skrevet

Egentlig er det slutt på det. Men Kina er jo ikke det mest solide landet på menneskerettigheter, og man mener at det fortsatt foregår - skjønt begrepet tvang er jo litt fleksibelt. Stilen er gjerne "ta abort eller vi tar gården deres" osv. Men det er riktig at de har innført regler som sier at fysisk tvang ikke er tillatt.

Skrevet

Ok, saann aa forstaa. Nei, Kina er jo ikke akkuratt best i klassen naar det gjelder menneskerettigheter. Det er vel fysisk tvang det er slutt paa, og det var ogsaa fysisk tvang det hadde vaert snakk om i denne saken jeg nevnte. Mye urettferdighet i verden :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...