Gå til innhold

pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det "best" å pumpe? Før eller etter ett måltid? Morgen eller kveld? Hvor mye er det vanlig og få ut ved håndpumping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om morgenen før amming er det mest melk, og dermest best mulighet til å få ut mye melk. Om kvelden er det minst melk, men mulighet for å pumpe ut mer av den fete mettende melken. (tar lenger tid da) Det blir aldri tomt for melk, siden brystene konstant produserer melk, sakte men sikkert.

Barnet vil nok ha økeperiode uansett siden du "stjeler" litt av maten dens, så du kan egentlig legge til pumpingen når du selv synes det passer best på døgnet.

Når du sier håndpumping, tenker du på kun hånden mot brystet, eller en avent håndpumpe? Selv klarte jeg ikke å håndmelke meg selv, men var flittig bruker av avent sin håndpumpe. Fikk ut mellom 30 ml til 1,5 dl for hver gang, avhengig av når på døgnet, og om lillegutt hadde fått mat først. Prøv deg frem =)

Skrevet

Har pumpa med henda to kvelder nå, og har fått ut 20 ml hver gang. Tror jeg skal kjøpe med en pumpe, men vet ikke om manuell eller elektrisk.

HI

Skrevet

Har du råd ville jeg gått for elektrisk =) mer effektiv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...