Stjerne37 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Trodde først det var noen kviser,men har nå aldri fått kviser bak øret liksom. Har dem der i dag også,ringte legen for å få time,men typisk at dem har fri i dag,Er sikkert ingenting,men uansett er det ikke normalt å plutselig oppdage to kuler bak øret liksom??? Den ener er faktisk øm,,,noen andre som har hatt det sånn?
Trulte76 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 bak øreflikken visst du skjønner der bruker jg av og til få kuler..men de kommer og går..varer en liten stund så er de borte igjenn..aner ikke hva det er aldri tatt det opp med lege hell..hatt det slik i mange år..men nå har jeg ingen akkurat nå.
Stjerne37 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 Tja,mine er liksom på et bein bak øret...hmm dette ble rart forklart,men blir på midten av øret,,bak øret.
Mayken Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg pleier å få kul bak øret når jeg er forkjølet eller brygger på noe. Er det ikke noen kjertler bak i der? Vet ikke jeg altså, sikkert greit å få sjekket det ut hos lege for sikkerthetsskyld.
Stjerne37 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Joa,kan godt være kjertler altså,men blir liksom litt urolig,mye kreft i familien.Blir liksom til at en tenker det værste med en gang.
sprudle79 Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 De kulene er helt sikker lymfekjertlene dine som jobber litt ekstra. De kommer tydeligere fram når immunsystemet har noe å jobbe med.
sannamin* Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 kan være lymfeknuter som har hovnet opp. Er du forkjølet?? Hatt sånn jeg også
Stjerne37 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2008 Er ikke forkjølet,men kan selvfølgelig brygge på no selv om jeg ikke merker det ellers,men har aldri oppdaget sånne før da jeg har vært syk.Kan kanskje være at kroppen har noe å jobbe med,,,# roe seg selv ned#
Mamma til snart 4 Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 det er kjertler ja, men du, du har ikke betennelse i en av øredobbene, det hadde jeg, stakk i øredobber på noen hul som var nesten grodde, så kom kulene bak øret, var kjempe store, så sa læreren min når jeg gikk på hjelpepleien, ta ut øredobbene, ja der forsvant kulene;) det kan være slike små fille ting, men jeg er lik det, kommer det kul tenker jeg kreft med en gang, skikkelig hypokonder;)
Stjerne37 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2008 Merkelig at en tenker det værste med en gang. Nei er ikke noe i forbindelse med hull i ørene hvertfall,er ikke i selve øra,blir liksom i hodet,men bak øret hvis du skjønner:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Det er sikkert hovne lymfeknuter. Det er masse lymfeknuter oppover halsen og bak ørene. Er du forkjølet, vondt i halsen, vondt i ørene, sår i ansiktet etc? Da kan du få hovne lymfeknuter der. Hvis de ikke går bort i løpet av et par dager så ta kontakt med lege.
Vilja<3 Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har også slike på kuler på beinet bak øra. Var hos legen en gang for det jeg også, var sikker på jeg hadde fått kreft. Men det var bare noen kjertler, tror du kan ta det helt med ro.
*Labomba80* Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Har også kul bak øret, har endel på halsen også.. Har hatt de i over 2 år, og de er fremdeles like store.(på str med en mandel) Har vært til lege og ultralyd med de, men det var ikke no skummelt:) Er bare opphovna lymfekjertler. Ikke så veldig normalt at de er så store-så lenge som til meg da;) Men til meg dukket de opp når jeg var fullstendig utbrent for 2 år siden, og kroppen har liksom ikke helt kommet seg etter det.. Så du kan sikkert vente noen dager med å få legetime, og se an om de forsvinner først:) Alle får hovne lymfekjertler i ny og ne:) Men går de ikke bort, er det jo greit å få sjekka de, man kan aldri bli for sikker!
Mockanin Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 For en stund siden fant jeg en kul bak øret mitt, den var litt øm. Klarte jo ikke å la den være i fred. Klemte og klemte på den... og plutselig sprakk den og gøgga kom ut. At det skulle være en kvise/talgklædd hadde jeg aldri trodd.. Kan jo hende det er det samme du har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå