Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 har strimlet svinekjøtt i kjøleskape som jeg må bruke før den går ut av dato. jeg foreslo pasta å pastasaus til samboer, men d ville han ikke ha. så da må jeg finne på noe annet. noen som har noen forslag??
AnnaRøverdatter Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Pita med strimlet svinekjøtt og fetaostsalat eller wok. Wok til to personer: (Dette holde til to porsjoner til to personer.) Skjær opp; 2 gullerøtter i tynne firkant-strimler 1/2 brokkoli i små buketter 1/2 gul paprika (Ta 1 hvis liten.) 1/2 rød paprika (Ta 1 hvis liten.) 1/2 boks minimais 1/2 boks ananas (1-2 bokser hvis liten boks.) 1/2 pose bønneskudd. (Middels stor pose.) Strimlet svinekjøtt stekes i olje. Ta ut og pepre og salte. Stek alt av grønnsaker, de som skal steke lengst puttes oppi wok-pannen først. (Rekkefølgen som er best å steke i står over.) 1 pakke nudler kokes samtidig som grønnsakene stekes. Vend inn kjøtt og nudler i grønnsakene og hell 1/2 boks Toro ingefær woksaus over og vend inn. Namnam! Pita Bruk kjøttet i pita, f.eks. denne oppskriften: http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=7296&mnu1id=1223&mnu2id=&mnu3id= Jeg pleier å lage med tomat- og fetaostsalat.
AnnaRøverdatter Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Glemte å nevne at du kan lage hjemmelaget kebab av pita og svinekjøtt. Lag rømmedressing, stek svinekjøttet i shish-kebab krydder og putt oppi mais, agurk, tomat, salat, løk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå