Gå til innhold

Hva tenker dere ang prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I over 1 1/2 år brukte vi hopp av i svingen som prevansjon og ingen overraskelser:) Men når vi bestemte oss for å bli gravide så satt den på første forsøk...:)

Så nå når jeg har født så lurer jeg på hva vi skal velge...

vi vil gjerne ha tette barn! Men lilllemor her er fortsatt bare 3 uker så kan vente litt... :)

Men skal vi satse på at det ikke blir noen overraskelser denne gangen heller med hopp av i svingen? Har man letter for å bli gravid 2 gang kanskje?? Eller er det ikke noe sammenheng?

Vil ikke gå på p-piller da jeg blir helt hormonell av denne formen for prevansjon... Kondom er trist:)

Spiraler høres skummelt ut og er vel til langvarige prevansjon??

Hva skal dere velge og hva ville dere valgt utifra min situasjon?

Har aldri sett noen form for veske som kommer ut av samboers penis utenom ved sædavgang altså!

Vet at det kan komme sædceller ut blant den blanke vesken... men samboer har ikke noe slikt!! Har med andre ord studert den nøye:) hhihihi!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral her om dagen. Den kan sitte der i 5 år, men dersom vi vil prøve å få barn igjen om et år, så er det bare å ta den ut.

Det finnes også spiral som ikke er basert på hormoner, ellers så er det vel bare minipillen som kan være aktuelt tror jeg. P-piller skal man vel ikke ta dersom man ammer.

Skrevet

Jeg synes det var helt greit å få satt den inn. Synes det er verre å ta prøver for å teste seg for kjønnssykdommer. Var fort gjort. :) Har ikke kjent noe til den etter den ble satt inn.

Det er jo veldig positivt at man etter all sannsynlighet mister mensen da. Det synes nå jeg i vært fall.

Skrevet

kobber spiralen er jo grei,er jo en av di tingene du synst hørtes skummelt ut da,men den er den billigste koster 340 kr pluss legetimen(anbefaler gyn)da er det å ta den ut når dere vil ha igjen og du slipper de hormon greiene...

Skrevet

Hei!

vi ønsker 2 tette så her har ikke vi brukt noe. gullet er 7 mnd nå og jeg håper vi er gravide nå....må vente litt til før vi vet.

Jeg ønsket heller ikke å ta hormoner og sette inn en spiral for så å ta den ut etter noen få mnd, var uaktuelt- da ville jeg heller bruke kondom eller bare bli gravid.(siden vi ønsket det) . de fleste prevensjonsmidler, er ment for å ta dem over tid så da tenkte vi at det er like greit uten.

fikk mensen første gang 7 uker etter fødsel, men så gikk det ca 4 mnd til neste...så jeg har ikke følt at jeg har vært så fruktbar. og det har vel ikke akkurat vært sex annenhver dag heller, så......

Jordmora fortalte meg at vi er veldig fruktbare etter vi har født, men at ammingen gjør at egget ikke vil feste seg like lett som da vi ikke er så hormonpåvirket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...