Gå til innhold

tung pust og vondt i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

er øm i brystkassa. akkurat som det er et press mot solar plexus. vanskalig å puste. det føles som om innmaten min er i press. det er jo forståelig at det blir sånn mot slutten, men jeg er bare 26+1 uker på vei. magen min er ganske stor da, og jeg har sf-mål 3-4 cm over normalen. flere som har det sånn?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Du er ikke forkjølet da? Eller så kan det være den i magen som ligger og presser på noe kanskje?

Skrevet

Hei, jeg hadde astma som barn og fått det litt igjen nå allerede nå etter 20 uker svangerskap. Mye som kan skje med kroppen under en graviditet. Er pyton å slite med pusten!! Jeg tror det er sånn at hvis du er veldig tung i pusten burde du snakke med lege så kan du få medisiner som hjelper godt og som kan brukes når du er gravid - bedre for fosteret det enn dårlig pust. Og så tror jeg hvertfall du skal snakke med lege hvis det kommer plutselig og ikke bare en sånn snikende forverring.

Skrevet

Jordmor fortalte meg noe jeg ikke har tenkt på før her om dagen. Hun sa at ved slutten av svangerskapet var lungekapasiteten til en gravid kun 1/3 av hva det var før hun ble gravid. Babyen krever rett og slett så stor plass!! Da må man vel regne med at babyen allerede nå begynner å ta opp plass. Jeg kjenner også at jeg har dårligere pust, men nå bekymrer det meg ikke så mye, etter at hun sa det hun sa. Ikke rart at tarmene jobber saktere heller... Eller at det er ubehagelig å snu seg i sengen om natten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...