Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Eller kan det ha noe med hormoner etter graviditet/fødsel å gjøre? Usj.. Fant noen grå hår her om dagen=S Blir jo kjempenervøs.. Håper det bare blir med dem.. Kjipt å få grå ettervekst i en alder av 23=P Kan det evt. komme av stress? Andre ting?
betty74 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Fikk mine første grå hår da jeg var gravid med nr 1. Var da 26. Har hatt jevn økning av grå hår frem til andre svangerskap med en eksplosjon under andre svangerskap. Heldigvis er jeg komuneblond fra før, så forskjellen er jo ikke så fremtredende... Men pyton er det jo likevel.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Det er arvelig desverre. Har du noen i familien som fikk grått hår tidlig? En jeg gikk i klassen med ble grå som 20 åring og det gjorde hennes mor også.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hm.. Nei, hverken mamma eller pappa har blitt grå så tidlig. Men syns jeg hørte noe om at farfaren min "alltid" har vært gråhåret.. Huff.. Får virkelig ikke håpe det asså.. Heldigvis har vi i dag mange fine hårfarger man kan få kjøpt da..=) Men det å få grå hår.. Har det bare med arv å gjøre? Eller kan det også bli påvirket av andre ting i hverdagen? Takker for svar!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Ikke uvanlig å finne noen enslige grå hår i en alder av 23. Det behøver ikke bety at du blir gråhåret! Fant mine første da jeg også var 23, er 36 i år og ingen flere grå hår i sikte. Har mao vært status quo 13 år. Mulig det skyldtes hormoner den gangen, men jeg har ikke fått flere av å være gravid.
Mammapudding Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Det er fullt mulig ja:) Jeg fant grå hår da jeg var 19!!! De har desverre bare blitt fler og fler..Men både mamma og mormor fikk grå hår tidlig.
Labambie Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Det har nok ikke noe med svangersap å gjøre sånn sett.. Svangerskapet kan funke som en katalysator,men ikke forårsake det. Det er melaninet som gir håret farge,og når kroppen "eldes" slutter melanocytten å gi farge. Er bare sånn det er desverre... Min far var grå når han var 20. Og sånt KAN være arvelig. Men ikke at det nødvendigvis er det.. Håper du finner en fin hårfarge hos frisøren da! Stor klem fra "frisør'n"
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 min søster fikk sine første grå hår da hun var 16. jeg da jeg var 24. Ligger til familien vår å få grå hår tidlig dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå