Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hvor mye bør jeg tilby pr måltid? Hva gjør dere? Syns det er så vanskelig dette her, jeg. Får litt pupp også, men der er det ikke mye å hente så det er mest for kosen.
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hei! Bruker du Nan, collett eller hipp? Jeg bruker NAN og liker den best, men det er jo så forskjellig fra barn til barn. Jeg ville startet med 90ml, dvs 3 skjeer med nan. Om hun drikker opp det, så tilby mere. Prøv deg litt fram. Jeg gjør det alltid sånn at dersom hun spiser opp alt, så lager jeg 30ml til sånn at hun får muligheten til å spise mere om hun vil ha. Men gi henne tid, ta pauser og prøv igjen. Lykke til!
Matja Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Du kan prøve å regne ut 15% av kroppsvekten. Det du kommer frem til er det hun skal ha i løpet av døgnet, fordelt på ca 6-7 måltider. Alt etter om du gir mat hver 3. eller 4. time. Jeg ga 15% av kroppsvekt, og matet hver 4. time. Det har jeg gjort hele tiden:) Sjekk også flaskeposten.org for masse tips og informasjon!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Min gutt får ca 120 ml per måltid, det pleier å holde. (han er snart 5 uker men har fått 120 ml en stund nå). Han spiser ikke alltid opp, men lar han få det han vil ha. Lager heller mer enn for lite, han stopper når han ikke orker mer. Altså ingen regler her. Han får litt brystmelk som jeg pumper, men det er kanskje rundt 100 ml om dagen, og som regel litt fordelt utover dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå