Gå til innhold

Min første UL (ordinær)

Anbefalte innlegg

Etter oppfordring fra andre så starter jeg en tråd om min opplevelse av ultralyden (kan godt hende noen har startet en tråd allerede.. har ikke sjekket så nøye =) ). Iallefall; her er min historie:

Fikk innkallelse til ordinær UL for ca 5 uker siden og hadde time mandag 25. kl 14 på Moss Sykehus.. ganske skummelt å komme dit.. helt stille i gangene og det var en stor GUL dør hvor det stod "Jordmor"... hadde kjempenerver og både grua og gleda meg.. tenkte at "hehe, jeg har sikkert bare innbildt meg alt, er ikke noe baby inni der".. jordmor var kjempekoselig og rolig, litt gammel, koselig dame med grått hår :) Vi snakket litt først om helsekortet mitt og så sa hun "da får vi se på babyen da"! La meg ned på benken og dro buksa langt ned, fikk kaldt blå gele på magen og så tok hun ul-apparatet på magen. Hun sa at hun skulle gå igjennom alt og sjekke at alt var ok med babyen. Med en gang hun tok apparatet på magen min så dukket lille spiren opp. Så med en gang to armer og to bein, mage, rygg og ansikt.. Hun lå med hodet ned og sprella. Jeg trodde hun rørte på seg fordi jordmor beveget appraret, men så sa hun "hun ligger og spreller"..:) åååååååååh... tårene begynte å trille. Samboer holdt meg i hånden og kysset meg på panna hele tiden:). Så sa jordmor at hun skulle se på hjertet, hjernen, nyrene og magesekken. Fikk se at hjertet var delt inn i 4 hjertekammer og så blodet strømme igjennom og pumpe - helt fantastisk. Hjernen var fint, fikk se skillelinjen som delte de to hjernehalvdelene. Ryggmargen var akkurat som det beskrives; som et perlekjede. Magesekken var full av fostervann, som betyr at alt er bra og at lille får i seg mat:) Så bare rullet hun ul-apparatet rundt slik at vi fikk se barnet i profil, fra hodet og alt. Det var så utrolig å se lille spiren bak fra hodet, hadde hendene over hodet og skikkelig rocka. Så fra profil så bumpa babyen på rompa og storkoste seg. Alt var helt normalt såvidt hun kunne se. Vi sa ifra at vi gjerne ville vite kjønnet og hun prøvde på det. Det var absolutt ingen liten tissemann der, men derimot en "sprekk". Det er en liten pike, sa jordmora... Fra nå av er det bare "lille tutta vår":) Jeg kunne ha ligget på benken i flere timer, men vi måtte jo avslutte. Fikk en utskrift av lille tutta og dro så hjem.

Hadde en fantastisk opplevelse - og er så gla for at alt er så mye mer virkelig nå. Jeg har ei lita tutte i magen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136990807-min-f%C3%B8rste-ul-ordin%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ble skikkelig rørt jeg. Det var en veldig fin gjenfortelling av et spesielt øyeblikk. Håper på å kunne si det samme etter min ultralyd 26.mars.

Jeg skal itil Bærum sykehus, veldig spent. Har aldri vært der før og akkurat kommet hjem fra en uke i Egypt. Var kjempe forsiktig der, så håper at den lille bebisen hadde det bra også.

Gleder meg til flere hyggelige historier her :)

hei, var på ultralyd i dag og det var helt fantastisk!

Var ganske spent og litt nervøs, men alt stod bra til med den lille, og jordmor var nesten helt sikker på at det blir jente.

Alle venner og familie tippet på gutt, og det gjorde jeg og samboeren min også, hehe, så feil kan man ta!

Så i dag skal vi ut å kjøpe noe rosa og søtt, det er så utrolig spennende!

Terminen ble flyttet fra 4-6 august.

Så nå er vi verdens lykkeligst som skal bli foreldre til ei lita jente!

Da har vi vært på UL=0) eller vi var i går, gledet meg veldig men var utrolig spent og litt nervøs=0)

Men dette er det koseligste jeg har vært med på. Jm var fantastisk flink!! og i magen var det en utrolig aktiv unge!! Vi ønsket ikke vite kjønnet men tror ikke hun klarte å se det heller for babyen ville ikke ligge rolig. Det var utrolig gøy å se!!

Alle som ikke har vært enda må glede seg veldig!!

Termin ble flyttet fra 6 til 2 august=0)

Løpt rundt å vist bildene mine til alle i hele dag=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...