Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er andre gangs fødende og har siden uke 4 vært sykemeld pga bekkenløsning. har ingen mulighet for å komme tilbake i jobb så lenge det er bolle i ovnen! er nå i uke 22 og sitter i rullestol meste parten av døgnet. grunnen er det at jeg var så sta og nektet å ta det med ro da jeg gikk med nr 1 så mitt råd er å ikke påta seg for mye å stresse ned! la gubben ta husvask og tungeløft! husk at du skal ha kroppen i noen år til ;) jeg har den tyngste delen igjen av svangerskapet! men takket være venner og familie ser jeg lyst på livet og gleder meg til alt er over!! DET ER VERDT DET!! tenk bare på den lille solstrålen som dere får! Lykke til videre alle sammen! bit tenna sammen ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136990749-ikke-p%C3%A5ta-deg-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også interresert i å få vite mest mulig om hvordan ting arter seg etter endt svangerskap. Mye av min motivasjon ligger jo i å passe best mulig på kroppen slik at jeg ungår å slite med dette videre også. Første barn for min del nå, men ønsker meg jo flere. Har vært mer eller mindre ubevegelig siden uke 20. Greier å komme meg 100 m. på krykker, men der stopper det opp. Greit at det nærmer seg termin nå!-)

Altså, erfaringer ang bekkenløsning etter fødsel anyone?

Greit! Et godt argument for å komme seg fort til legen uten å føle at man snylter for mye på staten...

Har gått og fundert på om jeg skal, evt. hvor mye sykemelding jeg skal få pga bekkenløsning og mye gåing og ståing i jobben. Er ikke så ille at jeg ikke klarer meg nå, men merker stor forskjell på jobbdager og ikke-jobbdager. Har lurt litt på om det kan gjøre ting verre hvis jeg fortsetter i full jobb, siden jeg merker at det gjør at det blir vondere, men ikke vondere og vondere for hver dag, hvis dere skjønner.

Vel.. Litt vondere og vondere. Begynte bak, men nå kjenner jeg det av og til foran rundt høyre hoftebein også...

Snakka med fysioterapeut i går, og ho sa at det visste man ikke noe om (om det kunne bli verre av å trigge det ved å fortsette i jobb).

Takk for tips, og lykke til videre!

det tok ca 6mnd før jeg følte at jeg kunne bevege meg nornalt igjen, men å løpe eller jogge kunne jeg ikke. jeg hadde en spontan abort i mellom tiden så nei jeg ble ikke helt frisk.. men både fysio og lege sier jeg er et spesielt tilfelle så ta ikke sorgene på forskudd.. :) jeg gikk til fysio i 2 mnd etter at jeg fødte han på 3. tiden etter fødtselen er mye lettere en når jeg går gravid :) ikke så mye å bære på vettu :) jeg kommer ikke til å gi meg med det første.. må jo prøve på å få ei lita tulle oxo.

jeg har fått beskjed om å ta det med ro.. et godt råd er å prøve bekkenbelte! det gir veldig god støtte og jeg følte at jeg fikk ting bedre til. jeg er typen som har støv på hjernen og klarer ikke hybel kaniner.. så hvis kjæresten ikke tar alt like nøye så går jeg over i smug med støvsugeren. men jeg vet det jo.. jeg får ingenting gjen for det annet enn resten av kvelden på sofaen.. Går til fysio en gang per uke nå og synes det er veldig greit de er flinkere til å sette begrensninger for meg enn det jeg gjør selv.. men sant skal sies.. jeg savner jobben! VELDIG!! man detter liksom litt på utsiden med en gang.. men jeg prøver å stikke innom så ofte jeg kan bare for å si hei å slå av en prat med kolegaer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...