Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Den bærbare gikk i gulvet her om dagen og skjermen ble svart. Reperasjonen kommer på mellom 3000-5000,- og pc kostet ny 5500,- Innboforsikringen dekker ikke dette fant vi ut. Dumme som vi var og ikke tegnet forsikring i butikken.
Sjokoladekaka Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Du kan få såkalt Idiotforsikring i vanlig forsikring også Eg har det, kallast Super innboforsikring. der får du dekt om f eks du misser TV'n i golvet
Dronningen! Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Forbrukerprogrammene mener nok ikke at man IKKE skal ha butikkforsikring på pc, men at man bør sjekke om hjemforsikring dekker det samme. Ja dere var dumme som ikke sjekket deres egen forsikring!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Ja jeg vet det nå, men det var litt for sent gitt. Visste ikke at det fantes utvidet innboforsikring, trodde innboforsikring var innboforsikring..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Har da hørt flere ganger at denne forsikringen er unødvendig fordi at innboforsikringen dekker det, men var jo ikke klar over at det fantes utvidet innboforsikring. Burde sjekket det ja, men stolte jo da på at innboforsikring dekket..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Men du burde kanskje regne ut kva ei sånn forsikring kostar i året, og anslå kor ofte den skal brukast. Kanskje lønner det seg å vere sjølvassurandør. Eg har konsekvent sagt nei til tilleggsforsikringar i butikken, og spart fleire tusen på det. Dermed har eg dekka inn ein evt knust mobil
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2008 Det hadde ikke lønnet seg å bruke utvidet innboforsikring på den pc om jeg så hadde hatt det. Ikke i gjensidige ihvertfall.. Egenandelen var på 4000,- og forsikringen koster vel noe den og. Så neste gang blir det nok å forsikre i butikken. Men skulle få et tilbud fra forsikringsselskapet da, men de har ikke ringt meg opp igjen ennå.. En fattig trøst er at vi har stasjonær pc i tillegg så er ikke helt pc løs..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 For ein dyr bærbar pc ville eg vurdert å takke ja til tilleggsforsikring. Men eg må seie at eg steila då eg vart tilbudt dette på vaskemaskina. Kor ofte mister du den i golvet liksom... Og poenget mitt er at dersom du seier nei til tilleggsforsikringar, vil du i løpet av nokre år spare inn nok pengar til å kjøpe nye ting sjølv.
___ Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Hvilke forsikkringer man bør ha avhenger jo av risikovurderingen. Personlig synes jeg de forsikkringsordningene man får kjøpt i butikken virker alt for dyre i forhold til sjansen for at jeg skal få bruk for dem. Det blir på sikt billigere å finnansiere slike tabber selv enn å ha egne forsikkringer. Ofte ender man også med en del dobbeltforsikkringer. Det er jo dumt. Man får jo ikke dobbelt utbetaling. Det er i hvertfal lurt å sjekke hva inboforsikkring og eventuelle andre forsikkringer dekker, samt hva du likevel har krav på av garantier ol, før du vurdere hva du er villig til å betale for å sikkre deg mot det som måtte være igjen av skaderisiko.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2008 Må nok ha forsikring på bærbar når vi kjøper igjen. Det er andre bærbare som går i gulvet, men den første klarte mannen min å lappe sammen selv.
___ Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Skjer det ofte er det sikkert lurt. Her har både jeg og mannen hat bærbar i over 8 år (3 stykker) og enda ikke ødelakt noen av dem. Da blir jo risikovurderingen en annen.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2008 Den har en tendens til å bli liggende på plasser hvor ungene får tak i den.. Og den siste klarte jeg selv å rive ned. Har tydeligvis uflaks..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har to ting som dekker sånt, og ingen av dem er butikkforsikring. Jeg har nemlig reiseforsikring. Trenger jo ikke dokumentere at jeg har vært lengre unna enn på butikken med masking! Finfint. Så dersom du har reiseforsikring ville jeg sjekket om den dekker det for deg. Evt så har jeg også verdisaksforsikring som dekker slikt.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2008 hmmm har reiseforsikring på mastercard, men dette skjedde jo hjemme da. En må vel bevise at skaden er skjedd på reise? Vet ikke om det dekker gjenstander, men det må sjekkes!
mayaya Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Hvis du har forsikring via mastercard er det mulig at den ikke dekker noe når du ikke er på en reise som du har betalt med kortet.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. februar 2008 Nei det hadde jeg glemt, det stemmer jo det..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Den på kortet gjelder bare når kortet er brukt til betaling av reisen (feks busskort, flybillett etc) Men jeg har helårs, den dekker:)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 Dersom du er organisert og medlem av LO har du forsikring som dekker slikt.
Gemini77 Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Du kan jo uansett ikke bruke en reiseforsikring på en skade som har skjedd i hjemmet. Mange selskaper trenger man ikke overnatting men det må jo ha skjedd utenfor hjemme fordet. Derav navnet REISE forsikring...
1kar&1møy&meg™ Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 "Kollektiv hjemforsikring er medlemmenes innbo og løsøreforsikring. Den omfatter alle personlige eiendeler i hjemmet, og dekker både egne og ektefelle/samboer/registrert partners eiendeler" les mer på www.lo.no fant et utdrag på siden her. Fikk ikke med meg det om uhellsforsikring her, men det skal også dekkes.
lifa og Eline Skrevet 28. februar 2008 #22 Skrevet 28. februar 2008 Anbefaler dere å oppgradere hjemmforsikringen deres med en type "tabbeforsikring" med 3 barn i huset så er det jo ikke sikkert det bare er PC en som det etterhvert vil gå utover. men stereoanlegg og tv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå