AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 I såfall når og hvorfor? Snuppa her er snart 7,5 mnd og jeg lurer på om det er på tide med litt mer "utfordring" matmessig sett..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg gav 8 mnd grøt og fruktglass ved 7 mnd. Gikk helt fint det, det er jo litt mer smak i de glassene for eldre barn:)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Starta rett før Tobias var 7 mnd- , gikk helt fint. Knuste de større bitene med gaffel i starten. Han var lei 6 mnd glassene- og det skjønner jeg for alle smakte helt likt. Starta med 6 mnd glassene når han var 5 mnd...
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Det går helt fint - aldersinndelingen på glasset er mest veiledende. Vi begynte med 8mndglass da han var ca 7 mnd. Liker ikke Nestle sine da, syns ofte bitene i dem er så harde (hele maiskorn osv) - syns Småfolk og Hipp har bedre alternativer. Men det er bare å knuse med en gaffel. Du kan også prøve å gi noe av deres mat. Bare å salte maten deres på tallerkenen i stedet for i kjelen under tilberedningen. De små kan ofte være avanserte i amtveien og like ting med mye smak. Jeg pleier å gi han mest potet/gulrot/kålrot/brokkoli/blomkål ettersom hva vi spiser, også lar jeg han få litt av det andre med mer smak i.
Kosel Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Ja, når mini var 7mnd - Han trengte litt mere å tygge på. Heller ikke super fan av nestle sine glass. Nå får han stort sett hjemmelaget mat - men en gang i blant har man dårlig tid, glemt å lage opp etc. og da er det kjekt å ha noen glass på lur;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå