Gå til innhold

Noen som har begynt med 8 mnds glass litt før 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall når og hvorfor?

Snuppa her er snart 7,5 mnd og jeg lurer på om det er på tide med litt mer "utfordring" matmessig sett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav 8 mnd grøt og fruktglass ved 7 mnd. Gikk helt fint det, det er jo litt mer smak i de glassene for eldre barn:)

Skrevet

Starta rett før Tobias var 7 mnd- , gikk helt fint. Knuste de større bitene med gaffel i starten. Han var lei 6 mnd glassene- og det skjønner jeg for alle smakte helt likt. Starta med 6 mnd glassene når han var 5 mnd...

Skrevet

Det går helt fint - aldersinndelingen på glasset er mest veiledende. Vi begynte med 8mndglass da han var ca 7 mnd. Liker ikke Nestle sine da, syns ofte bitene i dem er så harde (hele maiskorn osv) - syns Småfolk og Hipp har bedre alternativer.

Men det er bare å knuse med en gaffel.

Du kan også prøve å gi noe av deres mat. Bare å salte maten deres på tallerkenen i stedet for i kjelen under tilberedningen. De små kan ofte være avanserte i amtveien og like ting med mye smak. Jeg pleier å gi han mest potet/gulrot/kålrot/brokkoli/blomkål ettersom hva vi spiser, også lar jeg han få litt av det andre med mer smak i.

Skrevet

Ja, når mini var 7mnd - Han trengte litt mere å tygge på. Heller ikke super fan av nestle sine glass. Nå får han stort sett hjemmelaget mat - men en gang i blant har man dårlig tid, glemt å lage opp etc. og da er det kjekt å ha noen glass på lur;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...