Gå til innhold

off! kan noen si noen ord som hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler liksom at ingen bryr seg..føler ikkje at mora mi bryr seg engang..er aleine så har blitt dårlig behandla pg av det..føler ikkje at eg kommer til å bli noen god mor..alle forteller meg ka eg skal kjøpe,spise og til og med over det helt private osv..føler at eg ikkje får bestemme noe skjøl..og dettte er det ingen som forstår..har begynt å føle at alle er like liksom. føler at eg må bry meg om alle andre men ingen om meg..får lett dårlig samvittighet og skyldfølelse no..tar på meg skylden for alt liksom..og eg føler at eg må forstå ALLE.,men ingen trenger p forstå meg. føler meg så lite verdt. ser ned på alle samtidig for alle ser ned på meg..eg har vært litt sint i graviditeten som søstra mi har klaga MASSE over og no er go gravid og sint og ho forventer at eg skal forstå det.,men ho forsto jo ikkje meg..så føler liksom at alle bare bryr seg om seg skjøl å ikkje om meg..for eg er ikkje så viktig.,og har vist ingenting å si at eg er gravid..har ikkje hatt det sånn før, og håper det går over når dette er ferdig..får så masse kritkk for alt eg gjør. er veldig aleine..har en følelse at eg veit for masse og..at eg har "funne ut at folk ikkje bryr seg" fått så merklige tanker og..går dette over etter fødselen tro derè?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har mista meg skjøl litt og..folk har liksom greid å forandre på meg..

Skrevet

Hei!

Tror nok mange gravide føler seg litt som du beskriver... Etter det jeg har hørt er det rimelig normalt, og går forhåpentligvis over etterhvert! Man blir jo ekstra følsom når man er gravid, og humøret skifter veldig hos meg væffal. Det med at alle forteller deg hva du skal gjøre, spise, kjøpe osv er nok rett og slett fordi di prøver å hjelpe deg egentlig. husk at uansett hvordan du føler det nå så er di like glad i deg nå som før :)

Vet ikke om mine ord var til noe hjelp jeg, men

lykke til videre! Håper ting blir lettere for deg etterhvert... :)

Skrevet

Det er ikke lett men du må nok enten bli flink til å overhøre at andre prøver å bestemme over hva du skal gjøre å spise. Eller du må bli flink til å si at det faktisk er ditt valg.

Hvis du finner det vanskelig så snakk med legen din slik at du kan bli henvist videre hjelper nok å få noen å snakke med.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! For det første vil jeg si at det er veldig trist at graviditeten og de gleder den skulle medført, blir overskygget av tankeløse menneskers opptreden! Mine råd til deg er at du skaffer deg nødvendig informasjon om hva du kan spise og hva du trenger å gjøre av innkjøp. Prøv å finn litt din egen vei i dette her, og avskjær mennesker direkt dersom det de sier ikke er i tråd med den kunnskapen du har eller de valg du har gjort deg. Folk kan få seg til å si så mye dumt av ren uvitenhet. Derfor er det viktig at du skaffer deg info, og er kritisk til det folk forteller deg. Jeg har opplevd mye det samme fra venner som forteller meg at du kan ikke spise ditt og datt, gjøre det eller det! Mye av dette er myter som vi bare må avlive med en eneste gang, og da er det greit å vite på forhånd hva som er galt og ikke!De menneskene som du føler gjør deg opprørt bør du så godt det går prøve å ha avstand til, i alle fall når du er som mest sårbar! Det er viktig at du tenker på barnet, og gjør ting som gjør deg glad! Du skal ta vare på deg selv nå! Omgi deg med folk som bryr seg , og bidrar med positive innspill! Ta kritikken du får med en klype salt, og prøv å vær sterk å si : at jeg gjør ting på den måten jeg føler er best for meg selv og barnet! Krev den respekten du fortjener fra omverdenen, ellers må du bare holde deg borte en periode, og bruke tid med de som evt. gir deg noe som er bra i livet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...