Gå til innhold

Auguastbarn o:)nicket...er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Augustbarn,

jeg er ikke av de som er mest aktive skrivere her inne, men følger med alle. Tenkt sånn på deg. Vi ble gravide samtidig i desember, med samme termindato. Men mistet begge to. Desverre. Hvordan går det med deg? Har ikke sett deg på siden her på lenge. Er du snart igang igjen med forsøk?

Hilsen en som sliter etter MA, og hadde termin 18 august.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg slenger meg på denne linken... Jeg har også tenkt en masse på deg Augustbarn, ser etter deg inne på sidene nesten hver dag. Håper du har det litt bedre.

Stor klem fra kaje

Skrevet

Ja jeg er jo og i samme "båt" - hadde egentlig termin 6 juli men også MA (har og hatt en SA). Har 5 egg på frys for første gang så venter nå på å komme i gang med det i mai. Jeg vil egentlig ikke si at jeg sliter etter den MA'en. Var jo selvsagt et sjokk med en gang men. Det har egentlig gått greit, det skjedde jo rundt uke 12 så hadde det gått lenger hadde det nok vært mye værre. Jeg ser tross alt framover og har heldig vis enn skjønn gutt fra før så jeg vet jo at det går an... Men skjer dette flere ganger nå så blir det nok værre. Det jeg faktisk gruer til nå er å bli gravid igjen - det høres jo helt mot sin hensikt ut siden jeg jo VIL bli gravid, men jeg kommer nok da til å bekymre meg i ett sett om alt er som det skal, kjenne på symptomer osv. så det blir nok et slit. Skal du kanskje i gang samtidig som meg igjen Aug.barn?

Skrevet

Hei til dere og:)

Hvordan går det med deg da Kaje? Fulgt med deg også:) Skal du i gang med IVF?

Håper på søsken til...deg har jeg vel ikke sett så mye her tror jeg. Når hadde du MA-fikk du mensen raskt tilbake?

Jeg hadde MA for 4 uker siden i dag. Ikke sett noe til den ennå.

Så deilig for deg med egge på frys. Det har desverre ikke jeg.

Klem til dere:)

Skrevet

Jeg fikk den tilbake 7-8 uker etterpå. Er vanlig at det går litt tid ettersom jeg har skjønt, og da var den og mye svakere enn normalt. Så ville også de på Riksen det skulle gå 3 blødninger etter MA'en før vi gikk i gang med frys for at alt skulle stabilisere seg. Ja det er første gang jeg har noe på frys, har vært igjennom 4 ordinære forsøk til sammen nå. Edvart kom til på 3'dje forrige runde (ICSI). Er ikke så mye å svarer på alt her inne men leser igjennom her innimellom. Orker ikke å engasjere meg så alt for mye i dette her men prøver å ha fokus også på andre ting, så jeg tar meg noen "pauser" innimellom :-) Vi er vel og ganske jevngamle vi, jeg blir 37 i juni. Og alder har ikke hatt så mye å si for meg ang. egg. Har aldri hatt så mange og så bra egg som første søskenforsøk - derfor vi fikk på frys. Men er ikke så bra statistikk med frys som med fersk da så vi får se. Uansett deilig å ikke måtte gå igjennom fullt hormonstyr neste runde. Ble så deprimert av det sist.

Skrevet

Ok, da får jrg bare smøre meg med tålmodighet. Selv om jeg ikke har mest av det for tiden.

Jeg har vært gjennom tre forsøk. Ingen positive. Men ble gravid på egen hånd rett etter det tredje forsøket. Så gjett om vi ble glade. Men i uke 12 mistet jeg. Vi hasse akkurat roet oss litt, etter å ha sett hjerte slå bare noen dager tidligere.

Jeg er innom her ofte, svarer ikke på så mye jeg heller. Men føler hvertfall det er veldig greit å samtale med noen i samme situasjon av og til. Det er nok sikkert litt enklerer for deg å ta det litt roligere(ikke misforstå meg), i og med at du har fått ett barn. Du er heldig:) Jeg har ingen, å føler tiden løper fra meg. Akkurat blitt 39 denne uken....og har få egg.

De har også satt meg opp på neste forsøk i mai. Men må ta det utifra når mens er tilbake. Jeg skal ha kort regime denne gangen, så jeg slipper heldigvis unna med bare sprøyter.

Skrevet

Ja det er nok enklere for meg som har et barn fra før ja. Får jeg en til så er det liksom mere en bonus. Vi hadde også sett hjerte slå uke 7-8 men det betydde altså ikke så mye så det er ingen garanti. Oppdaga det på en ekstra kontroll uke 12 - jeg følte egentlig på meg jeg ikke var gravid lenger så bestilte time da. Vi har bestemt oss for å gå for adopsjon hvis vi ikke greier få til nr 2 ved søskenforsøk i det offentlige. Jeg vil ikke utsette kroppen for mere hormoner da og dessuten er jeg ikke akkurat så ung lenger heller. Vi får følges litt utover vi da :-) siden vi skal i gang igjen omtrent likt. Håper det lykkes for dere, som sykepleieren sa til meg, tross alt så er det positivt at du har bevist at du KAN bli gravid selv om du mistet. Og aborter innen 3 mnd er faktisk relativt vanlig uansett hvordan man blir gravid. Så det trenger jo ikke bety at dette er noe som bare skal gjenta seg - antagelig var det noe galt med fosteret og ikke din kropp.

Skrevet

Ja, det hadde vært kjekt å holde litt kontakt:)

Ja, jeg vet jo at det er veldig vanlig å miste innenfor de tre første månedene, og det er jo det "alle" sier rundt oss. Men det er akkurat som om det ikke hjelper. Vi har prøvd i så mange år nå, at jeg tenker at hvis det går like lang tid nå så blir jeg hvertfall for gammel!!

Tenker og som du sier at det var noe galt med fosteret.

Adopsjon ja. Har dere funnet ut litt om det? For vår del har ikke det vært noe tema. Tror jeg har litt vanskelig for å akseptere det. Kanskje hvis jeg hadde barn fra før hadde det vært lettere.

Hvordan er syklusen din etter du mistet? Som før eller annerledes?

Hvilket sykehus holder du til?

Skrevet

Hei Mille38

Så hyggelig at du har fulgt med meg også.

Trist å lese om din erfaring, det må være helt forferdelig å miste så sent som i uke 12. Håper virkelig at det lykkes for deg snart.

Jeg er på min andre dag med hormonsprøyter, skal på ul mandag for å se hvor store foliklene har blitt..hadde ca 6 stk, så jeg håper at iallefall 3-4 av dem har respondert bra på hormonstimuleringen. Jeg skal prøve inseminasjon og etter dette får jeg progesteron støtte. Hadde full runde forrige mnd også...så egentlig var jeg ikke klar for en ny runde denne mnd.... men siden alt så så bra ut satser jeg for fullt igjen....jeg er jo litt på overtid... håper å finne gullegget snart.

Planen er event. ED i Valencia iløpet av mai-juni.. har snakket med dem, og det er ikke noe ventetid der nede. Men jeg håper jo så inderlig at jeg kan få det til med egene egg.

Skrevet

Kaje,

ja når vi var kommet så langt som uke 12 trodde vi det holdt....så det var en skikkelig nedtur. Vanskelig å komme seg ovenpå igjen!

6 follikler er jo supert da:)Hadde du inseminasjon forrige måned og?

Men hvorfor ED og ikke ivf?

Håper du lykkes, ser av alderen din at du nok føler som meg at tiden løper.....

Skrevet

Hei Mille. Syklusen min ser ut som den er som før nå når den har kommet i gang ja. Ang. adopsjon så er det noe vi har vært klare for og enige om hele tiden, hadde det ikke blitt barn på 3 offentlige forsøk forrige runden så hadde vi heller ikke gått videre men satset på dette. Men vi er veldig forskjellige der. For meg personlig så hadde jeg hatt mere vanskeligheter med donasjon selv om det sikkert høres helt ulogisk ut, så det hadde nok ikke vært noe alt. for oss. Så kommer også det med kostnader inn i bildet, selv om adopsjon er dyrt så er en i alle fall garantert et resultat....Ja og jeg hører til på Rikshospitalet. Der er det visst ingen ventetid for tiden og det er jo helt utrolig.

Skrevet

Ok. ja, jeg synes folk er tøffe mht adopsjon. Vi har jo hatt 3 mislykkede forsøk, men jeg har ikke tenkt å gi meg ennå. Selvfølgelig positivt at vi i det hele tatt ble gravid. Så det er jo håp.

Vi har hatt 2 forsøk privat, og ett offentlig. Sto i kø i over et år i det offentlige. Så regner med nå jeg får to forsøk til i det offentlige. I tillegg har vi ett forsøk igjen privat. Tok en pakke på tre. Dyrt er det jo absolutt. Og nå må vi betale alle medisinene selv. Hadde for 25.000 i medisiner ved forrige forsøk...Holder til på Haukeland nå.

Tror nok heller jeg ville vurdert egggdonasjon. Mne som du sier, alle er vi så forskjellige.

Skrevet

Ja det som er så fortvila er at det skal komme ned til et økonomisk spørsmål for mange dette her til slutt. Høres ut for meg som om du har gode muligheter igjen til å bli gravid, du har jo 3 forsøk igjen da :-) Og husk det trengs bare ett egg for å lykkes. Min søster har også IVF barn (annen årsak enn oss) og hun var igjennom 8 forsøk før hun ble gravid da hun var 38 - samme som deg det :-) Har nå en gutt på 8 år. Min gutt er snart 2.

Skrevet

Ja, muligheten er der jo. Selv om akkuret nå ser jeg ikke så lyst på det.

Synes forsøkene var en stor psykisk påkjennig. "Alt" dreier seg liksom om det. Men jeg vet jeg må prøve å legge det litt vekk, å ikke tenke så mye på det. Vi kvinner har jo en tendens til å tenke og gruble mer enn vi burde!! Synes allerede tiden går seint frem til mai...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...