Smurfeline81 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Den andre linken begynte å bli litt lang, så skriver en ny til deg er jeg. Dette er vårt første forsøk også, så vet heller ikke helt hva vi går til. Merker at jeg bekymrer meg for alt, hehe, og kjenner alt mulig nå, hihi;) Murring og oppblåst mage, vondt å gå fort og å sette seg raskt ned, hehe;) Ringte til Hausken og de sa at det bare var bra at jeg kjente aktivitet i magen. Håper vi får se mange fine eggposer til fredag begge to:D Kanskje sees vi på mandag ja, hadde vært moro det:D Håper du får en god natt! Klem!
ivf-MaMaMø Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Heisann, ble litt lang den andre ja No sitter eg å prøver å få tak i Hausken, sambo e blitt sjuk med feber og halsbetennelse, så det kom som bestillt. Håper bare ikkje at forsøket blir avlyst pga det :-( Står jo at en skal ringe om mannen får feber på arket fra Hausken, blææææ.. Men har hørt andre som har opplevd det samme og at det visstnok ikkje betydde noe, krysser fingrene for det.. Får vel det eg og om noen dager tenker eg, litt uungåelig, men håper eg ikkje får det, men blir sikkert deilig å få flonso ved uttak/innsetting. Men det skal eg overleve, så lenge vi får forsøket. Blir spennende å se i måren ka gynekologen finner :-) Utrolig hva en gleder seg til oppi dette, gleder seg til å gå til gynekologen, det e jo litt sykt, hihi Får litt sånn graviditets flash når eg reiser meg og føler eg vagger litt og stønner, hihi. Sender masse eggposestøv til deg xxxxxxxxxxxxx Klem
Smurfeline81 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 Huff, høres ikke bra ut. Håper du har fått tak i Hausken nå og fått svar. Men mener å ha hørt at det ikke behøver å bety noe...??? Ihvertfall gi mannen din febernedsettende, så han blir frisk igjen:) Håper det ordner seg for dere iallefall! XXXXXXXXXXXXXXXX for dere! Ja det er rart hva man kan glede seg til, hehehe:) Blir veldig spennende i morra! Sender masse eggposestøv til deg også (men ikke får mye sånn at vi blir overstimulert, hehe!) klem
ivf-MaMaMø Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Heisann.. Fikk tak i Hausken og det gikk fint selv om han var sjuk, så no har vi nettop kommet hjem fra legen. Så han hadde halsbetennelse, men no har han no fått antibiotika. Får håpe han kommer seg til vi skal kjøre nedover, kjedelig at han må kjøre bil om han e kjempe dårlig. Kan liksom ikkje utsette det til han e bedre heller, hehe Men han har no noen dager å komme seg på :-) Krysser fingrene for at eg ikkje får noe lignende før etter innsetting, hehe. Det med overstimulering ja, håper faktisk at eg e litt overstimulert, de sier at sjansen for å bli gravid er større da.. Men håper selvfølgelig at eg ikkje e for overstimulert, da kan jo ting bli avlyst og en blir kjempe dårlig. Men litte granne håper eg på :-) Åhh, kjenner eg begynner å glede meg til å få en liten avklaring i måren. Masse lykke til iallfall :-) Klem
Smurfeline81 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Ååå, det var bra! Noen dager på antibiotika så blir han bra vet du:) Er så spent på dagen i morra jeg og, håper jeg sitter her og bestiller flybilletter og hotell i morra, for da er alt klart til å reise vestover:D Masse lykke til deg også!!
ivf-MaMaMø Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Gjett kem som voknet med vond hals og skikkelig tørrhoste i dag, jo det var meg E nesten litt sånn at eg håper at det ikkje ser godt nok ut på UL i dag. At eg må gå på sprøyter en dag til så eg fåt litt tid å bli skikkelig sjuk og så frisk igjen.. Arrrrggg.. Skal snart tusle meg til Gynekologen, og eg som hadde de planene i dag. Går å kikke litt i byn og leite etter ting til bryllupet som er i sommer.. Tviler på eg orker det nå.. Ja, det var mitt syteinnlegg.. Håper du får positivt svar på UL din i dag :-)
ivf-MaMaMø Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Ja, da har eg vært til pers. Gynekologen hadde aldri sett på maken til produsering. Iallfall 20 egg på hver eggstokk. Kjenner eg blir litt bekymret for overstimulering nå.. Kjenner det drit godt i magen i dag, Og å hoste kjenner ikkje noe behagelig ut i magen for å si det sånn.. Spent på åssen det gikk med det eg?? Håper det gikk som forventet.. Vi skal inn på tirsdag å ha uttak.. Vet ikkje koffor vi måtte vente til tirsdag, men like greit for vår del, så får vi en ekstra dag å bli frisk på.. Håper det er fordi du skal ha uttak på mandag at vi skal tirsdag da :-)
Smurfeline81 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Ja det må jeg si var stor produksjon!! Jeg kjenner det godt i magen selv jeg med mine 16 (!) så kan tenke meg at du merker mye ja! Vondt å gå og vondt å sitte, hehe;) Blir uttak på mandag for vår del, alt var visst klart for "høsting"! Gleder oss skikkelig nå! Og så kommer dere til tirsdag og plukker ut maaaange fine egg;) Da får dere en ekstra dag på å bli friske igjen begge to! Skal du fortsette med sprøte fram til og med i morgen? God helg!:-))
ivf-MaMaMø Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 16 e jo bra det. Tror 10 er gjennomsnittet, så det e jo veldig bra. Skal ta sprøyte i dag og i måren.. Så setter eg eggløsningssprøyten på søndag kveld.. Men usikker om eg skal ta noe spray på mandagen, det glemte eg å spørre om... vet du noe om det? Du skal bare ta sprøyte i dag igjen du da?? Masse god helg til deg og
Smurfeline81 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. februar 2008 Ja, har tatt siste sprøyte idag:D Og har siste nesespray nå i kveld kl 22. El-sprøyte i morgen kveld, 22.30. Ingen ting på søndag og uttak mandag. Så hvis du følger samme opplegg som meg, skal du ta siste med nesespray i morgen. Uansett så skal man ikke bruke nesesprayen etter el-sprøyta! Så mandag har du sikkert spray-fri:D )) klem ))
ivf-MaMaMø Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 E nok samme opplegg eg skal følge.. var sånn eg tenkte det i mitt hode at det skulle være, men ble litt usikker... Skal bli deilig å slippe sprayen, den e intens 3 ganger for dagen synes eg.. Sprøytene gjør meg faktisk ikkje noe, rart som det e.. hihi Har egentlig skikkelig sprøyteskrekk, men setter de jo som en gud nå.. Skal sette elsprøyta halv 10 på søndag, så da e det nok samme opplegg som deg.. Takk for god oppklaring :-)
Smurfeline81 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2008 Det var helt rart å våkne idag og ikke skulle ta sprayen, føler nesten at jeg har gjort noe galt,hehe;) Har blitt vant til at klokka ringer 8.00 for spray! Men er utrolig deilig å slippe nå Har og sprøyteskrekk, men synes det har gått kjempe bra å sette sprøytene selv, blir utrolig god på det etterhvert ja:-) Hvordan er formen din da? Både forkjølelsen og magen med alle eggene...?
Smurfeline81 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. mars 2008 Hvordan er det med deg? Har ikke hørt noe fra deg på lenge og ble bekymret... Har du hatt egguttak idag? Klem:)
ivf-MaMaMø Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Heisann. Hadde egguttak i går ja. Har lagt med lungebetennelse og feber siden lørdag. Har ikkje sovet ei natts søvn siden natt til fredag, så eg går i min egen døs her. Kjennes ut som noen har gått løs med slegge på ryggen og brystet mitt :-( Tror aldri eg har vært så sjuk noen gang, og eg e vant til å være sjuk. Men uansett, fikk ut 15 egg, han ville ikkje ta ut mer enn akkurat de som så bra ut.. Så 6 stk var befruktet i dag, og det e vi fornøyd med :-) Har gått å bekrymra oss i hele dag om vi i det hele tatt kommer oss ned igjen til haugesund, har jo snødd småjævler i hele dag. Åssen synes du egguttaket var da? På den første eggstokken gikk det veldig fint, men så skulle han på den andre.. Den lå veldig høyt, og helt oppi blæren min. Tror ikkje eg har opplevd noe så vondt før. Han prøvde å gjøre det så skånsomt han kunne og sa hele tiden til meg at han skjønte at dette gjorde jævlig vondt, men at vi snart var ferdig, hehe. Klarte ikkje reise meg etterpå uten å besvime, så eg ble lagt på båre og kjørt inn på et av kontorene der, hehe. Ville jo ikkje skremme de andre som lå på venterommet.. Ganske øm i magen i dag, men ikkje så øm som forventet faktisk. No må du sladre litt til meg om hvordan det gikk med dere da :-) Deilig å endelig ruge tenker eg?? Klem
Smurfeline81 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. mars 2008 Huff det høres ikke godt ut, vært igjennom mye nå du. Kanskje bra du fikk ligge på kontoret ja, hadde nok mest sannsynelig skremt noen, hadde iallefall blitt skremt jeg, hehehe;) Jeg fikk ut 18 egg, 11 ble befruktet, men bare 3 som var optimale til innsetting. Så nå ruger jeg på to gullegg:-) En utrolig deilig følelse, håper nå bare alt klaffer. Uttaket gikk forresten fint, men kjenner igjen det du skriver om den en eggstokken, DEN var vond. Den ligger også høyt opp mot blæren, så kanskje det er noe i det....?! Kvalm og svimmel etterpå, måtte ligge med hodet lavt og beina høyt, hehe:) Nå ruger vel kanskje du også...? Fortell, er så spent!) klem fra meg
ivf-MaMaMø Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 Nå ruger eg også ja :-) Trodde eg skulle sitte igjen med en annen følelse enn det eg gjør no.. Så eg må minne meg på at eg ruger av og til (men bare av og til, hihi ) Fikk satt inn 1 egg, Haausken mente det var tilstrekkelig pga alderen min og at egget så veldig bra ut.. Så fikk vi 4 på frys.. 2 og 2 sammen.. Han sa at fryse eggene satt de inn 2 stk om de overlevde.. Litt greit å ha noen bonus sjanser.. Du fikk jo ut mer egg enn meg du din snik, hihi Ble litt skuffet over at det var så mange av mine som døde, men det e vel bare sånn det e.. Ser ut som det e vanlig.. Eg reagerte sånn på den bronkie pillen vi skulle ta i dag, så eg e litt redusert i dag.. Svimmel og sjelver enda, hehe Gleder med sykt til å bli helt frisk :-) Stor klem
Smurfeline81 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 7. mars 2008 Åååå, så bra! Føler at tiden går alt for sakte jeg nå, vil vite NÅ hvordan det går, hehe, litt utålmodig:) Jeg fikk mange egg ut, men de var nok ikke med så bra kvalitet, ettersom de fleste delte seg dårlig. (3 egg optimale, ingen på frys...) Tror kanskje det er litt vanligere ved pcos at ikke alle eggene er av bra kvalitet. Men det gjør ingen ting når gulleggene er i magen:D Ja ble ganske så skjelven av den pillen ja, følte litt på det når vi skulle spise middag på hotellet, hehe, vanskelig å holde maten på gaffelen:-) Håper du får en fin ruge-helg:D Klem:o)
ivf-MaMaMø Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 Kan nok være noe i det med dårlig kvalitet på eggene ved PCOS ja. Men eg må si eg e fornøyd fordi om. Virkningen av de pillene var i hos meg nesten hele dagen. Men så har eg gått på ventoline i forbindelse med lungene mine nå, og det kicket vel den effekten en del vil eg tro. Nå e eg dønn klar for å bli frisk, hoster veldig mye enda. Åssen e du i magen nå? Eg e fortsatt veldig stor i magen og veldig øm. Men eg kjenner eg har gangsperr i magen etter all hostingen og vondt i ribbein og slikt så det e ikkje sikkert eg har så vondt pga prøverør. E ikkje lett å kjenne forskjell på det. Kjenner det skal bli godt å få kroppen i orden igjen snart. Veldig lei av at det hele tiden e noe. Lurer på når eggstokkene tømmer seg og blir normale igjen. Mine ligge så høyt og opp mot blæren at eg går å lekker når eg hoster og nyser. Skikkelig sexy jaaaaa, hehe Føler eg e blitt gammel og inkontinent :-) Sambo synes det e litt morsomt og flirer av det, hihi Ha en finfin helg. Klem
Smurfeline81 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 8. mars 2008 Hehe, høres ut som om du har litt ekstra å stri med:-) Men alt blir glemt når testen lyser POSITIV:) Synes det er aaaaalt for lang tid til test. Tiden snegler seg av gårde, hehe. Magen min er litt oppblåst fremdeles, nederst er den helt hard. Endel murring, men går fint. Men vondt om natten, når jeg ligger, da har jeg vondt i hele magen. Vet ikke helt hva det kommer av... Vet ikke helt hva som er vanlig å kjenne i magen ettersom dette er mitt 1 ivf og derfor blir jeg nervøs av det minste,hehe:) Ellers litt svimmel og rar av Progestanen, hehe, er noe hele tiden vet du:) Føler meg som en skikkelig sytekopp om dagen, hehe:-) klem
ivf-MaMaMø Skrevet 8. mars 2008 #20 Skrevet 8. mars 2008 Heisann.. Ja i dag toppet eg det med å få blære betennelse, fy så vondt det e.. Og det hjelper jo skikkelig på en oppblåst og øm mage. Gud, eg e så lei av å være sjuk. Eg og e skikkelig sytekopp om dagen. Griner og sutrer, sambo stakkar han driver å duller rundt meg og er så fantastisk at han vet ikkje ka godt han skal gjøre. Og eg glefser for den minste ting. Skal ikkje være lett dette. Kjenner eg blir trøtt av crincone eller kosen det skrives E det de du og tar? Hvis eg blir gravid på dette forsøket så e det virkelig ment to be så mye syk eg har vært/er. Men eg begynner å psyke meg på at dette ikkje går så mye kroppen jobber mot meg nå.. Men ser frem til å bli helt frisk igjen og fryseforsøk da, så det e jo noe. Ja, da var dettte dagens syteinnlegg... Din tur igjen, hehe :-P
Smurfeline81 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. mars 2008 Huff, nei nå synes jeg du har fått nok stakkar, skjønner godt du begynner å bli lei! Godt du har samboeren til å varte deg opp:) Jeg tar Progestan kapsler jeg da, kjenner meg litt trøtt og svimmel, som jeg tror skyldes dem. Idag har jeg veldig murring i magen, og jeg har begynt å forberede meg på at dette ikke kommer til å gå, skikkelig pessimist idag:( Men kan jo hende dette er vanlig, men det vet jo ikke jeg ettersom dette er mitt først ivf. Tror nok jeg har litt homørsvingninger av Progestanen også jeg, hehe. Ler og gråter om hverandre idag, mannen min skjønner ingen ting stakkar, hehe:)
ivf-MaMaMø Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Hehe, ja de får gjennomgå disse mennene altså. kan ikkje være noe lett for dem å bare se på at vi går igjennom dette. Men det e jo ikkje noe annet å gjøre. Eg sa at sambo får ta neste egguthenting for meg for det gadd eg ikkje flere ganger, like etter eg hadde hentet ut eg, hihi Han lo godt da ja :-) Koffor tar du progestan kapsler? Trodde det var vanlig med crinone eg?? Men har hørt at når crionen ikkje fungerer så prøver de progestan.. så den skal visst være mer effektiv. Har hatt skikkelig problemer med luft i magen nå i 2 dager, men har lest at flere sliter med det. Gikk en stund før eg skjønte det var luft. Har problemer med å gå rakt oppreist, går som en gammel dame på 90. For det kjennes ut som eg sliter og river noe voldsomt i noe der nede når eg reiser meg. Men eg kjenner at når eg får vekk de smertene så e eg på bedrings vei. Lungene e begynt å bli bedre, og magen kjennes bedre ut, bortsett fra fryktelig mye luft da.. Kjenner eg begynner å glede meg til å teste nå, kommer nok ikkje til å klare å vente til den 19 mars nei, hehe
Smurfeline81 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 11. mars 2008 Bra formen din er på riktig vei da:) Idag er formen min på topp! Kjempe positiv og gleeeder meg til å teste! Tror ikke jeg klarer å vente så lenge jeg heller, men vil ikke teste før tidligst søndag har jeg bestemt, hehe:) Vet ikke hvorfor jeg har fått Progestan kapsler, er jo mitt første forsøk, og trodde også det var mer vanlig å gi den ved senere forsøk. Får håpe de gjør jobben sin iallefall:)
ivf-MaMaMø Skrevet 24. mars 2008 #24 Skrevet 24. mars 2008 Heisann. Åssen går det med deg? Eg reiste på hytten til mine foreldre, så vi kom igjen i kveld. Fikk mensen på tirsdagen, så eg fikk aldri sjansen å teste på testdagen. Testet et par dager før, men hadde jo håpet. Men vi var veldig innstilt på det, så det går greit. Spent på åssen det gikk med deg.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå