nurkimagen.com Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 min sier hei og hade hvis jeg legger godviljen til...off liker det ikke. Redd han skal få språkproblemer etter en hard fødsel og det var snakk om små blødninger i hjernen...
Regnbuens barn™ . Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror du bare kan slappe av. 1åringer sier ikke så mye, men de babler mye. Min sier : mamma pappa mer se au Storebror bablet babyspråk lenge, noen er bare tregere, andre raske. Alle er ulike, ikke sammenlign din baby med andres.;-)
IgglePiggle Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Min sier ingenting han.. Sier mammmamma og dadaday (daddy?) og noen som kan hoertes ut som hei men er ikke sikker.. Han hoerer to spraak da saa det kan ta lengre tid foer han begynner aa snakke.. Men synes ikke han sier mamma riktig en gang jeg.. En blanding av det som staar over og mum sier han og.. Du trenger nok ikke aa vaere bekymret.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 minsten er litt over 1,5år og sier: mamma pappa hei nei ja tante kake mat saft genser fisk hest pus vovve se data bleie nugatti pølse min besse kjeks navna på tantene og onklene sine. flere ord han kan ,men dette var noen iallefall... han prater ikke helt reint,men folk som ikke kjenner han så godt,skjønner godt hva han sier. største gutten min pratet nesten helt reint da han var 2år gammel. og klarte å synge etter en hel sang da han var 2,5år:-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Regner med at HI er beroliget av ditt utfyllende svar, anonym 23:27. HI, det er veldig forskjell på de små Min er 20 mnd, og har nettopp begynt med noen få ord, blant annet bil:) Han sier hverken mamma eller pappa, men hører også to språk så da er de ofte senere ute. Vi går i åpen barnehage, og det er en god anledning til å se an i forhold til andre. Ikke mange som sier så veldig mye der:) Stort sett babling på dem (fra 1 til 2 år). Jeg snakker til min hele dagen, og jeg merker at han skjønner veldig mye:) Jeg er ikke bekymret hvertfall, selv om min er eldre enn din og ikke sier så veldig mye ennå
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Slapp av H.I. språket kan komme i løpet av noen uker, og er hanbare 12 mnd så ikke tenk på det engang. Dersom han ikke viser tegn på å forstå hva DU sier til han rundt 1.5 års alderen da kan du begynne å følge med. Mange barn som ikke vil snakke før de er rundt 2 år. Hold oss gjerne oppdatert;-)!
Vilja<3 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Tror du skal ta det helt med ro. Gutten min sa kun hei da han var 12 mnd. Nå er han 18 mnd og sier hei æsj mer pappa mamma(avogtil) lys der
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Snuppa sa veldig lite på den alderen, jeg var bekymret selv fordi jeg syntes at alle andre sa så mye mer. Men plutselig en dag eksploderte det bare (rundt 14 mnd kanskje, husker ikke helt), nå ligger hun ca et år foran det som er vanlig på språkfronten (ifølge barnehagen). Bare vent du, plutselig en dag så kommer språket til din lille også, og da kommer du til å bli oppgitt over deg selv fordi du brukte mye tid på å bekymre deg for ingen ting Kos deg heller med gutten din du, de blir store så utrolig fort så det gjør ingenting om han kan være liten noen mnd til..
Sylteflesk Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Dattera mi er 15 mnd og sier bare mamm-mamm og papp-papp. Av og til hadet, men egentlig aldri i riktig situasjon (altså en avskjed).
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Her er "Våre" ord: Mamma Pappa Ja Nei Ball Bil Båt Få Mer (som i får mer skive etc.) Baby (peker da på tore magen min) Dikke (som i drikke) Kjeks Opp Lalle Beie (bleie) Gakk (and) Der Men går mye i uforståelig babling når han leker etc, er når han vi ha oppmerksomhet ordene kommer.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 min er 13 mnd: han sier hei, noe som ligner på "lys" og mamma. Så-------slapp av;)
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Ingen fare :-) Min jente på 16mnd snakker heller ikke sammenhengende enda. Hun sier: mamma pappa nam nam nei ja oi oi pus Tror det var alt....:-)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Som de andre også skriver, ikke bekymre deg enda:) Min gutt på 15 mnd,sier: hade mamma pappa lys mar-mer:) mammo-mormor;) æsj se æksj-kjeks;) jus uts-ut;) ja, det var dette jeg kom på Men han begynnte ikke så tidlig, kom bare mange ord på en gang, men han tar gjerne noe som ligner en telefon bak hode å går rundt å babler..ikke vet jeg hva han forteller...ler litt gjør han også imens, ganske morsomt;) Men har vært borti barn som ikke sier så mye før de "vet" at de sier ordet riktig, så bare vent du=)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Min er 16 mnd og sier ikke ett ord, bare masse babling
Honningmelon Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Når de er 1 år er det alt for tidlig å bekymre seg for språket. Noen sier mye på den alderen, noen sier ingenting. Du kan nok drøye det et år til før du trenger å bli bekymret :-)
mai mammaen til to Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 hvor gammel er han da? akkurat fylt ett år? noen barn tar språket lettere enn andre... tror nok ikke det er noe å bekymre seg for i det heletatt...
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Min første sa knapt et ord før han var 17 mnd. Nå 3,5 prater han bedre enn alle jevnaldrene jeg kjenner. Ikke bekymre deg. Nyt utviklingen. Det du kan gjøre er å skravle, skravle, skravle. Lese mange bøker. Leke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå