Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Del Skrevet 27. februar 2008 Er litt frustrert nå. Begynte med bekkensmerter i uke 12ca. var til legen i uke 14 og ble sykmeldt i 3 dager for at en pause kanskje kunne hjelpe.(står og går mye på jobb) Etter det fikk jeg tilrettelagt litt på jobb slik at ejg kunne sitte mer,og selv om det var litt vondt fungerte det til jeg var ca 22 uker. Da gikk det ikke lenger pga d gjorde vondt om natta,fikk ikke sove osv,ble sykmeldt 40%. Nå er jeg i uke 29 og de siste 2 ukene er det verre igjen,kjenner det hele tiden når jeg er på jobb,om jeg sitter,står eller går. Er hjemme 2 dager i uka og disse dagene er det MYE bedre. Problemet er at jeg ikke skjønner hvilke bevegelser d er på jobb som gjør at det er så mye verre da..hvordan jeg kan unngå at det blir så vondt..Prøver jo å ta det med ro,men litt vanskelig pga svært stressende jobb. Kan stress gjøre at det blir verre på noe vis?at man ubevisst strammer muskler osv? Har så lite lyst å redusere jobben enda mer pga jeg er ganske ny i jobben,og føler meg sytete(er jo noen som ikke klarer å gå engang osv.og det "klarer "jeg jo selv om d gjør vondt) Ble langt dette,men ble det bedre hos dere som har blitt sykmeldt 100%?og er det noen som vet hva som gjør at d blir så mye verre av bevegelser på jobben,når jeg jo "prøver" å ta det med ro mest mulig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg går aktiv sykemeldt nå. Jeg kan også gå, men det tror jeg er takket være at jeg aktiv sm.... Kan til tider også føle meg litt sytete, men det er jo ingen som takker deg for at du sliter deg ut på jobb og ikke klarer å fungere hjemme!! For gjør jeg "mye" en dag, kan jeg bare glemme å få noe gjort hjemme. Jeg også er mye bedre når jeg bare er hjemme. Fikk høre av fysioterapauten at i løpet av dagen så er barnet med å forsterke smertene med at det synker lenger ned i bekkenet. Siden du står og går mye på jobb så er det sannsylig at barnet går fortere ned i bekkenet, enn hvis du feks hadde sittet hele dagen. Har du prøvd bekkenbelte? Stress er ikke posivtiv på noen måter. Du strammer muskler som du ikke skal og kanskje du går for fort/ galt. Har du tenkt over hvordan du går? Klarer du å gå tilnærmet normalt? Ikke ta for lange skritt av gangen! Når du sitter skal du ikke krysse beina og du skal prøve å ha den naturlige svaien i ryggen. Dette var veldig lett å skrive, men det er ikke så lett å gjennomføre alltid. Men dette er iallfall tips som har hjulpet meg og håper det kan hjelpe deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-136988671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Del Skrevet 28. februar 2008 takk for svar! Tror jeg klarer å gå tilnærmet normalt sånn i utgangspunktet,men i slutten av en arbeidsdag gjør jeg nok ikke det pga da gjør det jo så vondt.men fort går jeg ikke,og prøver å gå med korte skritt ja. Går jo minst mulig på jobb no ettersom det var det som gjorde mest vondt først. Sitter på vanlige kontorstoler når jeg sitter og kjenner at det også gjør vondt nå. Har begynt å tenke på at det kanskje er bevegelsen at jeg må reise meg og sette meg igjen hele tiden som gjør at det er så mye værre på jobb. Hjemme kan jeg jo sitte i ro så lenge jeg vil,skifte stilling,legge meg ned osv. Bekkenbelte har jeg ikke prøvd nei,og jeg har hørt at slike masai sko skal være bra??erfaringer med det?vurderer å kjøpe meg det nå. Hadde nok vært bedre å være aktivt sykemeldt ja for da har man vel en vikar istedenfor seg og går "oppå"? men det er mangel på folk min yrkesgruppe så det er ingen vikarer å sette inn isteden for meg..vet jeg ikke bør tenke på det altså,men det er ikke så lett..:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-136991182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei igjen. Jeg har sånn mbt sko, og de viker bra på meg. Blir veldig bevist på hvordan enn går og får rett gange. Hvis du sitter mye på jobb er det ikke sikkert at bekkenbelte hjelper så mye, de har bare virkning ved gåing og ståing! Det kan godt være at det å reise seg å sette seg gjør at du blir verre. Det er jo så mye forskjellig som framprovoserer smerter, så kanskje det er dette som er det verste du kan gjøre!! Du lurte på aktiv sykemelding, men var usikker på om det gikk siden det ikke var lett å få vikarer i din yrkesgruppe. Da lurer jeg på en ting; Hva gjør arbeidsplassen din når du går ut i permisjon? På min arbeidsplass har de heller ikke klart å få inn en person med min utdannelse, men de har tatt det "nest beste". Det er vel det de må gjøre når jeg er ute i permisjon også. Synes iallfall du skulle tatt en prat med sjefen om arbeidsituasjonen din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-136995466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillefot Skrevet 4. mars 2008 #5 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg har hatt det omtrent som deg, prøver så langt jeg kan å jobbe, men nå har jeg måttet kaste inn håndkle! Er i uke 22 og fullt sykemeldt med bekkenløsning. Må si til deg som legen min sier til meg, husk å ta vare på deg selv når du er gravid, du skal være egoistisk da! Gå lite og med små skritt hvis du må gå. Sett deg ned så ofte du kan med bena høyt. Husk at du ikke har så lenge igjen, og hvis alt gjør vondt, søk trafikketaten om midlertidig parkeringstillatelse. Det har jeg og det gjør hverdagen tusen ganger lettere, spes med en 3 åring på slep. Også om natta, prøv å ligg med pute mellom bena, så bekkenet ditt får riktig posisjon også når du ligger. Hadde skikkelig bl med første også, men takket være at jeg tok alt med ro og var sm siste 3 mnd, var jeg fiks fin på 6 ukers kontrollen etter fødselen. Selv om legen min var sjokkert over at jeg klarte å gå normalt. Husk at du har mange år igjen å leve, og du skal ta vare på de barna du får:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-137040004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #6 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har funnet et fantastisk middel i helsekosten som heter Fortodol.(Sunkost 179,-) Det er en lege som står bak produktet og er helt ufarlig,ANBEFALES på det sterkeste,,,, Jeg tok også en time hos en annerkjent kinesolog,dette har også gjort underverker. Jeg hadde så sterke smerter at jeg ikke fikk sove,jeg bare lå og vred meg.Mange ganger var det så ille at jeg bare gråt.... Nå er jeg SÅ glad for å ha funnet dette middelet at jeg vil dele min hist.med dere andre som ikke har lykkes i å finne noe ennå, for jeg unner ingen en slik smerte.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-137110360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Del Skrevet 11. mars 2008 HI her. Det går litt opp og ned. Har vært noen fæle dager på jobb i forrige uke. Jeg skal til legen på kontroll tirsdag etter påske og får snakket litt med han m det da. Men har også snakket med sjefen min om å gjøre endel roligere aktiviteter halve dagen jeg er på jobb.Så hvis det fungerer kan jeg jo evt fortsette å jobbe 60%. Vi har kjøpt nye madrasser som gjø det litt bedre om natta,så det er jo bra. Fremdeles usikker på disse Masai skoene,prøvde 1 par når jeg var på jobb igår,var en merkelig følelse synes jeg. men har jo hørt at det er en tilvenningsfase. Når det gjelder hva de skal gjøre når jeg går i permisjon så aner jeg ikke,...forhåpentligvis er det noen som søker på vikariatet da,men som sagt er få aktuelle i området,uansett vil ikke dette skje før jeg har gått ut i perm,ingen vikar før den tid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-137115572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tika81 Skrevet 11. mars 2008 #8 Del Skrevet 11. mars 2008 Æ gikk ut i 70% sykemld og fikk tilrette lagt arb. først i en mnd. Før den mnd va over vaæ så knust at di 2 siste timan på jobb ville æ bare gråte. Blei 100% syke mld og har det MYE bedre. Har dårlige daga men åsså daga æ kan gå en tur og få gjort litt hjemme.Har da en gutt på snart 3. Kjærestn har skiftarb. Så ikke bestandi så mye hjelp å få me guttn. Hadde ikke bl. sist og va ifull jobb helt ut, bare tilrette lagt arbeid di siste par mnd. Det som gjor det værre for mæ på jobb va stå, gå, bære, sitte uten bra rygg støtte og å ikke sitte i ro. E væll mye man kan gjøre annaledes, men i grunn e hvile det beste.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136987414-blir-bare-verre-og-verre/#findComment-137118483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå