Gå til innhold

noen som har skikkelig peiling på Pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har helt andre regler på Pergo her i landet... så nå har jeg endel spm, og er usikker...har ingen norsk lege. Danmark får "alle" pergo, vi får ingen ul-oppfølging og vi går rett på doble kurer fra dag 2 og 3... Jeg har eggløsning selv, får Pergo for å få den mere regelmessig.

så skulle jeg se på deres sider her (som er kjempeflotte) men ser det er større restriksjoner på Pergoen deres.

jeg har kun hatt en kur, uten hell. "faren" med Pergo kan jo være tvillinger, vil jeg ha større sjanse enn de 10 % for tvillinger når jeg har eggløsning, og starter tidlig (dag 2 eller 3) og dobbel dose?

jeg er svært skeptisk til tvillinger, da jeg er redd for å miste hvis jeg endelig blir gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig peiling har jeg ikke, men jeg har erfaring med 3 dobble og to enkle Pergokurer.

Jeg begynte på dag 5, og gikk rett på dobbel kur. Fikk ikke noe oppfølging med ul. Det er vel egentlig greit at legene her til lands ikke gir det til alle, siden det er ganske voldsomme hormoner. Det var viktig at mannen min sjekket seg først, slik at jeg ikke begynte med Pergo også var det hos han "feilen" var. Man må være under utredning for ufrivillig barnløshet for å få det tror jeg.

Det er en sjangs for tvillinger, men jeg vet ikke hvor stor sjangsen er.

Skrevet

Hei!

Tror det er litt forskjellig praksis her i landet også. Jeg har PCOS og har derfor SVÆRT sjelden eggløsning. Jeg gikk rett på dobbel pergokur, uten at mannen var sjekket. Jeg begynte på dag 3 eller noe sånt. var til UL på dag 12-13 og da så han at det var kun 1 som var stor og var veldig fornøyd med det. Ikke så sannsynlig med tvillinger da. Sannsynligheten for tvillinger øker som oftest litt med økende dose, fordi det er større sannsynlighet for at du har flere store eggposer som slippes ved eggløsning. 1. gang var optimal for meg, men ble ikke gravid. Gikk på to doble til uten særlig hell. Hadde ikke el da. Og så fant vi ut at vi bør teste samboer også, og det var godt vi gjorde, for han hadde dårlig kvalitet. Så etter 3 unødvendige forsøk med pergo ble vi sendt direkte til ass. befruktning (ICSI).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...